Dota 2

Dota 2 Reborn Part 2 duyuruldu

Geçtiğimiz hafta içerisinde oyuncuları sevindiren Valve, Dota 2 için yakında yeni bir dönemin başlayacağının sinyallerini vermişti. Reborn yani “Yeniden Doğuş” ile, Dota 2’nin arayüzü tamamen değiştirilmiş ve birçok yeni özellik oyun sistemine dahil edilmişti. Reborn ile ilgili bilgileri üç haftalık bir süreç içerisinde vermeyi planlayan Valve ilk duyurusunun sonunda, bir sonraki hafta “Custom Games” konusuna değineceğini bildirmişti. Tamamen Dota 2 severler tarafından hazırlanan yeni oyun türleri ve haritaları olan Custom Games ile ilgili detaylar ise nihayet duyuruldu.

Önümüzdeki aylarda Valve tarafından Dota 2 sistemine entegre edilecek bu sistem sayesinde Dota 2 oyuncuları, WC3 günlerinde oynadıkları Pudge Wars, Invoker Wars gibi oyun modlarını oynama şansını yakalayacaklar. Oyun severleri oyuna dair kendi içeriklerini oluşturmaya teşvikiyle bilinen Valve, Dota 2’de de bu yolu izlemiş. Reborn Part 2 ile birlikte oyuncular Dota 2 arayüzünden en çok oynanan 10 Custom Games’e ulaşabilecek, sevdikleri oyun modlarının oyuna aktarılması için oy verebilecek ve arkadaşlarıyla birlikte Dota 2’nin yeni yönlerini keşfetme fırsatı yakalayacaklar. Valve sadece bununla da kalmamış. Reborn ile birlikte içerik üreticileri, Hammer Level Editor’ün yenilenmiş ve kullanımı eskisine göre nispeten daha kolay olan bir sürümünü kullanabilecekler. Bu haftaki duyurunun sonunda ise bir sonraki hafta Beta aşamasının başlayacağı müjdesi verildi.

Reborn ile daha detaylı bilgi almak için Part 1’i konu alan yazımızı okuyabilirsiniz.

Özel Oyunlar’ın Oynanışı

Özel Oyunlar arayüzü, oyuncuların beğenilerine sunulan çeşitli oyun türlerinden birini kolayca tecrübe etmeleri, yeni ve eğlenceli türleri keşfetmeleri için dizayn edildi. Ayrıca bu arayüz ile oyuncuların daha yeni oluşturulmuş ve henüz test edilmemiş oyun türlerine de ulaşımı sağlanacak ve böylece her türden oyun türü görücüye çıkma şansı bulacak.

Yeni arayüz ile birlikte hali hazırda oynanmakta olan en popüler 10 oyunu görebileceksiniz. Ayrıca favoriler sekmesi sayesinde beğendiğiniz oyun türlerine bir sonraki Dota 2 oynayışınızda daha rahat bir şekilde ulaşabileceksiniz. Bu arayüzde ek olarak arkadaşlarınızın oynamakta olduğu oyun türlerini görebilecek ve boş bir yer varsa lobilelerine katılıp oyunlara hızlı bir şekilde dahil olabileceksiniz.

Önerilen oyunlar sekmesiyle birlikte yeni oluşturulmuş oyun türleri popüler türlerin gölgesinde kalmayacak ve oyuncular tarafından keşfedilebilecek. Bu sekmede Dota 2 severlerin oylarını alan her telden oyun bulunabilecek. Önerilen oyunlar her 30 dakikada bir değişecek ve Dota 2 topluluğunda bulunan herkese aynı anda 15 farklı oyun önerilecek. Böylece önerilen oyunların lobilerini doldurmak da kolay olacak.

Steam Atölyesi çıktığından beri oyuncular beğendikleri özel oyunların, oyuna eklenmesi için oy verebiliyorlardı. Yeni arayüzde, oyun türlerine ait videoları oyun içerisinde izleyebilecek ve buna yönelik oy verebileceksiniz. Verilen oylar ayrıca Önerilen Oyunlar sekmesinde bulunacak oyunların da belirlenmesinde yardımcı olacak. Hem yeni hem de eski oyunlar bu oylar sayesinde bir şekilde Dota 2 topluluğunun önüne çıkmayı başarabilecek.


Özel Oyunları İzleme

Özel oyun türlerini, tıpkı orijinal Serbest Seçim vb türlerinde olduğu gibi izleyebileceksiniz. Bu sayede oyuna girmeden önce sizin için uygun olup olmadığını önceden öğrenebileceksiniz.

Özel Oyun Sayfaları

Her Özel Oyun türünün Dota 2 arayüzünde kendine ait bir bilgilendirme sayfası olacak. Bu sayfada bulunan “Oyna” sekmesiyle size veya partinize en uygun pinge sahip lobi bulunacak. Uygun bir lobi bulunamadığı takdirde ise yeni bir lobi oluşturulacak. Bu sayfalarda ayrıca oyun türlerine ait güncelleme notlarına, videolara ve arkadaş aktivitelerine de kolay bir şekilde ulaşabileceksiniz. Bunun dışında en büyüğünden en küçüğüne bütün özel oyunların kendilerine ait bir de sohbet odası bulunacak.

Lobi Oluşturma veya Bulma

Arkadaşlarınız ve sizin kendi aranızda sevdiğiniz bir özel oyun oynamak için özel lobiler oluşturabileceksiniz. Oluşturduğunuz bu lobileri ise dilediğiniz zaman herkese görünür yaparak, oynayacağınız oyun türü için eksik olan oyuncuları Dota 2 topluluğundan bulabileceksiniz. Lobinizi herkese görünür yapmak ayrıca, oynamak istediğiniz oyun türünün resmi sayfasında bulunan “Oyna” sekmesine tıklayan herhangi birinin lobinize girmesine ve kısa bir süre içerisinde oyuna başlamanıza olanak sağlayacak. Uygun olan lobileri görmenizi, sıralamanızı ve oyun türüne, açıklamasına, gecikme süresine ve oyuncu sayısı gibi değişkenlere bağlı olarak filtrelemenizi sağlayan yeni bir lobi sayfası da yeniden doğan Dota 2 ile karşımıza çıkacak. Bu sayfa daha az bilinen oyunlar için oyuncuların bir araya gelmesine olanak sağlarken, kendi oluşturduğunuz ve hala gelişmekte olan oyun türüne ait geri bildirim almanız gibi konularda da faydalı olacak.

Valve Tarafından Geliştirilen Özel Oyun: Overthrow

Normal bir Dota 2 oyunu için vaktiniz mi yok? Overthrow iki veya daha fazla takımın birbirine karşı mücadele ettiği yeni bir oyun türü. Amacınız süreniz bitmeden oyunu kazanmak için yeterli olan skora diğer takımlardan önce ulaşmak. Bir veya iki arkadaşınızla birlikte veya kendi başınıza, yakında bulunan kahramanların altın ve tecrübe kazanımını artıran Midas Throne’un etrafında yerinizi alın. Ortaya çıktıkça rakiplerinizin altınlarını çalın ve istediğiniz eşyaları elde edin.

Takip eden haftalarda Valve tarafından yeni bir Özel Oyun daha tanıtılacak. Özel Oyun’ların nasıl oluşturulduğunu öğrenmek ve kendi projeniz için bir referans noktası olarak kullanmak için ise Valve dosyalarına göz atabileceksiniz.

Özel Oyunlar Oluşturma

Yeni araçlar sayesinde, aklınızdaki özel fikirleri geliştirmek ve gerçekleştirmek daha kolay olacak. Aşağıdaki videoda da yeni harita editörüne ait birçok özelliğe göz atabilirsiniz.

Hammer’ın yeni harita kaplama sistemi sayesinde haritanızı göz açıp kapayıncaya kadar oluşturabilecek ve güçlü 3D modelleme araçlarıyla tasarımınızı mükemmelleştirebileceksiniz. Editörün içerisine yerleştirikmiş olan Varlık Tarayıcısı sayesinde modeller, parçalar ve maddeler arasından istediğinizi seçebilecek ve hızlıca harita editörüne ekleyebileceksiniz. 3D ayarları içerisindeki güçlü ışık seçenekleri sayesinde tasarımınızın oyun içerisinde nasıl görüneceğine dair bir fikir edinebileceksiniz.

Madde Editörü sayesinde farklı maddeler oluşturabilecek ve bu oluşturduğunuz maddeleri oyun içerisine kolaylıkla aktarabileceksiniz. Yaptığınız değişiklikleri oyun içerisinde görüntülerken gölgelendirme katsayılarını ayarlayabilecek ve dokuları güncelleyebileceksiniz.

Model Editörü sayesinde oluşturduğunuz modellerin görünüşlerini ve animasyonlarını önizleyebileceksiniz. Bunun yanında çarpışma ve birleşim noktaları gibi diğer oyun içi detayları da inceleyebileceksiniz.

Parçacık Editörü sayesinde oyun içerisinde var olan parçacık efektlerini değiştirebilecek veya yenilerini oluşturabileceksiniz. Daha sonra bu efektleri oldukları gibi veya oyun içerisinde önizleyebileceksiniz. Birçok değişkenle oynayabilir, betimlemeleri değiştirebilir, çözülme oranlarını ayarlayabilir ve kontrol noktası ayarlarını inceleyebilirsiniz.

Daha öncede oyun içerisinde bulunan Geliştirici Konsolu, oyun içerisindeki hataları düzeltebilecek özelliklerle, çoklu sekme ve güçlü filtreleme araçlarıyla birlikte geri gelecek. Bunun yanında artık konsolu, herhangi bir ayrılma veya bağlantı kesintisi durumunda oyun içerisinde değilken de kullanabileceksiniz.


Panorama Kullanıcı Arayüzü

Panaroma kullanıcı arayüzü ile Lua oyun içi komut dizilerine entegre edilebilen XML, CSS ve Javascript’i kullanarak internete benzer bir iş akışını kullanabileceksiniz. Arayüz, oyunun tekrar başlatılmasına veya haritanın tekrar yüklenmesini gerektirmeden kendini güncelleyecek. Ek olarak Panaroma ile parçacıkları ve 3D modelleri de içeren kusursuza yakın kullanıcı arayüzleri oluşturabileceksiniz ve oldukça güçlü bir muayene aracı sayesinde kullanıcı arayüzünüzden hataları ayıklayabileceksiniz. Aynı muayene aracını oyun içerisindeki örneklerin nasıl oluşturduklarını anlamak için kullanabilirsiniz.

LUA ile Güçlü Komut Dizileri Oluşturma

Uzun ve detaylı olarak belgelenmiş tarihi ile bugüne kadar var olmuş oyunların birçoğunda bulunan Lua komut dizimi, kullanıcılara fikirlerini hayata geçirebilmeleri için oldukça kullanışlı bir araç sunuyor. Sürekli değişen küresel ayarların da içerisinde bulunduğu kahraman yeteneklerine ve düzenleyicilerine, oyun içerisindeki kontrol edilemeyen varlıklara ve parçacıklara bu komut dizimi üzerinden ulaşabileceksiniz. Aynı zamanda oyun içerisinde gerçekleşen, maddelerin hasar alması veya öldürülmesi ve eşyaların alınması gibi olaylarda çıkan sesleri de duyabileceksiniz ve hatta kendi olaylarınızı oluşturabileceksiniz.

Örnek İçerik

Kendi haritalarınızı oluşturmak için göz atıp faydalanabileceğiniz birçok örnek içeriğin yanında haritalar, oyun içi komut dizileri ve skorbordlardan kahraman seçim ekranına kadar ileri seviye Panaroma kullanıcı arayüzleri gibi kısımları da içeren tüm source materyallerine de ulaşabileceksiniz. Dota içerisinde bulunan görsel efektlerin nasıl oluşturulduklarını öğrenmek adına bazı parçacık örneklerine göz atabilirsiniz. Daha sonra Lua ile oluşturduğumuz birçok kahraman yeteneğini kullanarak kendi kahraman yeteneklerinizi oluşturmakta faydalanabilirsiniz. Yakın zamanda daha fazla örnek eklenecektir.

Alpha’dan Bu Yana Değişenler

En son yayınlanan Workshop Tools Alpha ile birlikte birçok hata çözümü, ek özellikler ve API geliştirmeleri de sizlerle buluşacak. Daha fazla bilgi için değişim raporuna göz atabilirsiniz. Beta süresi boyunca sizlerden gelecek olan değerlendirmeler doğrultusunda, sunulan araçlar sürekli güncellenecek ve daha fazla işlevsellik sağlanacak.

[interaction id=”557bcd8484caec334b94cd80″]

editor
You don't get paid for effort, you get paid based on demand for your skills and your results. Life is not a children's story.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir