League of Legends

Yama düzenlemesiyle Graves’e nerf, Kog’Maw’a buff geldi

Sezon 6 öncesi gelen 5.22 yaması ile değişen nişancılara oyunda erişimimiz sağlanmıştı. Riot Games’in, kazanma oranı %56’lara kadar çıkan Graves’e nerf getireceğini daha önceden duyurmuştuk. Dün gelen hotfix ile Graves’in Q yeteneğine nerf gelirken, oyunun erken safhalarında neredeyse hiç hasar çıkartamayan Kog’Maw’a ise buff geldi. Bunun yanında neredeyse tüm nişancıların kullandığı, Yasuo, Tryndamere gibi şampiyonların popülaritesini tekrar arttıran anahtar kabiliyet Kumandanın Kan Hırsı’na da büyük bir nerf geldi.

Güncellenen nişancılar arasında oyunun her bölümünde ciddi anlamda hasar çıkartabilen tek şampiyonun Graves olduğunu görmüştük. Koridordaki baskınlığı ve yüksek hasar çıkartma potansiyeli ile şampiyonun 2 vs 3 savaşabildiğini, hatta bu kavgaları kazandığına bir çok kez tanık olduk. Graves’in bu aşırı güçlü durumunu dengelemeye çalışan Riot Games, şampiyonun Q yeteneğine nerf getirdi. Şampiyonun hareket hızı azaltılırken, Q yeteneğinin verdiği ilk hasar 60/80/100/120/140‘tan 55/70/85/100/115‘e düşürülürken, patlama hasarı da 90/155/220/285/350‘den 85/145/205/265/325‘e düşürüldü. Öte yandan yeteneğin  mana bedeli de yükseltildi. Bu değişiklikler ile en azından Graves’in oyunun ortalarındaki aşırı güçlü durumu biraz da olsa dengelenecek gibi gözüküyor.

Yeni nişancılar arasında belki de oynaması en keyifli şampiyonlardan olan Kog’Maw ise, oyunun başlarında neredeyse hiç hasar veremiyordu. Bu yoksunluk ile beraber şampiyonun erken koridor safhasında takasa girmeyip pasif kalarak minyon temizlediğini görüyorduk. Bu dengesizliği ortadan kaldırmak isteyen Riot Games, Kog’Maw’ın taban saldırı hızını 0,625’ten 0,665‘e yükseltirken, şampiyonun taban saldırı gücünü ise 54,46’dan 57,46‘ya çıkardı. Kog’Maw’ın bu değişiklikler ile diğer şampiyonlar kadar güçlü olduğunu söyleyemeyiz, fakat şampiyonun oyunun başlarındaki zayıflığını giderebilecek bu değişiklikler, Kog’Maw’ın oyun ortası ve sonuna doğru daha kolay bir şekilde ölçeklenmesine yol açacaktır.

Şampiyonlar dışında yapılan en önemli değişiklik ise, oldukça popüler olan Kumandanın Kan Hırsı kabiliyetinde yapılan değişiklik. Bu anahtar kabiliyet, herhangi bir birime yaptığımız kritik vuruşların belli bir bölümünün bize can olarak geri dönmesini sağlıyordu. Bu düzenleme ile değişen Kumandanın Kan Hırsı, artık sadece şampiyon ve şampiyon klonlarına yapılan kritik vuruşlar ile oyuncuya can çalma özelliği verecek. Yasuo, Tryndamere gibi şampiyonları derinden etkilemese de, bu değişikliğin nişancıların eşya diziliminde öncelik verdiği eşyaları değiştirecektir. Özellikle Vayne, Tristana gibi kritik vuruş üzerine eşya dizilimi yapan şampiyonların, bu dizilimde bir yerlere can çalma eşyasını sıkıştıracağı kesin. Diğer koridorları çok fazla etkilemese de, bu değişiklik nişancıların eşya dizilimini ve eşya önceliğini değiştirecek gibi duruyor.

1 Yorum

1 Yorum

  1. osman

    19 Kasım 2015 at 17:38

    olması gereken buydu

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: 5Mid içeriği korunmaktadır.