İnceleme

5Mid Özetliyor: LoL 6.9 yaması

Sezon ortası büyücü güncellemesini içeren LoL 6.9 yaması yayınlandı. Yama, büyücü güncellemesinin yanında büyücü eşyaları ile beraber farklı eşyalardaki değişiklikleri ve element ejderhalarını da içeriyor. Saldırı hızına bağlı olan ormancıların sıklıkla kullandığı Zıpkın eşyası oyundan kaldırılırken, eşyanın özel pasifi Guinsoo’ya aktarıldı. Yeni Hextech eşyaları da 6.9 yaması ile oyuna gelirken Vadi’nin Alameti ve Baron’da da büyük değişikliğe uğradı. Bunun dışında, Ağır Yara’nın mekanikleri de değiştirildi.

Yamanın önemli detayları ise şu şekilde:

Büyücü güncellemesi

Yetenek setinin büyük bir bölümü değişecek olan büyücüleri, Sezon ortası büyücü güncellemesi haberimizde incelemiştik. Diğer büyücülere gelen güncelleme ise yama notlarında açıklandı.

Dengelenen şampiyonlardan olan Anivia’nın Q yeteneğinin hasarı azaltılırken, ultisi artık 150 birim yarıçapında kullanılacak. Zamanla genişleyen R yeteneği artık rakibin saldırı hızını yavaşlatmıyor. Annie ise E yeteneğine ciddi bir güçlendirme aldı. Şampiyonun ultisi olan Tibbers’ın ise hasarı ise tamamıyla şampiyonun Yetenek Gücü miktarına bağlı değiştirildi.

Yetenek seti tamamıyla değişmeyen şampiyonlardan en çok güçlendirme alan şampiyon ise Fiddlesticks. Şampiyonun her şeyi olan W yeteneğinin bekleme süresi neredeyse yarı yarıya düşerken, Fiddlesticks artık yeni bir pasife sahip. Kennen de bu güncellemede unutulmadı ve ultisine bir güçlendirme geldi. Uzunca bir süredir çok az oynanan Swain’in ise Q yeteneği tamamıyla değişirken ultisi ağır bir nerf yedi. Syndra ise artık daha fazla küre çıkarabilecek. Şampiyonun Q yeteneğinin hasarı arttırıldı.

Büyücü güncellemesi ile OP olan diğer bir şampiyon ise Veigar. Değişen pasifi ile rakip şampiyona uyguladığı her yetenek Veigar’a fazladan 1 yetenek gücü sağlarken, Q yeteneğindeki Yetenek Gücü toplama özelliği sadece büyük minyonlar ve büyük canavarlar ile kısıtlandırıldı. Sezon 5’in en popüler şampiyonlarından olan Viktor’un Q yeteneği iyi bir güçlendirme alırken, E ve R yeteneğinin hasarı dengelendi. Xerath ise ultisine bir güçlendirme aldı. Şampiyonun ultisi artık daha geniş bir yarıçapta hasar çıkartacak ve atış sayısı yetenek geliştikçe artacak. Mobil olmamasından dolayı oynanmayan Ziggs’in ise pasifinin yetenek gücü arttırılırken, ultisi artık minyonlara iki kat hasar vermeyecek. Ziggs ile ilgili en önemli değişiklik ise şampiyonun W yeteneğinde. Artık kuleler üzerinde kullanılabilen yetenek, canı belirli bir yüzdenin altında olan kuleleri anında yıkıyor.

Büyücü eşyaları

Şampiyonlara gelen güncellemeler kadar, büyücü eşyalarında da büyük değişikliklerin yaşandığını söyleyebiliriz. Tanrıça’nın Gözyaşları’nın %25 mana yenileme özelliği kaldırılırken, eşya artık harcanan mananın %15’ini iade edecek. Koruyucu Katalizör’ün ismi Antik Dönüştürücü olarak değiştirilirken, eşya şampiyonlardan alınan hasarın %15’ini mana olarak kazandıracak. Bununla beraber, 15 kullanıma kadar her yetenek kullanımında harcanan mananın %20’sine eş değer can yenileyecek.

Yeteneklerinin bekleme süresi çok kısa olan şampiyonların vazgeçilmezi olan Ahenk Kadehi, artık sadece mana değil can da yenileyecek. Can yüzdesi mana yüzdesinden düşük ise 5 saniyede bir %100 taban can yenilenmesi sağlarken, tam tersi durumda %100 taban mana yenilemesi sağlıyor. Oyundaki yeni eşyalardan olan Kayıp Cilt ise, Koruyucu Katalizör’ün eski özelliğini taşıyor.

Vladimir’in eşya setinde çok büyük bir öneme sahip olan Ataların Buyruğu ise oyundan kaldırıldı. Orta koridor büyücülerinin sıklıkla kullandığı bir diğer eşya olan Morellonomikon ise artık mana yenilenmesi sağlamazken, şampiyon katletme ve asistlerde azami mana miktarının %20’sini yenileyecek. Athene’in Lanetli Kadehi ise verilen hasar miktarına bağlı olarak takım arkadaşlarını iyileştirme özelliği ile yeniden dengelendi.

Tıpkı Tanrıça’nın Gözyaşları gibi Başmelek Asası ve Manaveren eşyaları da harcanan mana miktarının belli bir oranını geri kazandırırken, fiyatlarında bir değişiklik yaşanmadı. Bunun dışında, Cehennem Asası’nın minyonlara olan etkisi kaldırıldı ve eşyaya bekleme süresini azaltma özelliği kazandırıldı. Sezon 6 ile inanılmaz pahalı bir hal alan Zhonya’nın Kumsaati ise bu güncellemede ucuzladı ve bekleme süresini azaltma özelliği kazandı.

Hextech Eşyaları

Oyuna yeni gelen eşyalardan olan Hextech eşyalarının özellikleri de 6.9 yaması ile açıklığa kavuşturuldu. Hextech Altıpatlar’ın can emme özelliği kaldırılırken, eşya artık normal saldırılara ilave saldırı gücü ekliyor.

3000 altın değerindeki yeni eşyalardan olan Hextech GLP-800, etkinleştirildiğinde rakibe buzlu atışlar yapıyor ve rakibi yavaşlatıyor. 300 can ve 400 mana veren eşya ayrıca şampiyona 80 yetenek gücü sağlıyor.

Güncelleme ile gelen yeni eşyalardan en ilginci ise Hextech Roketemer-01. Dota2’deki Dagger ile aynı mantıkla çalışan eşya, etkinleştirildiğinde şampiyonun haritada belirlenen noktaya sıçramasını ve hasar vermesini sağlıyor. 300 can ve 60 Yetenek Gücü veren eşya, aynı zamanda bekleme süresini de %10 azaltıyor.

Ormanın Hakimleri

6.9 yaması ile gelen en önemli değişiklikler ise ejderhaya ve orman mekaniklerine gelen değişiklikler olarak göze çarpıyor. Bildiğimiz ejderler oyundan kaldırılırken, oyunun ilk 35 dakikasında her 6 dakikada bir Element Ejderhaları doğacak. 4 farklı çeşidi olan ejderhaların her biri şampiyonlara farklı güçlendirmeler sağlıyor. Dağ Ejderi kulelere fazla hasar vermemizi sağlarken, Alev Ejderi katledildiğinde kalıcı olarak saldırı gücü ve yetenek gücü sağlayacak. Bulut Ejderi hareket hızı kazandırırken, Okyanus Ejderi ise can ve mana yenilenmesi sağlıyor.

35. dakikadan sonra doğmayacak olan ejderlerin yerine ise her 10 dakikada bir Kadim Ejderha çıkacak. Kadim Ejderhalar’ı öldürmek oldukça zor olsa da, vereceği güçlendirmeye değer diyeceğiz. Verdiği güçlendirme ile şampiyonlar sonraki 120 saniye boyunca 45+katledilen her Element Ejderi için 45 hasar verip rakipleri yakacak. Bununla beraber, daha önceden topladığımız ejderlerin güçlendirmeleri, sonraki 120 saniye boyunca %50 artacak.

Element Ejderlerinin oyuna gelmesi ile beraber Vadi’nin Alameti’nde de değişiklikler meydana geliyor. Artık oyunda sadece bir kere doğacak olan canavarı öldürmek zorlaştı. Fakat sağladığı güçlendirmenin süresi arttırıldı ve etkinleştirildi.

Kırmızı ve Mavi güçlendirmelerinin ise etkisi arttırılırken, aktif kullanım süreleri kısaltıldı.

Kuleler

Oyunu kartopu yapmanın en kolay yolu olan kulelerin zırh ve büyü dirençleri arttırılırken, eşya olarak satın aldığımız zırh ve büyü nüfusları kuleler üzerinde de işleyecek. Bununla beraber, dış kuleden kazanılan altın miktarı arttırılırken, iç kulenin sağladığı altın miktarı azaltıldı. Bu değişiklikler ile koridor değişimini zorlaştıran Riot Games, oyunun hızını da yavaşlatmayı amaçlamış gibi gözüküyor.

Oyun Hızı

Bu başlık ile alakalı en önemli değişikliğin ormancı rolünde olmayan şampiyonların orman kamplarından aldığı deneyimin azaltılması olduğunu söyleyebiliriz. Koridor değişikliğinin bir dereceye kadar önüne geçecek olan bu nerf, üst koridor oyuncularının işini daha da zorlaştıracağa benziyor. Bununla beraber, ormancıların orman kamplarından alacağı deneyimin de arttığını not edelim.

6.7 yamasında değişen diriliş süreleri, bu yamada da güncelleme alıyor. Artık 20.-35. dakikalar arasında da şampiyonların diriliş süreleri kısaltıldı. Bunun dışında, oyunda 20. dakikadan sonra tüm şampiyonlara uygulanan Sığınak bot özelliği de bir nerf yedi. Özelliğin sağladığı hız ve süresi oyunun erken safhaları için azaltıldı.

Şampiyonlar

Şu anki metanın en önemli ormancısı olan Kindred, Q yeteneğine bir nerf aldı. Yeteneğin bekleme süresi arttırılırken, W yeteneğinin hasarı arttırıldı. Başarılı bir ormancı olan Nidalee de Q yeteneğine bir güçlendirme aldı. Yeteneğin infaz hasarı arttırıldı.

Bir önceki yamada tüm yetenek seti ve görünüşü yenilenen Taric, 6.9 yamasında dengelendi. W yeteneğinin menzili azaltılırken, E yeteneğinin etki alanı kısaltıldı. Bununla beraber şampiyonun özellikle ilk dakikalarda zorluk yaşamasına neden olan taban mana miktarı da arttırıldı.

Eşyalar

Destek oyuncularının sıklıkla kullandığı Çizme Efsunları oyundan kaldırıldı. Öte yandan, yukarıda da bahsettiğimiz üzere Kindred ve Master Yi’nin orman eşyası olan Zıpkın da oyundan kaldırılan eşyalardan oldu.

Oyundan kaldırılan Kanlı Ustura, Jilet Gibi adıyla oyuna tekrar geri döndü. Zıpkın’ın bileşenlerinden oluşan Jilet Gibi %40 saldırı hızı sağlarken, hedef birimin canının azami miktarını %3’ü kadar da fazladan hasar sağlıyor. Bir nevi dengelenen Guinsoo’nun Hiddeti, artık oyundan kaldırılan Kanlı Zıpkın’ın Bir De Yer Vurur özelliğini taşıyor. Fiyatı arttırılan eşyanın topladığı yük miktarı da 8’den 6’ya düşürüldü.

Tank şampiyonlara inanılmaz bir can yenilenmesi sağlayan Hayalet Pelerini’nin bedeli artarken, sağladığı büyü direnci azaltıldı. Hayalet Pelerini ile satın alınan  Ruh Gömleği ise ciddi bir güçlendirme aldı. Eşyanın büyü direnci 15 düşürülse de, pasif iyileştirmesi %25’e, can yenilemesi ise %200’e çıkartıldı.

Bir diğer önemli değişiklik ise Cıva Yatağan ve Cıvalı Kuşak eşyalarına geldi. Eşya artık sadece kitle kontrol etkilerini kaldıracak. Üzülerek belirtelim ki Zed ultisinden Cıvalı Kuşak ile çıkamayacağız.

Oyundaki sinerjisi en yüksek eşyalardan olan Sihiriçen, Malmortius’un Ağzı ve Sterak’ın Güvencesi de bu yamada ağır bir nerf aldı. Eşyaların sağladığı kalkanlar/özellikler artık birikmiyor. Yani artık Sihiriçen bekleme süresine girdiğinde Sterak’ın Güvencesi de bekleme süresine giriyor.

Takım arkadaşlarını hızlandıran eşyalardan olan Görkemli Zafer’in bu özelliği kaldırıldı. Eşya artık sadece satın alan şampiyona etki edecek.

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir