League of Legends

5Mid Meta: Ormancı rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

Sezon 6 değişiklikleri sadece nişancı ve orta koridor rollerini değil, ormancı rolünü de çokça etkiledi. Yeni gelen eşyalar, AP eşyaların fiyatının artması, Efsun eşyalarına gelen değişiklikler ve yeşil totemin oyundan kaldırılması, mekanik anlamda da orman oyuncularının tarzını değiştirmesine neden oldu. Tüm bunlar bir yana, orman kamplarının artık daha erken doğuyor olması bile birçok ormancının hareket alışkanlıklarını değiştirdi.

Orman oyuncuları için en iyi haber değişen kabiliyet sistemi ve bu sistem ile birçok farklı seçeneğin doğmasıydı. Ormancı eşyaları halen elden geçirilmemiş durumda olsa da, özellikle Anahtar Kabiliyetler bu şampiyonların oyun içerisindeki etkinliğini daha iyi bir duruma getirdi diyebiliriz. Bu yazımızda orman oyuncularının kullanacağı kabiliyet sayfalarını inceleyecek, Anahtar Kabiliyet seçimlerini analiz edecek ve ufak da olsa eşya dizilimlerinden bahsedeceğiz.

Ormancı şampiyonların çok fazla çeşitlilik gösterebileceğini kesin olarak söyleyebiliriz. Hatta 6. sezon öncesi değişen meta ile beraber nişancıların dahi ormanda kullanıldığını gördük. Bundan dolayı kabiliyet sayfalarımızın diğer şampiyon çeşitlerine göre daha fazla olacağını belirtelim.

Saldırı hızı orman şampiyonları

Bu kabiliyet sayfası, başlıktan da anlaşılacağı üzere saldırı hızına önem veren ormancı şampiyonların kullanabileceği bir sayfa olarak öne çıkıyor. Jax, Kindred ve ormanda kullanılan nişancı şampiyonlar için ideal olan bu sayfada 18 puan Hırs Ağacı’nda, 12 puan da Maharet Ağacı’nda bulunuyor. Sayfada Anahtar Kabiliyet olarak ise Savaş Şevki seçildi.

saldırı hızı orman şampiyonu

Hırs Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Öfke, İki Ucu Keskin Kılıç, Vampirlik, Kelle Avcısı, Savaş Şevki.

Maharet Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Rün Etkinliği, Merhametsiz, Tehlikeli Oyun.

  • İki Ucu Keskin Kılıç-Ziyafet

Ziyafet canımızı 25 saniyede bir yenilerken, İki Ucu Keskin Kılıç ise daha fazla hasar verip daha fazla hasar almamızı sağlıyor. Ziyafet’in seçilmemesinin en büyük nedeni ise 25 saniye bekleme süresinin bir ormancı için çok olması ve ormancı şampiyonların zaten iksirlerle ya da rünlerden gelen can çalma kabiliyeti ile canını toplarlayabiliyor olması.

İki Ucu Keskin Kılıç menzilli şampiyonlarda çok büyük bir avantaj yaratmasa da, yakın dövüş şampiyonlarında (özellikle de Jax’ta) büyük bir fark yaratıyor. Fazladan %1.5 hasar almamıza neden olsa da, kabiliyet bize fazladan %3.5 hasar vermemizi sağlıyor. Ormanda sürdürülebilirlik farklı kanallar aracılığı ile sağlanabilse de, fazladan hasar vermek, hele ki agresif bir ormancı için çok daha kıymetli hale geliyor.

  • Kelle Avcısı-Gaddar

Kelle Avcısı öldürdüğümüz her rakip şampiyon için %1 fazladan hasar vermemizi sağlıyorken, Gaddar ise kitle kontrol etkilerine maruz kalmış şampiyonlara %2.5 fazla hasar vermemizi sağlıyor. Objektif olarak bakıldığında Gaddar’ın takım savaşlarında çok daha fazla iş yapacağını söyleyebiliriz. Fakat bir ormancı olarak göreviniz sabit ve stabil bir maç çıkarmak yerine oyunu olabildiğince kartopu yapmak. Bu sayfayı kullanacak şampiyonları da göz önüne aldığımızda (Kindred, Jax) Kelle Avcısı’nın uzun vadede getirisi çok daha fazla.

  • Savaş Şevki

Bu sayfanın en önemli öğesi şüphesiz Anahtar Kabiliyet olan Savaş Şevki. Rakip şampiyonlara ya da minyonlara hasar verdiğimizde biriken yükler sayesinde fazladan hasar vermemizi sağlayan Savaş Şevki, Jax için hayati bir önem taşımasa da, Kindred için büyük bir nimet. Jax’ın pasifinden de saldırı hızı topladığını hatırlatalım. Öte yandan Kindred, saldırı hızını geliştirmek için eşya seçimlerine bağlı. Oyunun sonlarına doğru fazladan normal saldırılarla 80 hasar vermemize imkan sağlayan bu kabiliyet, agresif ve saldırı hızına bağımlı ormancı şampiyonlar için vazgeçilmez bir konumda şu an.

Tank orman şampiyonları

Bu kabiliyet sayfasının özellikle tank şampiyonlar tarafından (Mundo, Nautilus, Malphite, Tahm Kench, Sejuani) kullanılacağını söyleyelim. 6 puan Hırs Ağacı’nda, 6 puan Maharet Ağacı’nda, 18 puan da Azim Ağacı’nda bulunurken, bu sayfa için Anahtar Kabiliyet seçimimiz Kaya Sağlamlığı.

tank orman şampiyonu

Hırs Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Büyücülük, Ziyafet.

Maharet Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Rün Etkinliği.

Azim Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Yılmaz, Kalın Deri, Savaş Yarası, Metanet, Atiklik, Kaya Sağlamlığı.

  • İki Ucu Keskin Kılıç-Ziyafet

Daha fazla “hasar” çıkartabilen ormancı şampiyonlar için İki Ucu Keskin Kılıç seçiminde bulunmuştuk. Bu şampiyonların sürdürülebilirliğe ihtiyacı olmadığını, amaçlarının maçı kartopu yapmak olduğunu da belirtmiştik. Bu sayfada ise her şey sürdürülebilirlik ile alakalı. Bir tank olarak hasar vermek gibi bir kaygınız yok. Dolayısıyla ihtiyacınız olan şey can, zırh ve büyü direnci. Ziyafet’in güzelliği ise bu noktada ortaya çıkıyor. Hasarımızın az olmasından dolayı canavar öldürdüğümüzde elde ettiğimiz can yenilenmesi oldukça kıymetli.

  • Rün Etkinliği-Zula-Suikastçi

Tıpkı Ziyafet seçiminde olduğu gibi bu üç kabiliyeti seçerken önceliğimiz sürdürülebilirlik. Mana yenilenmesi bir tank için hiçbir anlam ifade etmiyor. Öte yandan daha önce de bahsettiğimiz gibi Suikastçi’nin bize sağladığı fazladan hasar verme özelliği de işimize yaramıyor. Rün Etkinliği’nin sağladığı canavarlardan kazanılan güçlendirmelerin %15 fazla sürmesi ise tam aradığımız şey. Altın gelirimizin az olduğunu ve olabildiğince takımdan bağımsız bir şekilde oyuna tutunmamız gerektiğini hatırlatayım. Büyük canavarların sağladığı güçlendirmelerin fazla sürmesi ise, bize orman temizlemede ve baskınlarda büyük fayda sağlayacaktır.

  • Sezgi-Metanet

Sezgi sihirdar büyülerinin bekleme süresini %15 azaltırken Metanet ise bize fazladan %50 taban can yenilenmesi sağlıyor. Öte yandan Metanet, canımız %25’in altına indiğinde taban can yenilenmesini %200’e çıkartıyor. Bana kalırsa bu da takıma ve rakibe bağlı olarak yapılabilecek bir seçim. Eğer şampiyonunuz Sıçra+yetenek kombosuna çok fazla bağımlı ise Sezgi’yi seçmekte fayda var. Yine de ben Metanet’in Sezgi’den çok daha fazla işe yarar olduğunu düşünüyorum. Metanet, özellikle de 2v2 ya da 3v3 kavgalarda canınızın hızlıca dolmasını sağlayabilir.

  • Atiklik-Efsanevi Muhafız

Atiklik bize %15 sıvışma ve yavaşlatma direnci sağlarken, Efsanevi Muhafız yakınımızdaki her şampiyon için +3 zırh ve büyü direnci sağlıyor. 5v5 takım savaşında Efsanevi Muhafız’ın etkisinin +12 büyü ve zırh direnci olma ihtimali bulunuyor. Tıpkı Sezgi-Metanet seçimi gibi bu kabiliyet seçimi de takımınıza ve rakip takıma oldukça bağlı. Rakip takımın kitle kontrol yetenekleri fazla ise Atiklik seçilmesi daha mantıklı duruyor. Efsanevi Muhafız’ın sağladığı fazladan defansif statlar da tercih edilebilir. Ne var ki bana göre sıvışma ve yavaşlatma direnci her zaman fazladan zırh ve büyü direncinden daha kıymetli. Bu defansif özellikleri her zaman eşyalardan sağlama ihtimaliniz de bulunuyor. Üstelik bu konuda bir çok seçenek de bulunmakta. Fakat şampiyona sıvışma direnci verebilen eşya sayısı oldukça kısıtlı. Bu yüzden Atiklik, Efsanevi Muhafız’a göre daha tercih edilesi bir seçenek olarak duruyor.

Savaşçı orman şampiyonları

Bu kabiliyet sayfası Lee Sin, Rengar, Kha’Zix gibi hem hasar çıkaran hem de bir dereceye kadar sürdürülebilirliğe ihtiyacı olan şampiyonları kullanacağı bir sayfa. Hırs Ağacı’nda 6 puan, Maharet Ağacı’nda 18 puan ve Azim Ağacı’nda 6 puan bulunurken, bu sayfadaki Anahtar Kabiliyet seçimi Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü.

savaşçı orman şampiyonu

Hırs Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Büyücülük, İki Ucu Keskin Kılıç.

Maharet Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Rün Etkinliği, Merhametsiz,Tehlikeli Oyun, İsabet, Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü.

Azim Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Toparlama, Kalın Deri.

  • Toparlama-Yılmaz

Azim Ağacı’nda bulunan bu iki kabiliyet de aslında savaşçı orman şampiyonları için kullanışlı. Toparlanma bize 5 saniye içerisinde 2 can yenilenmesi verirken Yılmaz ise +%5 ilave zırh ve büyü direnci sunuyor. Kağıt üzerinde Yılmaz’ın çok daha üstün olduğu ikilemde Toparlama’yı seçmemizin nedeni aslında oldukça basit: Yılmaz kabiliyeti oyunun belirli bir safhasına kadar hiçbir anlam ifade etmiyor. Fazladan %5 büyü direnci ve zırh oldukça iyi fakat oyunun neredeyse 25. dakikasına kadar yukarıda saydığımız hiçbir ormancı defansif bir eşya seçiminde bulunmuyor. Öte yandan 5 saniyede 2 can yenilenmesi bize koridorlar arasında dolaşırken ve ormanda baskın ararken ufak da olsa bir sürdürülebilirlik sağlıyor.

  • Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü

Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü’nün en büyük özelliği, yetenek setini aktif kullanan şampiyonların fazladan hasar vermesini sağlamak. Bu kabiliyet ile, bir şampiyona yönelik yapılan 3. saldırı veya yetenek kullanımı, bir yıldırım çaktırıyor ve ilave hasar veriyor. Bu kabiliyeti seçmemizin en önemli nedeni ise Maharet Ağacı’nı aktif olarak kullanıyor oluşumuz ve Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü’nün tabiri caizse OP olması. Bu sayfayı aktif olarak kullanan her şampiyon (Lee Sin, Rengar, Kha’Zix) ultileri de dahil her yeteneklerini hasar vermek için kullanıyor ve dahası bir nevi ormancı şampiyonlar arasında “suikastçi” statüsünde bulunuyor. Daha önce de bahsettiğimiz gibi, bu şampiyonlar belirli bir seviyeye kadar sürdürülebilirlik gerektiriyor. Dahası ani hasar potansiyelleri oldukça yüksek.

Büyücü orman şampiyonları

Bu kabiliyet sayfası Gragas, Evelynn, Fiddlesticks gibi büyü hasarı veren, belirli bir dereceye kadar tank özelliklerine sahip olan fakat oyunda anlamlı hasar vermeleri için Hırs Ağacı’ndaki kabiliyetlere ihtiyaç duyan şampiyonların kullanacağı sayfa olarak karşımıza çıkıyor. Hırs Ağacı’nda 18 puan, Maharet Ağacı’nda ise 12 puan bulunuyor. Anahtar Kabiliyet seçimimiz ise Ölümateşi Dokunuşu.

büyücü orman şampiyonu

Hırs Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Büyücülük, İki Ucu Keskin Kılıç, Vampirlik, Gaddar, Sivri Zeka, Ölümateşi Dokunuşu.

Maharet Ağacı’ndan seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Rün Etkinliği, Merhametsiz, Tehlikeli Oyun.

  • Kelle Avcısı-Gaddar

Bu iki kabiliyeti Saldırı hızı orman şampiyonları başlığı altında incelemiştik. Oradaki seçimimiz Kelle Avcısı’ydı zira saldırı hızı orman şampiyonları ile amacımız maçı kartopuna çevirmek ve takımımızın taşıyıcılarına elimizden geldiğince yardımcı olabilmekti. Büyücü orman şampiyonlarında ise böyle bir ihtiyacımız bulunmamakta. Rolün doğası gereği bir noktadan sonra tank eşyaları çıkması gereken bu şampiyonların en büyük eksikliği, oyun uzadıkça hasar bakımından düşmeleri. Baktığımızda, zaten kimse bu şampiyonlardan anlamlı bir hasar vermelerini beklemiyor. Fakat full-tank kasan şampiyonların oyunun sonunda çok rahat bir şekilde eriyebildiğini de sıklıkla görebiliyoruz. Burada Gaddar’ı seçmemizdeki amaç, hali hazırda var olan kitle kontrol yeteneklerimizi oyunun sonuna kadar efektif bir şekilde kullanmak ve biraz daha fazla hasar çıkartabilmek. Kartopu olmamız bizim için bir anlam ifade etmeyeceğinden (Özellikle de Gragas ve Evelynn özelinde), Gaddar’ı alıp daha sürdürülebilir bir hasar çıkartmak daha mantıklı bir seçim.

  • Ölümateşi Dokunuşu

Birçok kişi Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü kabiliyetini daha kullanışlı bulsa da, Ölümateşi Dokunuşu çok daha sürdürülebilir ve oyunun belirli safhalarında daha etkili bir kabiliyet. Dahası, baktığımızda Hırs Ağacı’ndaki kabiliyetler daha fazla hasar vermemize ve en azından oyunun erken ve orta safhalarında oyundan kopmamamızı sağlıyor.

Ani hasar veren büyücü orman şampiyonları

Bu kabiliyet sayfası Diana, Elise gibi ani hasar verme potansiyeline sahip şampiyonların kullanacağı kabiliyet sayfası olarak göze çarpıyor. Hırs Ağacı’nda 12 paun bulunurken Maharet Ağacı’nda 18 puan bulunmakta. Seçilen Anahtar Kabiliyet ise son zamanların popüler kabiliyeti Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü.

ani hasar veren büyücü orman şampiyonu

Hırs Ağacı’ndan seçilen kabiliyetler: Büyücülük, Ziyafet, Doğuştan Yetenekli, Kelle Avcısı.

Maharet Ağacı’ndan seçilen kabiliyetler: Yabani, Rün Etkinliği, Merhametsiz, Tehlikeli Oyun, İsabet, Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü.

  • Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü

Bu Anahtar Kabiliyet aslında Maharet Ağacı’na 18 puan vermemizin asıl nedeni. Elbette diğer kabiliyetler bize büyük fayda sağlasa da, asıl önemli olan Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü. Özellikle Diana ve Elise’in kullanacağı bu sayfanın iki özelliği bulunmakta. Bunlardan birincisi kabiliyet sayfası şampiyonumuzun kartopu olmasını adeta istiyor. İkincisi ise bu kabiliyet sayfası ani hasar (burst) yeteneğini Anahtar Kabiliyet yardımıyla daha da geliştiriyor.

Ormancı Elise son günlerde popülerliğini yitirmiş olsa da, bence hala oldukça güçlü bir seçim. Form değiştirebilmesi, tüm yeteneklerini neredeyse 2 saniye içerisinde rakibine boşaltabilmesi büyük bir avantaj. Öte yandan oynanış tarzı tamamıyla kartopu olmaya dayanan Diana’nın da popülerliğini yitirdiğini söyleyebiliriz. Yine de oldukça sık oynanan şampiyonun en büyük özelliği tıpkı Elise gibi çok kısa bir sürede ani hasar verebilmesi. Peki neden Ölümateşi Dokunuşu değil? Bu noktada devreye Maharet Ağacı’nın şampiyonumuza kattığı özellikler giriyor. Özellikle de canı belirli bir yüzdenin altında olan rakiplerimize fazladan hasar vermemizi sağlayan Merhametsiz, Maharet Ağacı’nda Anahtar Kabiliyet’ten sonraki en önemli kabiliyet olabilir.


“Her” ormancının sahip olması gereken kabiliyet sayfası dizilimleri bu şekilde. Eğer ana rolünüz orman ise siz de kabiliyet sayfalarını çeşitlendirip oyun tarzınıza göre kendi sayfanızı yaratabilirsiniz.

Ormancı kabiliyetleri konusunda kendi tercihlerinizi aşağıdan yorum yaparak paylaşabilirsiniz.

[accordion title=’Diğer Roller’]

Nişancı rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

➤ Orta koridor rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

Destek rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

➤ Üst koridor rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

[/accordion]
1 Yorum

1 Yorum

  1. NeFReT

    18 Aralık 2015 at 21:37

    Gardasım güzel olmus eline saglık sayende bir kaç sey ogrendim, SUP, MİD , ADC , SOLO yuda bu sekilde ayrıntılı anlatarak yapabilirsen cok büyük sevap islersin.

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: 5Mid içeriği korunmaktadır.