League of Legends

5Mid Özetliyor: LoL 5.10 yaması

Şüphesiz ki League of Legends oynayan herkes, tank metasından çılgınlar gibi sıkıldı ve bir sonraki yamada bu metanın değişeceğini umdu. Ne yazık ki 5.10 yamasında meta ile ilgili değişen pek bir şey olmazken, bazı şampiyonlar ağır nerf yedi, bazıları ise oldukça güzel buff aldı. 

Öncelikle yeni şampiyon Ekko’nun bu yamada çıktığını belirtelim. Oyun içinde oyuncuya sayısız ihtimal sunabilen Ekko, oldukça güçlü bir suikastçi olacakmış gibi gözüküyor.

Bu kısa bilgiden sonra yama notları ile ilgili önemli detayları sizlerle paylaşalım.

  • Yamadaki en önemli nerflerden birisi Cassiopeia’ya geldi. Profesyonel sahnede de oldukça fazla seçilen şampiyonun pasif yeteneğindeki yetenek gücü puanı 0,1‘den 0,06‘ya düştü. Aynı zamanda E yeteneği olan İkiz Diş’in mana değerini yenilemesi özelliği de %3‘ten %1.5‘a düşürüldü. Şampiyondaki bu değişikliklerin şampiyonun popülaritesini etkileyeceğine hiç şüphe yok. Zira yapılan değişiklikler Cassio’nun etkinliğini azaltmaya yönelik ve bu konuda başarı sağlanmış gibi gözüküyor.
  • Diğer bir nerf de Jinx’e geldi. Q yeteneğindeki atak hızı bonusu %30/55/80/105/130‘dan %30/40/50/60/70‘a düşürüldü. Oyunun başında bu nerf hissedilmeyecekken oyun sonlarına doğru, özellikle de kule yıkarken tüm Jinx oyuncularının bu eksikliği hissedeceğinden eminiz. Q yeteneğindeki bu ağır nerf’ü dengelemek adına ise yeteneğe yeni bir özellik getirildi. Artık Jinx makineli silahı ile şampiyonlar atak yapıyorsa, fazladan %0/2/4/6/8/10/15/20/25/30/35/40/45/50/55/60/65/70 saldırı hızı kazanıyor.
  • Gelelim bu yamadaki en büyük buff’a. Uzun zamandır popülaritesi yerlerde sürünen Karma, çok etkili bir buff aldı. Mantrasının bekleme süresinin kısaldığı Karma, artık W yeteneğini Vadi’deki yaratıklar üzerinde de kullanıyor. Bu değişikliği dengelemek için de W yeteneğindeki hasar verme özelliği kaldırıldı. E özelliği olan Esin’in de bekleme süresi kısaldı, mana bedeli ise azaltıldı. Aynı şekilde Esin’in verdiği kalkan miktarı da arttırıldı.
  • Reksai’nin oyun başı dominasyonunu azaltmak için de taban canı 611,2‘den 570‘e düşürüldü. Bu değişikliğin şampiyonun popülaritesini etkileyeceğini sanmıyoruz ancak oyun başı etkinliği kesinlikle azalacaktır.
  • Yetenekleri değiştirildikten sonra artık hiç oynanmayan Ryze’a da büyük bir buff ile eski günlerine dönecek gibi görünüyor. Şampiyonun Q yeteneği, 65/90/115/140/165‘den 65/95/125/155/185‘e yükseltildi. Aynı şekilde ultisinin kullanım süresi de her seviye 6 saniye olarak tutuldu. Uzun zamandır oldukça güçsüz durumda olan Ryze’ın bu buff’tan sonra oyunlarda ve profesyonel sahnede oynanma olasılığı oldukça yüksek gözükmekte.
  • Bu yamadaki bir diğer büyük nerf’de Sejuani’ye geldi. Tank metasının en popüler ormancılarından biri olan Sejuani’nin Kuzey Yeli Topuzu(W) yeteneğinin verdiği hasar, rakibin canının %4/5,5/7/8,5/10‘undan %4/4,5/5/5,5/6‘sına düşürüldü. Sejuani’yi değerli kılan kitle kontrol yeteneklerine dokunmayan Riot Games, şampiyonun verdiği hasarı azaltarak şampiyonun oyun içerisindeki etkinliğini azaltmaya çalışmış gibi gözüküyor. Sejuani’nin bu nerf’ten sonra daha az seçileceği kesinken, bu karar tank metası’nın önümüzdeki patchlerde biteceğinin sinayli niteliğinde.
  • Oyuna getirildikten sonra, hele ki bu metada, oldukça popüler olan Mahvolmuş Kralın Kılıcı’na ise güzel bir buff geldi. Aktif kullanım menzili 450’den 550’ye çıkarılan eşyanın işlevselliği, bu buff’tan sonra daha da arttı.
  • Uluların Tılsımı eşyası, Görkemli Zafer eşyası oyuna getirildikten sonra hiç kullanılmamaya başlanmıştı. Bunu değiştirmek isteyen Riot Games, eşyaya gayet güzel bir buff yaparak oyuncuları eşyayı satın almaya teşvik ediyor. Bekleme süresi azalan, verdiği altın sayısı artan eşyanın popülerliğinin değişmesi ise pek olası gözükmüyor.

Oyun içerisindeki dinamikleri en çok etkileyebilecek özellikler bunlar gibi gözükürken, yama notlarının tamamını Riot Games’in resmi sitesinde bulabilirsiniz.

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir