Dota 2

Dota 2 Reborn nedir?

13 Haziran 2015 tarihinde Valve, Dota 2 resmi sitesinden yaptığı bir açıklama ile gündeme bomba gibi düşmüştü. Dota 2, duyurulan Reborn ile birlikte adete bambaşka bir oyun halini alıyordu. Peki bu Reborn dedikleri tam olarak ne oluyor?

Reborn (yeniden doğuş), yaklaşık üç yıl sonunda Dota 2’ye gelen en büyük yenilik diyebiliriz. Uzun süredir arayüzünde herhangi bir değişiklik olmayan oyun, sonunda biraz daha futuristik bir menüye kavuşuyor. Tabii her şey sadece arayüzle sınırlı değil, bir başka büyük yenilik ise Custom Games yani Özel Oyunlar.

Dota’nın tarihine henüz aşina olmayan okurlarımız için kısa bir tarih yolculuğuna çıkalım. Bundan 13 yıl önce 3 Haziran 2002 tarihinde strateji dünyasını kasıp kavuran Warcraft 3: Reign of Chaos duyurulmuştu. WC3, strateji türüne yeni bir soluk getirmiş ve dünya çapında çok sevilen bir oyun olmuştu. WC3 tarihe damgasını vurmasını sağlayan, sadece bir strateji oyunu olması değildi. Oyun ile birlikte gelen “World Editor” sayesinde oyuncular sadece oyunu oynamakla kalmıyor oyun içinde kendi beğenilerine göre haritalar ve küçük oyunlar oluşturabiliyordu. Bu oluşturulan küçük oyunlardan biri ise 2005’den sonra sorumluluğunu Icefrog’un üstlendiği, Defense of the Ancients yani DotA’ydı.

Warcraft 3’ün bir özel oyunu olarak yoluna başlayan DotA, yıllar sonra e-Spor dünyasında görülmüş en kapsamlı turnuvaların yapıldığı ve milyonlarca insanın gecesini gündüzüne katan bir oyun haline geldi. Reborn ile gelen Custom Games’in de tam olarak bu yüzden oldukça önemli bir yeri bulunuyor. Nasıl WC3 sayesinde Dota ve dolayısıyla Dota 2’yi oynayabildiysek, Dota 2’deki Custom Games sayesinde de ileride bambaşka oyunları oynama şansını elde edebiliriz. Custom Games, ayrıca Dota 2’ye yepyeni bir anlayış getiriyor. Oyuncular artık Dota 2’ye sadece Dereceli/Derecesiz oyunlar oynamak için girmeyecek. Oyunun mekaniğine o kadar da aşina olmayan oyun severler Dota 2’ye girip normalde asıl oyunla alakası olmayan özel oyunlar oynayabilecekler.

asd

Reborn ile birlikte gelen bir başka önemli değişiklik ise Source 2 Engine motoru. 3 Mart 2015 tarihinde Valve tarafından GDC’de duyurulan Source 2 Engine motoru, Reborn ile birlikte Dota 2’ye geliyor. Peki bu Source 2 Engine ne alaka diyor olabilirsiniz. Şimdi Dota 2’yi bir otomobil, Source grafik motorunu ise o otomobilin motoru olarak düşünün. Oyunun başarılı bir şekilde yola devam etmesi motorun etkili bir performans göstermesine bağlı. Dota 2 ise şimdiye kadar 2004 yılında Counter Strike: Source ile çıkan Source Engine motorunu kullanıyordu. Artık ömrünü doldurmuş diyebileceğimiz bu motor ise Dota 2 ve Custom Games için yeterli değildi. Source 2 ise tam olarak bu motorun üst modeli. Source 2 sayesinde Dota 2 içerisinde yeni içerikler oluşturulabilecek, oyun daha pürüzsüz bir şekilde çalışacak ve eski motor ile karşılaştırıldığında nispeten daha fazla performans verecek. Ama bu demek değil ki Source 2 ile otomobiliniz yeni bir koltuk takımına veya kasaya sahip olacak. Source 2 büyük oranda içerik oluşturucularının özgürlüğünü artıracak ve yaratıcı yeni projelere yol verecek.

Dota 2 Reborn’un Beta aşaması ise geçtiğimiz hafta başladı. Beklenildiğinden erken başlatıldığını düşündüğümüz Reborn’da tam da bu yüzden, şimdilik çok sayıda hata bulunmakta. Bu olasılığı öngören Valve ise, Dota 2 ile Reborn Beta’yı birleştirmemiş. Yani oyuncular Dota 2’yi ayrı bir istemci üzerinden oynarken, Dota 2 Reborn’u ayrı bir istemci üzerinden test etmeye devam edebilecekler. Dota 2 Reborn ile ilgili daha fazla bilgi almak için, her bir değişimi detaylıca paylaştığımız Part 1: Arayüz, Part 2: Özel Oyunlar ve Part 3: Source 2 Engine yazılarımızı okuyabilirsiniz.

[interaction id=”557bcd8484caec334b94cd80″]
Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir