League of Legends

League of Legends, Sezon 6 ile birlikte büyük değişikliğe gidiyor

Yavaş yavaş sonuna geldiğimiz 2015 sezonuyla birlikte Riot Games yeni sezon için hazırlıklara başladı. 2016 sezonunda League of Legends’ı çok önemli değişiklikler bekliyor.

Yapımcı şirketin paylaştığı bilgilerden yola çıkarak, oyunda radikal değişikliklerin meydana geleceğini de anlamış olduk. Riot Games, neredeyse her sezon öncesi yaptığı geniş çaplı değişikliklere böylece bir yenisini daha eklemiş olacak.

[League of Legends’ın yeni sezonundaki tüm değişiklikler.]

Şimdi bizleri 2016 sezonu adına nelerin beklediğini ve bunların ne anlama geldiğine bakalım;

Nişancıların Güncellenmesi
Nişancılar, yıllardan bu yana kendi aralarında anlamlı farklardan yoksun durumdaydı. Kimlikleri genelde tek bir amaca yönelik şekillenmişti: uzaktan çok ama çok fazla hasar vermeye. Sadece bir tek rekabet unsuruyla (yani hasarla) değerlendirme yapılan bu tür durumlarda; gerçek anlamda kadro derinliği olmamasına rağmen, gayet bariz bir güç düzeyiyle karşıya kalabiliyoruz.

Burada amacımız; Ezergeçerler güncellemesinde yaptığımız gibi, benzer stratejik konumlarda yer alan bir grup şampiyonu alıp (bu örnek özelinde Corki, Miss Fortune, Graves, Caitlyn, Kog’Maw ve Quinn olmak üzere altı nişancı) onlara biraz daha özgünlük katmak. Bunu iki açıdan gerçekleştiriyoruz: Nişancının oynayış şekli ve takımın söz konusu nişancıyla oynayış şekli üzerinden. Önce nişancının oynayış şeklini ele alalım. Nişancılar normal saldırılarına çok fazla ağırlık verdiği için, her bir şampiyonun farklı bir duygu oluşturmasını istiyoruz. Pompalıyı mızrak savaşına getirmek iyi bir fikir mi acaba? Belki de öyle! Takımın nişancıyla oynayış şekline gelince; bu konuda, nişancıların sunduğu imkân yelpazesini olabildiğince genişletmek istiyoruz. Nasıl ki haritanın her yerinde sersemletme imkânı için Ashe’i, hız için Sivir’i veya bomba kombo için Miss Fortune’u tercih ediyorsanız; takım oluştururken çok daha çeşitli yaklaşımlar ortaya çıkarabilmenizi istiyoruz.

Bu konuya ayrı olarak dikkat çeken Riot Games, nişancı rolünde oynayan oyuncuları bir hayli sevindirecek haberler verdi. Ezergeçerler adıyla Garen, Darius, Skarner ve Mordekaiser’e gelen güncellemenin bir benzerinin bazı nişancılara da geleceği bilgisi verildi. Bu güncellemenin ardından özellikle Darius ve Mordekaiser’in çok fazla oynanmaya başladığına hepimiz tanıklık ettik. 2016 sezonunda bu tür güncellemeyi alacak olan nişancı şampiyonlarda da aynı durum yaşanabilir. Yukarıda adı geçen altı şampiyon arasında Miss Fortune, Quinn ve Caitlyn’i, özellikle de profesyonel sahnede çok fazla göremiyoruz. Sağlam bir güncelleme ile oyunda neredeyse etkisiz ya da bir süre sonra etkisini kaybeden nişancılar güçlü hale gelebilir. Son olarak nişancının oynanış şekli ve takımın nişancıyla olan uyumundan da söz edilmiş. Buradan ise nişancıların artık takım kompozisyonu oluşturmada daha önemli rol oynayacağını çıkartabiliriz.

Nişancı Eşyaları
Nişancı eşyalarında, tıpkı yetenek gücü ve Ezergeçer eşyalarında yaptığımız gibi, güncellenen nişancılara eşlik edecek köklü değişikliklere gidiyoruz.

Yetenek gücü eşyalarını ilk elden geçirdiğimiz sırada, hem kırılgan şampiyonları temizleyen hem de savaş alanını kontrol eden büyücülere daha fazla fırsat sunma isteğiyle hareket etmiştik. Ancak saldırı gücü eşyaları söz konusu olunca işler biraz farklı yürüyor. Nişancıların her zaman en fazla hasar vermelerini sağlayacak eşyalara odaklandığının farkındayız. Bu yüzden de kiminle (ya da neyle) savaşmak istediğinize ve bu seçiminiz sonucunda takımınıza nasıl katkıda bulunacağınıza bağlı olarak daha fazla seçenek sunuyoruz. Yani ister yalnız silahşör olun ister yetenek setine güvenen bir oyuncu ya da kuleleri yerle bir eden kuşatma makinesi, size doğru hedefin üstesinden gelmenizi sağlayacak doğru eşyalar sağlayacağız.

Eşya konusu ise nişancılar adına daha da sevindirici haber oldu. Zira eşya anlamında daha köklü değişiklikler geliyor. Hatırlayacağınız gibi önce yetenek gücü şampiyonların eşyaları elden geçirilmiş, bazı eşyalar kaldırılırken, bazılarının özellikleri ciddi anlamda değişmişti. Hatta yeni bir eşya bile gelmişti. Yetenek gücünün ardından ise Ezergeçer eşyaları oyuna gelmiş, bu sefer tank şampiyonları yakından ilgilendiren değişiklikler olmuştu. Bu yeni eşyalarla beraber tank eşya diziliminde de çeşitlilik arttırılmıştı. Sıradaki eşya güncellemesi ise nişancıları ilgilendiriyor ve çok daha geniş çaplı. Oyunda oldukça hassas bir rol olan nişancı için yapılacak yeniliklerin iyice elden geçirilmesi de gerekiyor. Oyundaki her bir nişancı ile aynı şeyleri yapamıyorsunuz. Çünkü nişancı rolünde aldığınız şampiyona göre yapacaklarınız da değişiklik gösteriyor ve buna elbette eşya dizilimi de dahil. Yeni gelecek olan bu eşya güncellemesi ise saldırı gücü taşıyıcılarında Ebedi Kılıç+Statik Hançer ve devamı gibi klasikleşmiş dizilimden daha fazlası olacak gibi gözüküyor.

Anahtar Kabiliyetler
Kabiliyet sistemini minik farklar ortaya çıkaran iyileştirmeler yerine; belli konulara yoğunlaşan ve hatırı sayılır etkiye sahip seçimler sunacak şekilde güncelliyoruz. Her kabiliyet ağacında üçer kademe bulunacak. Puan verdiğiniz her ardışık kademede bazı nitelikler seçebilecek ve üç kabiliyet arasından seçim yapabileceksiniz (sadece birini seçebileceksiniz tabii!). 1. kademe kabiliyetler kısmi faydalar getirecek (ama oyun değiştirecek kadar etkili olmayacaklar), 2. kademeler hatırı sayılır güç içerecek; ama “anahtar kabiliyetler” adını verdiğimiz 3. kademe kabiliyetler, oyun tarzınızı gerçek anlamda geliştirecek nitelikte olacak. Bu konuda hâlâ deneyler yürütüyoruz; ancak hasar veren yeteneklerinizin, ilave SG ve YG değerlerinin bir kısmıyla rakip üzerinde zamana bağlı kanama etkisi de yaratmasını sağlayan bir kabiliyet, bahsettiğimiz anahtar kabiliyetlere örnek sayılabilir. Rakibinize büyük miktarda hasar verdiğinizde hareket hızı takviyesi kazanmanızı sağlayan bir kabiliyet de yine başka bir örnek olarak düşünülebilir.

Gücü verdiğiniz kararlarla iç içe geçirmemiz sayesinde, her oyunda seçtiğiniz kabiliyetlerin oynayış şeklinizi etkilemesini bekliyor ve LoL’deki çoğu şampiyona birden fazla kabiliyet yapısı sunabilmek istiyoruz.

Nişancı konusundan bir başka önemli konuya geçiyoruz; kabiliyetler. Oyunda aşırı bir etkisi olmayan ve küçük iyileştirmeler sağlayan kabiliyetlerin önemi arttırılacak gibi. Yeni değişiklikle beraber kabiliyetler bir anlamda rün gibi olacak. Artık her kabiliyet ağacında 3 aşama bulunacağı bilgisi verildi. Aynı rünlerde olduğu gibi 1. ve 2. aşama kabiliyetler az etki yaratırken 3. aşama kabiliyetlerin oyuna olan etkisi bir hayli fazla olacak. Hasar veren bir yeteneğin ardından rakipte kanama etkisi yaratacak  bir kabiliyet örneğinden kabiliyetlerin ne kadar önem kazanacağını da anlayabiliyoruz. Oyundaki çeşitliliği arttırmak her zaman ilk hedeflerinden olan Riot Games 4-5 tane yaparak yettiğini düşündüğümüz kabiliyetleri de çeşitlendirmiş olacak.

Görüş ve Destek Eşyaları
İki sezon önce Keşiftaşlarını, ziynetleri ve totem sınırlamasını oyuna getirerek görüş sisteminde köklü bir değişikliğe gitmiştik. Bu sezon totemseverler için daha fazla seçenek ekliyoruz (ayrıca, sizi saygıyla selamlıyoruz). Görüş konusunda iki hedefimiz var: Öncelikle, görüş hakimiyetini bir ekip işi haline getirmek istiyoruz. İkincisi, görüşü geçmişe göre daha dinamik bir hale getirmek istiyoruz.

İlk hedefimize ulaşmak adına herkes için bedelsiz ziynet güçlendirmelerinin yanı sıra, 2. aşama destek eşyalarını güçlü 3. aşama aktif eşyalara yükseltme seçeneği ya da çanta yuvalarında verim sağlayan Keşiftaşı güçlendirmeleri sunmak gibi adımlar atıyoruz.

İkinci hedefimiz ise, Görünmez Totemleri dükkândan kaldırmak. Böylece, takımlar gerek duydukları görüş hakimiyetini sağlamak için pembe (ve mavi ziynet!) totemlerine daha fazla bel bağlayacak. Ama bu değişikliğe karşın, ortadan kalkan totemlerin “artıklarını” görmenizi sağlayan yeni bir özellik de getiriyoruz. Öbür tarafa göçen totemlerin cesetlerini görerek hem kendinizin hem de rakibinizin görüş sağlama alışkanlıklarını daha iyi değerlendirebileceksiniz.

Sıra geldi oyun kazandırmada kilit nokta olan görüş konusuna. Öncelikli olarak destek rolündeki oyunculara düşen totem atma, temizleme görevini artık takımdaki herkes üstlenecek. Bedelsiz ziynetler ile başlayan görüş yeniliklerine daha da fazlası eklenecek. İlk olarak marketteki 75 altına aldığımız görüş totemi oyundan kaldırılarak işlemlere başlanacak. Çanta yuvalarına da özel olarak Keşiftaşı güçlendirmesi ekleneceğinden bahsedilmesi işleri daha çok kolaylaştıracak gibi gözüküyor. Takım görevi olan görüş konusunun sadece destek rolündeki oyunculara yıkılması böylece engellenmiş olacak. Yani bunu bir takım görevi haline getirmeyi amaçlayan Riot Games doğru adımlar atıyor diyebiliriz. Son olarak ise oyuna bambaşka bir özellik getiriliyor. Süresi biten, temizlenen totemleri artık görebileceğiz. Böylece takımlar rakiplerinin en çok hangi noktalara görüş sağlamaya çalıştıklarını görebilecek. Bu özellikte stratejik anlamda ince düşünülmüş gözüküyor.

Başlangıç Eşyaları
Sezon öncesi dönemde çeşitliliği arttırma hedefimiz doğrultusunda, başlangıç eşyalarına da el atmaya karar verdik. Bütün League of Legends oyunları için standart başlangıç eşyaları olması, bu eşyaların bazı şampiyonlara diğerlerine göre (çok çok az da olsa) daha fazla fayda sağlamasına yol açıyor. Bu sezon öncesi dönemde farklı bir yaklaşım benimsiyor ve siz oyunculara daha net başlangıç “yolları” sunmayı hedefliyoruz. Bu sayede genelde güçlü olduğu kabul edilen başlangıçlar yerine, kendi oyun tarzınızı belirginleştirecek gerçek seçimler yapabileceksiniz. Bu değişikliklerin iki eşya setinde yansıma bulduğunu göreceksiniz: başlangıçta güç veren eşyalarda ve hayatta kalmayı sağlayan eşyalarda.

Söze, koridora taşıdığınız eşyalardan başlayalım. Doran’ın setini (kılıcını, yüzüğünü ve kalkanını) ihtiyaç duyduğunuz bütün kaba istatistikleri sağlayan bir “genel” grup şeklinde kullanıyoruz. Buradan yola çıkarak; Doran’ın Kılıcı’ndan daha az savunma niteliği kazandırsa da, belli bir miktar minyon biçtiğinizde ilave altın kazandıran hafif bir Saldırı Gücü eşyası olan Tırpan gibi birkaç yaklaşımla, seçeneklerinizi genişletmek istedik.

Kaynak idaresini sağlayan eşyalara gelince; işe can ve mana iksirlerinden başladık. Can iksirlerinin bedeli artıyor ve böylelikle sadece oyunun ilk anlarında kaynak idaresi için biraz desteğe muhtaç olanların alacağı bir seçenek haline geliyorlar. Uzun vadeli can idaresini yeniden doldurulabilir iksirlere (ve güçlendirmelerine) bağladık ki iksirlerin kimlikleri iyice pekişsin (çünkü önceden hayatta kalma setleri hem mataralar hem de iksirlerle kuruluyordu). Öte yandan, mana iksirleri kaldırılıyor. Mana iksirlerini kaldırma kararımız, başlangıç eşyalarıyla ilgili genel felsefemize dayanıyor. 100 mana, bazı şampiyonlara diğerlerine göre daha fazla fayda sağlıyor ve mana iksirleri bir anda sıradan bir eşyadan, bedel açısından olağanüstü bir yatırıma dönüşebiliyor. Mana iksirlerini kaldırarak bir yandan şampiyonların yetenek bedellerini mana yenileme niteliğiyle daha iyi dengelerken, bir yandan da LoL’ün kaynak idaresini düzenlememiz kolaylaşıyor.

Büyük değişiklikler zincirinden başlangıç eşyaları da payına düşeni alıyor, hem de fazlasıyla. Başlangıç eşyası olarak artık daha fazla seçeneğimiz olacak gibi gözüküyor. Böylece oyuncular başlangıç olarak çok az sayıda eşyaya bağlı kalmamış olacak. Bunun dışında can ve mana potlarına da önemli değişimler geliyor. Bedeli arttırılacak olan can potunu artık erken oyunda fazla fazla alıp koridora gidemeyeceğiz. Bu değişim ile uzun süre etkisini gösteren can iksirlerine verilen önem artmış olacak. Mana konusuna gelecek olursak da mana potları oyundan kaldırılıyor. İlk başta özellikle de yetenek gücü şampiyonları oynamayı çok sevenler için kulağa kötü bir haber gibi gelebiliyor. Özellikle de oyunda mana ihtiyacı yüksek olan çok sayıda şampiyon bulunurken. Riot Games bu durumu da şampiyonların yeteneklerinin mana bedellerinde yapacağı değişiklikler ile kapatacak. Başlangıç eşyalarında ve can iksiri konusundaki yenilikler çok doğru düşünülmüş olurken mana konusunun oyuna nasıl yansıyacağını ise hep beraber göreceğiz.

Vadi’nin Alameti
Üst koridora giden oyuncuların, fethedecek bir Ejderha olmayınca, bazen kendilerini tecrit edilmiş hissettiğini bilmeyen yok. Kuzey tarafa biraz daha hareket katıp üst koridordaki oyuncuların takımlarıyla 15’inci dakikadan önce daha fazla etkileşime geçebilmesi için, haritayı ters yüz ediverip geçmek dışında yollar keşfetmeye çalışıyoruz.

Ayrıntıları hâlâ kesinleşmemiş olsa da, oyunun erken safhalarında Sihirdar Vadisi’nde yeni bir şey görmeye hazırlıklı olun. Bunu kestiğinizde, oyunun başlarında koridor ilerletmeye yönelik, tek hedefli bir güçlendirme kazanacaksınız.

Son haber ise üst koridor oyuncularını sevindirecek. Üst koridordaki 1’e 1 ve minyon biçmeye odaklı mücadele artık daha da farklı boyut kazanacak. Baron Nashor’un bulunduğu yerde 15. dakikadan önce yeni bir canavar bulunacak. Bunu kestiğinizde ise koridor itme adına bir güçlendirme kazanmış oluyorsunuz. Kuşkusuz her iki takımın üst koridor oyuncusu da böyle değerli bir güçlendirmeyi kaptırmak istemeyeceğinden üst koridorda artık daha çekişmeli rekabet görebiliriz. Ayrıca üst koridorun yakınında etkili bir güçlendirme kazandıran canavarın olması ormancı+üst koridor oyuncusu arasındaki etkileşimi de arttıracaktır. Vadi’nin Alameti ile ilgili şu ana kadar açığa çıkan her şeyi haberimizde bulabilirsiniz.

Riot Games’in 2016 sezonu için düşündüğü önemli ve geniş çaplı değişiklikler bu kadar. Yeni sezon adına gerçekleşecek olan gelişmeleri yine sitemizden takip edebilirsiniz.

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: 5Mid içeriği korunmaktadır.