League of Legends League of Legends Haberleri

5Mid Özetliyor: LoL 5.24 yaması

Sezon öncesi arada gelen ikinci dengeleme yaması olan 5.24 yaması, genel olarak şampiyonlara getirilen nerfleri içeriyor. Dikkatleri en çok çeken değişikliklerden birisi Soraka’da gerçekleştirilirken, yetenek seti yeniden düzenlenen Poppy bu yamada aktif olacak. Diğer önemli bir değişiklik ise minyon dalgalarında gerçekleştirildi. Minyonların şampiyonların hareketlerini kısıtlamasının iyiden iyiye kontrol edilemez düzeye gelmesini farkeden Riot Games, 5.22 ve 5.23 yamaları ile getirdiği minyon dalgalarındaki değişiklikleri geri aldı.

Kartopu Savaşı 2015

Kışın da gelmesiyle Kartopu Savaşı zamanı da geldi çattı. Bu yama ile beraber Sihirdar Vadisi ve Sonsuz Uçurum haritalarında kartopu fırlatan minyonları göreceğiz. Ayrıca etkinlik dolayısıyla birçok kostüm de tekrardan satışa çıkarıldı.

Şampiyonlar

Güncellenen Poppy bu yamada aktif olarak kullanılabilecek. Yetenek seti tamamıyla değişen şampiyonun kazanma oranının da önemli bir ölçüde artacağı bekleniyor. Öte yandan Ashe‘e ufak bir güçlendirme geldi. Q yeteneği için 5 yük gerekirken bu yama ile beraber gelen değişikliklerde artık Ashe’in Q yeteneği için 4 yük toplaması yetecek. Özellikle de alt koridor oyuncularının hayatını zindana çeviren ve destek oyuncusu olarak kullanılan Brand‘e bir nerf geldi. W yeteneğinin mana bedeli yükseltilen şampiyonun rakibi daha az rahatsız edeceğini söyleyebiliriz.

Önemli bir değişiklik ise Caitlyn‘de yapıldı. Pasifi olan Tam Kafadan yeteneği için oyun ilerledikçe 7/6/5 vuruş yapması gereken şampiyonun bu vurma yükü 6’ya sabitlendi. Şampiyonun oyunun başındaki gücünü arttırmaya yönelik bu değişiklik, Caitlyn’in koridordaki etkinliğini kesinlikle arttıracaktır. Değişen E yeteneği ile Vadi’de popülerliği artan Mundo‘ya da nerf geldi. Q yeteneği artık hem minyonlara hem şampiyonlara daha az vururken, E yeteneğinin de hasarı azaltıldı. Taban canı ve seviye başına kazandığı can azalan Hecarim ise artık sadece E yeteneği açık iken birimlerle çarpışmayı göz ardı edecek.

Hali hazırda en etkili ormancı şampiyonun Kindred olduğunu söylersek yanılmayız. Bu yamada nerf getirilen şampiyonun W yeteneği artık daha az iyileştirme uygularken şampiyonun ultisi oyunun erken safhalarında daha uzun bir bekleme süresine sahip olacak. Herkes tarafından ne kadar OP olduğunu konuşulan Kog’Maw‘a ise bu yamada nerf getirildi. W yeteneğinin fazladan saldırı gücü ile ölçeklenen hasarı kaldırıldı. Şampiyon, artık hedefin canının %2’si kadar hasar verecek.

Nişancılar arasında Quinn ile kazanma yüzdesi en yüksek olan Miss Fortune‘un oyunun erken safhalarındaki etkinliği azaltıldı. W yeteneğinin verdiği saldırı hızı büyük oranda azaltılırken Kurşun Yağmuru’nun yavaşlatma yüzdesi de azaltıldı. Tekrardan yavaş yavaş metaya geri dönen Nidalee‘nin ise mızraklarının hasarı arttırıldı.

Sezon öncesi nişancı değişikliklerde en çılgın değişiklik Graves’te yapılsa da, en efektif ve en OP değişiklik Quinn‘e yapıldı diyebiliriz. Özellikle de oyunun ortalarında inanılmaz fazla hasar çıkaran Quinn’in taban saldırı gücü azaltılırken Q yeteneğinin verdiği hasar da azaltıldı. İnanması zor olsa da, bu yamada Riven‘e ufak bir güçlendirme geldi. Bekleme süresinin azalması ile daha da etkili olan Riven’in taban can yenilenmesi önemli ölçüde arttırıldı. DPS şampiyonların popülerliğinin artması ile Vadi’de daha az görmeye başladığımız Sivir‘in W yeteneğinin hasarı arttırıldı

Ve Soraka. Herkesin katılacağı tabir ile “baş belası” Soraka. Şampiyonun oyun sonunda her 1.1 saniyede iyileştirme yapması rakip takım için büyük bir problemdi. Soraka’nın etkisini iyi gözlemleyen Riot Games, 5.24 yamasında şampiyona nerf getirdi. Q yeteneğinin mezili düşürülürken, W yeteneğinin mana bedeli arttırıldı. Ayrıca, Soraka’nın ultisi artık açılan Ağır Yaraları ortadan kaldırmayacak.

Yine çok güçlü bir destek rolü seçimi olan Tahm Kench‘e de nerf getirdi. Tahm Kench artık takım arkadaşı üzerinde W kullanıldığında fazladan hareket hızı kazanmayacak. Twisted Fate‘in Q yeteneğinin hasarı azaltılırken Ziggs‘in pasifi artık yapılara daha fazla hasar verecek.

Orman

Orman yaratıklarının can ve zırh artışında değişiklikler yapan Riot Games, bu değişiklikler ile büyücü şampiyonların ormandaki yaratıkları daha kolay temizlemesini amaçladı. Önemli bir değişiklik ise Vadi’nin Alameti‘nde gerçekleştirildi. Canavar öldürüldüğünde son vuruşu yapan şampiyonun güçlendirme alması yerine artık Vadi’nin Alameti öldüğünde bir Göz Yadigarı bırakacak. Bu yadigarı alan şampiyon, canavarın güçlendirmesine de sahip olacak. Böylelikle Vadi’nin Alameti’ni daha rahat bir şekilde öldürebilecek ve güçlendirmenin hangi şampiyona gideceğine daha kolay karar verebileceğiz.

Eşyalar

Ölü Adamın Zırhı eşyasının popülerliğini gören Riot Games, eşyanın can değerini düşürerek diğer zırh eşyalarının kullanımını arttırmayı amaçlıyor. Kog’Maw ve Jax’ın favori eşyası olan Guinsoo’nun Hiddeti‘nin etki ettiği alan azaltıldı. Canbiçen eşyasının kritik vuruşlar ile kazandırdığı bekleme süresindeki azalma oranı azaltılırken Coşku ve bütün geliştirmelerinin fiyatı arttırıldı. Bu değişikliğe tek istisna olarak Üçlü Kuvvet‘i gösterebiliriz; eşyanın birleştirme fiyatı azaltıldı.

Bana kalırsa eşyalardaki en büyük değişiklik Enerji Dolu eşyalarda gerçekleştirildi. Özellikle de Vayne’de popüler olan Statik Hançer+Bombardıman Topu kombosu artık eskisi kadar hasar vermeyecek. Getirilen değişiklikler ile ilk saldırıda iki eşyanın da çıkardığı hasar yerine sadece fazla olan hasar uygulanacak.

Kabiliyetler

Değişen kabiliyetler ve yeni getirilen Anahtar Kabiliyet sistemi her yamada daha da stabil hale gelmeye başlıyor desek yanılmış olmayız. Her ağaçtan bir çok kabiliyet değişmiş olsa da, aralarında en önemlileri Yıldırımların Efendisinin Hükmü, Rüzgara Fısıldayan’ın Hediyesi ve Kaya Sağlamlığı kabiliyetlerine getirilen değişiklikler olarak göze çarpıyor.

Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü‘nün ilave saldırı gücü oranı arttırılırken, Rüzgara Fısıldayan’ın Hediyesi‘nin kalkan veya iyileştirmelerde sağladığı fazladan zırh ve büyü direnci oranı kaldırıldı. %15 olan bu oranın yerine artık 4-22 zırh ve 2-11 büyü direnci kazanılacak.

Kaya Sağlamlığı‘nın ise yalnız iken hasar azaltma oranı arttırılırken takım arkadaşları etrafındayken hasar azaltma oranı düşürüldü.

İlerleme

Yazının başında da belirttiğimiz gibi bu yamadaki en önemli değişikliklerden birisi önceki yamalarda oyuna getirilen minyon dalgalarındaki değişikliğin bu yamada kaldırılması. Minyonların şampiyonların hareketini engellemesi durumu kontrol edilemez bir durumda iken, minyon dalgalarının takımın tecrübe puanına göre güçlenmesi durumu da bu yamada ortadan kaldırılmış oldu. En azından, bir sonraki yamaya kadar minyonların canımızı sıkmayacağı kesinleşti.

İlk Minyon Dalgası Eşitliği

Getirilen değişiklikler ile artık minyon dalgaları, etraflarında herhangi bir şampiyon olmadığında tek bir minyona odaklanmak yerine hasarı eşit olarak dağıtacak. Özellikle de üst koridor oyuncularının koridora geç gitmesi, oyuncuların minyon kaybetmesine neden olabiliyordu. Bu değişiklik ile hali hazırdaki metayı destekleyen Riot Games, bir açıdan bu metayı teşvik de etmiş oluyor.


5.24 yamasının oyunu daha dengeli bir hale getireceğini kesin olarak söyleyebiliriz. Özellikle de minyon dalgalarında yapılan değişiklikler, oyunu daha oynanabilir kılacaktır.

League of Legends oyuncusu, aynı zamanda profesyonel sahnenin sıkı takipçisi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir