League of Legends

LoL Sezon 6 oynanış değişiklikleri

Sezon 6 öncesi oyunda büyük değişiklikler yapacağını açıklayan Riot Games, bu yeniliklerin detaylarını geçtiğimiz gece itibariyle açıkladı.Nişancılar, Ezergeçerler güncellemesi gibi bir değişikliğe giderken, nişancı eşyalarının çeşitliliğinden dert yanan oyuncuların sıkıntıları Sezon 6 ile birlikte bitiyor gibi gözüküyor. Anahtar kabiliyetler adında yeni kabiliyetler sunan Riot Games, oyuna Vadi’nin Alameti adında yeni de bir canavar getiriyor. Harita görüşünde önemli değişiklikler gerçekleşirken, başlangıç eşyaları da aynı şekilde tamamen yenilenen oyundan nasibini alacak.

Lafı çok da uzatmadan, League of Legends Sezon 6 öncesi dönemde nelerle karşılaşacağımıza, oynanışta nelerin değişeceğine detaylıca bir bakalım:

Nişancı güncellemesi

Büyük bir güncelleme alan nişancı şampiyonları incelemeye başlayalım:

Miss Fortune
Mermi Manyağı yeteneği daha uzun süre aktif kalacakken, MF’nin ulti seviyesi arttıkça mermi dalgalarının sayısı da artacak. Caka yeteneği artık W yeteneğinde olacak ve Ödül Avcısı Şıpsevdi adında yeni bir pasife sahip olacak. MF, yeni pasifi sayesinde son ateş ettiği hedef dışındaki hedeflere fazladan hasar verebilecek. Hileli Atış’ın süresi kısaltıldı fakat MF’ye daha fazla saldırı hızı verecek. MF, Şıpsevdi ile her fazladan hasar verdiğinde Hileli Atış’ın etki süresi artacak.

   Pasif-Şıpsevdi: Miss Fortune her yeni hedefe saldırdığında ilave hasar verir.

  Q-Çifte Vuruş: Miss Fortune bir rakibin içinden geçerek arkasındaki başka bir rakip hedefi vuracak bir atış yapar. Atış, ikinci hedefe daha fazla hasar verir. İki vuruş da Şıpsevdi etkisi ortaya çıkarır. İlk hedef katledilirse, ikinci hedef ilave hasar alır.

   W-Caka

Pasif: Miss Fortune birkaç saniye boyunca doğrudan hasar almazsa hareket hızı kazanır. Belli bir süre sonra bu ilave hareket hızı artar.

Aktif: Miss Fortune, Caka’nın pasif etkisinden gelen bütün hareket hızı ilavesiyle birlikte fazladan saldırı hızı da kazanır. Şıpsevdi, ilave saldırı hızının etki süresini uzatır, süre kazançları şampiyonlar karşısında iki katına çıkar.

   E-Kurşun Yağmuru: Miss Fortune’ın havaya ateşlediği yüzlerce mermi, belli bir konuma yağarak rakiplere hasar verir ve yavaşlamalarını sağlar.

   R-Mermi Manyağı: Miss Fortune, birkaç saniye boyunca koni şeklinde bir yaylım ateşine başlar ve her mermi dalgasıyla rakiplerine hasar verir. Mermi manyağı kritik vuruş yaparak ilave hasar verebilir.

Quinn
Kör Eden Saldırı yeteneği artık hedefi kör etmiyor. Valor’un savunmasız bıraktığı hedeflere her saldırdığında bekleme süresi azalan şampiyonun ultisine aç/kapa özelliği geliyor. Demacia’nın Kanatları büyük bir hareket kabiliyeti kazandı. Bu hareket kabiliyeti Quinn’in haritanın herhangi bir yerine hızlı bir şekilde gitmesini sağlayacak.

   Pasif-Alıcı Kuş: Valor birkaç saniyede bir yakınlardaki rakiplerden birini Savunmasız olarak işaretler ve hedefin birkaç saniye görünür hale gelmesini sağlar. Quinn Savunmasız durumdaki hedefe saldırı isabet ettirirse, ilave hasar verir. Alıcı Kuş’un bekleme süresi kritik vuruş ihtimaline bağlı olarak değişir.

   Q-Kanatlı Saldırı: Valor düz bir hat boyunca uçarak karşısına çıkan ilk rakipte durur ve yakındaki bütün rakiplere hasar verir. İlk hedef Savunmasız olarak işaretlenir. Kanatlı Saldırı herhangi bir birimi katlederse, bekleme süresinin yarısı geri kazanılır.

   W-Keskin Duyular

Pasif: Savunmasız durumdaki bir hedefe saldırmak, Quinn’in saldırı ve hareket hızlarını arttırır
Aktif: Valor, Quinn’in çevresinde geniş bir alanı görünür hale getirir.

   E-Vurkaç: Quinn bir rakibe atılarak hasar verir ve hedefi işaretleyerek Savunmasız hale getirir. Hedefine ulaştığında, geri sıçrar ve hedefi kısa süre yerinden ederek yavaşlatır.

   R-Oyuncu değişikliği: Hava Saldırısı: Valor göklere dönerken, Quinn’le birlikte yakındaki bütün rakiplere hasar verir.

Graves
En büyük değişikliğe uğrayan şampiyonlardan birisi Graves. Normal saldırılar artık koni şeklinde olan şampiyonun bu saldırıları minyonları geri savuruyor. Graves’in normal saldırıları artık bir cephane sistemi ile işliyor ve iki el ateş ettikten sonra silahını doldurması gerekiyor. İsabet eden her atış Hızlı Tetik’in bekleme süresini azaltırken, tamamıyla değişen yetenek artık saldırı hızı vermek yerine Graves’in silahını yeniden dolduruyor. Normalde koni şeklinde olan Dağınık Atış artık iki mermilik hasar veren ve T şeklinde kullanılan bir yetenek haline getirilmiş.

   Pasif-Kader: Temel saldırılarda mermiler (kritik vuruşta iki kat fazla mermi) koni şeklinde dağılır ve isabet eden ilk mermi taban hasar verirken, diğer mermilerin her biri ilave hasar verir. Mermiler birimlerin içinden geçemez ama şampiyon olmayan bütün birimleri geri savurur. Kader, cephane sistemiyle çalışır ve 2 saldırıdan sonra Graves’in silahını yeniden doldurması gerekir.

   Q-Yolun Sonu: Graves düz bir hat üzerindeki rakiplere hasar veren patlayıcı bir kovan gönderir ve kovan ardında barut izi bırakır. Birkaç saniye sonra, kovan barut izini ateşleyerek ilave hasar verir. Yolun Sonu bir duvara çarparsa anında infilak eder.

 W-Sis Perdesi: Graves’in attığı sis bombası, rakiplere hasar verir, onları yavaşlatır ve etki alanında belli bir süre Kara Sis oluşturur. Kara Sis’in içinde kalan rakipler dışarıyı göremez.

   E-Hızlı Tetik: Graves ileri atılır ve hareket halindeyken bir mermisini yeniden doldurur. Birkaç saniyeliğine ilave zırh ve büyü direnci kazanır. Bu ilave etki birikebilir. Normal saldırılar Hızlı Tetik’in bekleme süresini azaltır ve Graves minyonlar dışındaki birimlere saldırdığında, ilave savunmaları da yenilenir.

   R-Parça Tesiri: Graves öyle güçlü bir patlayıcı fişek ateşler ki, atışının şiddetinden geri savrulur. Fişek vurduğu ilk şampiyona ağır hasar verdikten ya da azami menziline ulaştıktan sonra koni şeklinde patlayarak, arkada kalan rakiplere ilave hasar verir.

Kog’Maw
Canlı Havan yeteneği değiştirilen Kog’Maw, artık bu yeteneği ile şampiyonlara iki kat fazla hasar vermeyecek. Bunun yerine canı az olan hedeflere dört kata kadar fazla hasar verme özelliği eklenen yetenek, oldukça kullanışlı bir hale getirildi. Kog’maw’ın saldırı hızı iki katına çıkarılırken Biyo-Büyü yeteneğinin hasarı yarıya indirildi. W aktif halde iken inanılmaz bir hasar veren Kog’Maw’ın yeni halinin 5.00 atak hızına ulaşabildiğini PBE’de görmüştük.

   Pasif-Icathia Sürprizi: Kog’Maw öldüğünde cesedinde zincirleme bir reaksiyon başlatır ve birkaç saniye sonra patlayarak, çevredeki rakiplere gerçek hasar verir.

   Q-Ölümün Salyaları
Pasif: Kog’Maw ilave saldırı hızı kazanır.
Aktif: Kog’Maw’ın fırlattığı çürütme etkisine sahip salya isabet ettiği ilk rakibe hasar verir ve hedefin zırh ve büyü direnci değerlerini birkaç saniyeliğine azaltır.

   W-Biyo-Büyü Salvosu: Aktif hale getirildiğinde, Kog’Maw ilave saldırı menzili kazanır ve bütün kaynaklardan aldığı saldırı hızı iki katına çıkar. Kog’Maw’ın normal saldırıları, hedefi kavurarak azami can değerinin belli bir oranı kadar ilave hasar almasını sağlar. Ayrıca, Kog’Maw’ın saldırı hızı sınırı iki katına çıkar.

   E-Hiçlikten Sızan: Kog’Maw tükürüğüyle, temas ettiği tüm rakiplerin hareket hızlarının azalmasına ve hasar almalarına neden olan yapışkan bir yol oluşturur.

   R-Canlı Havan: Kog’Maw’ın uzak mesafeden ateşlediği canlı havan, eksik can miktarına bağlı olarak hedefe hasar verir ve hedefin birkaç saniyeliğine görünür olmasına yol açar. Kısa aralıklarla peş peşe ateşlenen havan atışlarının mana bedelleri artar.

Corki
Graves gibi diğer büyük bir değişiklik geçiren şampiyon Corki. Uzun zamandır hibrit yetenek kiti sayesinde nişancılar arasındaki çeşitlilikte kendine yer bulabilen Corki, bu değişiklik ile normal saldırıları yarı büyü hasarı yarı fiziksel hasar olacak şekilde düzenlendi. Valkyrie’nin menzili kısaldı fakat şampiyon ile ilgili en büyük değişiklik olan roket ve bombalar ile dolu kasalar bu yoksunluğu giderecek cinsten. Corki bu kasar üzerinden uçtuğunda Süper Şarj ile yüklenecek ve hareket hızı bir süre için Sığınak efsununa benzer bir artış yakalayacak. Bu kasalar Corki’nin Valkyrie yeteneğine de büyük bir menzil kazandırıyor. Tek kullanımlık olan kasaların etkisi bir dakika sürecek. Valkyrie’nin menzilinin eski menziline oranla üç kat fazla olduğunu belirtelim.

   Pasif-Hextech Şarapnel Kovanları: Corki’nin normal saldırıları, yarısı büyü hasarı olacak şekilde ilave hasar verir.

Malzeme Yükle: Belli bir süre sonra Corki yeniden üsse dönüp “malzeme yükleyebilir” ve bu sayede çatışma dışında hareket hızı ve bir “Mega Valkyrie” erişimi kazanır. Kullanıldığında; Mega Valkyrie, sıradan Valkyrie’ye göre daha hızlı hareket eder ve hareketi boyunca rakipleri yana savurup bölgeye yanıcı bir katran saçan bombalar bırakır. Katrana temas eden rakipler yavaşlar ve zamanla büyü hasarı alır. Bombalar birkaç dakikada bir yeniden doldurulur.

   Q-Fosfor Bombası: Corki hedef alana rakiplere hasar veren ve isabet alan bütün rakiplerin görünür hale gelmesini sağlayan bir bomba atar.

   W-Valkyrie: Corki hedef konuma hücum ederken attığı bombalarla, yerde yanan alanlar oluşturur. Ateşte duran rakipler zamanla büyü hasarı alır.

   E-Makineli Tüfek: Corki’nin devreye soktuğu makineli tüfeği, önündeki koni şeklindeki alanı yaylım ateşine tutar ve Corki’nin rakipleri, bu yıpratıcı ateş altında kaldıkları süre boyunca her yarım saniyede bir büyü hasarı ile zırh kaybeder.

   R-Füze Salvosu

Pasif: Corki en fazla 7 tane olacak şekilde Füze Salvosu yükü biriktirir. Katledildikten sonra oyuna 4 füzeyle döner.
Aktif: Corki düz bir hatta ilerleyerek rakibe çarptığında patlayan ve bölgedeki bütün rakiplere hasar veren bir füze ateşler. Her üçüncü füzesi İri Kıyım’a dönüşür ve İri Kıyım iki kat daha geniş bir alanda fazladan hasar verir.

Caitlyn
Uzun zamandır normal saldırıları buglı olan Caitlyn, bu güncellemede bu sorunundan kurtulmuş gibi gözüküyor. Artık bir defada üç taneye kadar tuzak kurabilecek olan şampiyonun bu tuzakları hedeflere fazladan hasar vermiyor. Bunun yerine tuzağa takılmış rakiplerine çok daha uzak mesafeden saldırabilen Caitlyn, hedefe anında Tam Kafadan hasarı veriyor. E+Q kombosuna sahip olan Caitlyn, artık 90 Kalibrelik Ağ’a takılan rakiplerine Q ile daha fazla hasar verecek. Piltover Silahı yeteneğinde ufak bir değişiklik yaşayan şampiyonda bu yetenek ilk hedefe isabet edene kadar inceltildi, isabetin ardından mermi açılıp genişleyecek ve hedefin arkasında kalan her şeye daha az hasar verecek.

   Pasif-Tam Kafadan: Caitlyn birkaç saldırıda bir ya da tuzağa veya ağa düşürdüğü hedeflere saldırırken tam kafaya ateş eder (Caitlyn çalıdan saldırdığında daha hızlı Tam Kafadan yükü biriktirir). Tam Kafadan artık Caitlyn’in kritik vuruş ihtimaliyle güçleniyor ve yeteneğin menzili tuzağa ya da ağa düşen hedeflere karşı iki katına çıkıyor.

   Q-Piltover Silahı: Caitlyn dar, hedefini deşen bir atış yapar. Mermi ilk hedefe isabet ettikten sonra genişler ve sonraki hedeflere daha az hasar verir. Piltover Silahı, tuzakla görünür hale gelen hedeflere daima tam hasar verir.

   W-Yordle Kapanı: Yakalanan rakip şampiyonun bir süre hareketsiz kalmasına ve görünür hale gelmesine yol açan bir kapan kurar. Caitlyn zamanla yeni tuzaklar biriktirir ve aynı anda en fazla üç tane tuzak taşıyabilir.

   E-90 Kalibrelik Ağ: Fırlattığı ağ hasar verip rakibi yavaşlatırken Caitlyn’in de geriye savrulmasını sağlar.

  R-Son Koz: Caitlyn, olağanüstü bir mesafeden rakip şampiyona mükemmel bir atış gerçekleştirir. Rakip şampiyonlar kendilerini siper ederek merminin önüne atlayabilir.

Nişancı Eşyaları

Nişancı oyuncularının en dert yandığı konulardan birisi de bu şampiyonların eşya dizilimindeki çeşitliliğin kısıtlı olmasıydı. Buna çare getirmeyi amaçlayan Riot Games, var olan eşyaların bir kısmını güncellerken oyuna bir çok yeni eşya getirdi. Nişancıların takımdaki görevine göre, ya da kullanım şekline göre, güncelleme gören ya da yeni gelen eşyalar sınıflandırıldı. Biz de bu sınıflandırmaya sadık kalarak yeni eşyaları inceleyelim.

Hasar

Bu kategoride yüksek hasar odaklı eşyalar bulunmakta. Nişancı eşyalarından Ebedi Kılıç, Mahvolmuş Kralın Kılıcı ve Canbiçen’i bu kategoriye koyan Riot Games, sadece Canbiçen eşyasını güncelledi.

   Canbiçen

ÖZET:

  • Saldırı Gücü
  • Kritik Vuruş İhtimal

PASİF: Kritik vuruş ihtimalinin yarısını bekleme süresinde azalma olarak kazanırsın (taban değere ek olarak).
PASİF: Kritik vuruşlar azami mana değerinin bir kısmını geri kazandırır.

Çarpanlar

Bu kategoride ise saldırı hızı eşyaları bulunmakta. Hayalet Dansçı, Statik Hançer, Runaan’ın Kasırgası ve yeni eşya olan Bombardıman Topu, “Çarpanlar” olarak düzenlendi. Eski üç eşya güncellenirken, yeni eşya olan Bombardıman Topu da göze çarpmakta.

pd   Hayalet Dansçı

Özet:

  • Saldırı Hızı
  • Kritik Vuruş İhtimali

Pasif: Hortlak Valsi: Görünür bir rakip şampiyonla aranda belli bir mesafe olduğunda, o şampiyona doğru hareket ederken birimlerin içinden geçebilir ve ilave hareket hızı kazanırsın.
Pasif: Matem: Saldırı isabet ettirdiğin son şampiyon sana daha az hasar verir.

   Statik Hançer

Özet:

  • Saldırı Hızı
  • Kritik Vuruş İhtimali
  • Hareket Hızı

Pasif: Hareket etmek ve saldırmak enerji yükleri biriktirir. 100 yük biriktiğinde enerjiyle dolarsın.
Özel Pasif: Hançer Şimşeği: Enerji Dolu durumdayken yapılan saldırılar, isabet ettikleri en fazla 5 rakibe, seviyeye bağlı olarak ilave büyü hasarı verir Bu etki minyonlara iki kat hasar verir ve kritik vuruş gerçekleştirebilir.

RapidFirecannon  Bombardıman Topu

Özet:

  • Saldırı Hızı
  • Kritik Vuruş İhtimali
  • Hareket Hızı

Pasif: Hareket etmek ve saldırmak enerji yükleri biriktirir. 100 yük biriktiğinde enerjiyle dolarsın.
Özel Pasif: Bombardıman: Enerji Dolu durumdayken, saldırıların ilave menzil kazanır ve isabet halinde büyüye bağlı olarak ilave büyü hasarı verir. Enerji Dolu saldırılar yapılarda etki gösterir.

   Runaan’ın Kasırgası

Özet:

  • Saldırı Hızı
  • Kritik Vuruş İhtimali
  • Hareket Hızı

Özel Pasif: Rüzgar’ın Öfkesi: Normal saldırılar sırasında, hedefin yanındaki en fazla 2 rakibe hasar veren oklar fırlatır. Oklar kritik vuruş yapabilir ve isabet etkileri uygular.
Özel Pasif: Normal saldırılar isabet halinde ilave hasar verir.

Hedef Seçimi

Bu kategori, iki yeni eşyadan oluşmakta. Nişancıların tank şampiyonlar karşısındaki zayıflığını çözmeyi amaçlayan eşyaların ikisi de Son Fısıltı ile yapılıyor. Özellikle Fani Hatıratı adlı eşya, Dr. Mundo’ya tepki olarak yapılmış gibi.

LordDominiksRegards   Dominik Efendi’nin Hürmeti

Özet:

  • Saldırı Gücü

Özel Pasif: Son Fısıltı: +İlave Zırh Delme
Özel Pasif: Dev Katili: Azami can değeri seninkinden fazla olan rakip şampiyonlara karşı ilave hasar kazandırır.

MortalReminder   Fani Hatıratı

Özet:

  • Saldırı Gücü

Pasif: Son Fısıltı: +İlave Zırh Delme
Özel Pasif: Cellat: Hedefte Ağır Yara açarak gelen bütün iyileştirme etkilerini azaltır.

Yeni

Can çalma eşyalarının kategorilendirildiği bu bölümde Kanausamış, Cıva Yatağan ve yine yeni bir eşya olan Ölümün Dansı bulunmakta. Kanasusamış bir güncelleme almazken Cıva Yatağan değiştirildi.

   Cıva Yatağan

Özet:

  • Saldırı Gücü
  • Büyü Direnci
  • Can Çalma (!)

Özel Aktif: Cıva: Tüm zayıflatma etkilerini kaldırır ve kısa süreliğine ilave hareket hızı verir
DeathsDance   Ölümün Dansı

Özet:

  • Saldırı Gücü
  • Bekleme Süresinde Azalma

Özel Pasif: Fiziksel hasar verdiğinde, verdiğin hasarın bir kısmı kadar iyileşirsin.
Özel Pasif: Aldığın bütün hasarın belli bir kısmı ertelenir ve bu hasarı zaman içerisinde kanama etkisi olarak alırsın.

Anahtar Kabiliyetler

Oyundaki etkisi tartışılan ve her şampiyon için farklılaşmakta zorluk çeken kabiliyetler de, Sezon 6 öncesi yapılan değişikliklerden nasibini aldı. Tamamı değişen kabiliyet ağaçlarında anahtar kabiliyetler adı verilen yeni kabiliyetler ile çeşitlilik sağlandı.

kabiliyet

Yeni kabiliyet ağacı bu şekilde iken, her birinin açıklaması ise şu şekilde:

Azim Ağacı

toparlama   Toparlama: Can yenilemesi kazandırır.

yılmaz   Yılmaz: Fazladan büyü direnci ve zırh ilavesi kazandırır

kaşif   Kâşif: Çalılıklarda ve nehirde ilave hareket hızı kazandırır.

kalın deri   Kalın deri: Şampiyonların menzilli saldırılarından ve orman canavarlarından daha az hasar almanı sağlar.

rünlü zırh   Rünlü Zırh: Üzerindeki bütün kalkan ve iyileştirme etkilerini arttırır (can çalma ve yenileme etkilerini de içerir).

savaş yarası   Savaş Yarası: Toplam canına ilave kazandırır.

sezgi   Sezgi: Sihirdar Büyülerinin bekleme süresini azaltır.

metanet   Metanet: %20’nin altındayken katlanarak artan bir ilave can yenilemesi kazandırır.

atiklik   Atiklik: İlave sıvışma ve yavaşlatma direnci kazandırır.

efsanevi muhafız   Efsanevi Muhafız: Çevredeki her bir rakip şampiyon başına zırh ve büyü direnci kazandırır.

hortlağın pençesi   Hortlağın Pençesi: Çatışma sırasında rakip şampiyonlara yönelik saldırıların, birkaç saniyede bir azami can değerinin belli bir miktarı kadar can çalar.

çağların kuvveti   Çağların Kuvveti: Bizzat kestiğin ya da takım arkadaşlarının çevrende kestiği büyük canavar ve kuşatma minyonları, kalıcı olarak can kazanmanı sağlar. Kazanılan canın bir üst sınırı vardır ve bu sınıra ulaşıldıktan sonra, can kazanmak yerine can yenilersin.

kaya sağlamlığı   Kaya Sağlamlığı: Bütün hasarı belli bir miktar azaltır. Bir takım arkadaşının yakınındayken bu azaltma etkisi ikiye katlanır ve takım arkadaşının aldığı hasarın bir kısmı sana yansıtılır (bu etki, canını %15’in altına indiremez)

Maharet Ağacı

gezgin   Gezgin: Çatışma dışında hareket hızı kazandırır.

yabani   Yabani: Minyon ve canavarlara ilave hasar vermeni sağlar.

rün etkinliği   Rün Etkinliği: Destansı Canavarlar ve Nehir Sunağı da dahil olmak üzere, orman canavarlarının sağladığı güçlendirmelerin etki süresini arttırır.

zula   Zula: İksir, matara ve karışımların etki süresini arttırır. Ayrıca, iksirlerinin yerini, tüketildiği anda can ve mana yenileyen bisküviler alır.

merhametsiz   Merhametsiz: Can değeri %40’ın altındaki şampiyonlara verilen hasarı arttırır.

meditasyon   Meditasyon: 5 saniyede bir, eksik mana değerinin bir kısmının yenilenmesini sağlar.

yankesici   Yankesici: Takımındaki şampiyonların çevrende kestiği her minyon başına altın kazandırır. Rakip şampiyonlardan birine saldırı veya büyü isabet ettirdiğinde ek altın kazandırır.

tehlikeli oyun   Tehlikeli Oyun: Şampiyon katletme ve asistlerde eksik can ve mana değerlerinin bir kısmını yeniler.

isabet   İsabet: İllave zırh delme ve büyü nüfuzu kazandırır.

zeka   Zekâ: Bekleme süresinde azalma üst sınırın artar ve aynı miktarda bekleme süresinde azalma kazandırır.

fırtına yağmacının cinneti   Fırtına Yağmacı’nın Cinneti: Bir şampiyona 2 saniye içinde azami canının belli bir kısmı kadar hasar vermek, kısa süreliğine ilave hareket hızı kazandırır.

yıldırımların efendisinin hükmü   Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü: Bir şampiyona yönelik üçüncü saldırı veya büyün, hedefin etrafındaki bir alanı elektrikle yükler ve bölgede kalan rakiplere ilave saldırı gücü ve yetenek gücü değerlerinin bir kısmı kadar büyü hasarı verir (kendine ait uzun bir bekleme süresi vardır).

rüzgara fısıldayanın hediyesi   Rüzgâra Fısıldayan’ın Hediyesi: Takım arkadaşlarına sağladığın iyileştirme ve kalkan etkilerine güç kazandırır ve hedefinin dirençlerini birkaç saniyeliğine arttırır.

Hırs Ağacı

öfke   Öfke: Kademe başına saldırı hızı kazandırır.

büyücülük   Büyücülük: Yetenek ve büyülerin hasarını arttırır.

iki ucu keskin kılıç   İki Ucu Keskin Kılıç: İlave hasar vermeni ve ilave hasar almanı sağlar.

ziyafet   Ziyafet: Bir birim katledildiğinde bir miktar can yenilemesi sağlar (kendi bekleme süresi vardır).

vampirlik   Vampirlik: Can çalma ve can emme kazandırır.

doğuştan yetenekli   Doğuştan Yetenekli: Seviye başına saldırı gücü ve yetenek gücü kazandırır.

kelle avcısı   Kelle Avcısı: Katledilen her ayrı rakip şampiyon başına ilave hasar kazandırır.

gaddar   Gaddar: Hareketi etkilenmiş (yavaşlatma, sersemletme, kıstırma, kışkırtma, vs. ile) hedeflere daha fazla hasar vermeni sağlar.

hırpalayan darbeler   Hırpalayan Darbeler: İlave zırh delme kazandırır.

sivri zeka   Sivri Zekâ: İlave büyü nüfuzu kazandırır.

kumandanın kan hırsı   Kumandanın Kan Hırsı: Kritik hasarlar, verdiğin hasarın bir kısmı kadar iyileşmeni sağlar ve birkaç saniyeliğine saldırı hızı kazandırır (kendi bekleme süresi vardır).

savaş zevki   Savaş Şevki: Normal saldırı ve büyüler birkaç saniyeliğine bir Şevk yükü kazandırır (belli bir üst sınıra kadar) Her Şevk yükü, şampiyonlara karşı normal saldırılarına ilave fiziksel hasar ekler.

ölüm ateşi dokunuşu   Ölümateşi Dokunuşu: Hasar veren yeteneklerin, ilave saldırı gücü ve yetenek gücü değerlerinin bir kısmını rakip şampiyonlara büyü hasarı olarak verir.

Vadi’nin Alameti

League of Legends’ın üst koridor oyuncularının 15. dakikadan önce kendilerini eksik hissetmesine getirdiği çözüm olan Vadi’nin Alameti hakkında daha önce bilgi vermiştik. Resmi olarak detaylandırılmasa da, bu yeni canavarın Baron Nashor’un bulunduğu yerde doğacağına ve son vuruşu yapan şampiyona koridor ittirme gücü vereceğini biliyoruz.

Görüş

Bir diğer önemli değişik de harita görüşü konusunda yapıldı. Resmi sitedeki detaylı anlatıma göre Riot Games’in amacı, görüş hakimiyetini bir ekip işi haline getirmek. Bu konudaki en önemli değişiklik tüm oyunculara bedelsiz ziynet güçlendirmesinin verilmesi. Bunun yanında destek eşyalarının yükseltilebiliyor olması da başka bir değişik olarak göze çarpıyor. Bu konudaki radikal değişiklik ise Görünmez Totemlerin oyundan kaldırılması (yeşil totem). Böylelikle pembe totemin önemi artarken fiyat olarak da ucuzlatıldı.

preseason-vision-debris

Riot Games, harita görüşüne oldukça önem veriyor. Günümüzdeki metanın vazgeçilmezi olan harita görüşünün aktif kullanımını arttırmayı amaçlayan organizasyon, oyuncuların rakip takımın süresi biten totemleri görmesini sağladı. Yani, haritada rakip takım tarafından yerleştirilen ve süresi geçen totemleri görebileceğiz. Bu özellik, rakip takımın harita görüşündeki alışkanlıkları bize göstermeye çalışmakla beraber, profesyonel sahneyi büyük bir şekilde etkileyecektir.

Ziynetler artık oyuncular seviye atladıkça kendiliğinden gelişecek. Mavi Ziynet oyundan kaldırıldı. Sarı Ziynet ya eskisi gibi işlevini sürdürecek, ya da sınırsız bir süre boyunca kalabilen, 1 cana sahip görünür bir totem bırakan uzun menzilli bir gözcü ziyneti olarak işlev görecek. Kırmızı Ziynet’in fonksiyonunda ise bir değişiklik gerçekleşmedi.

Keşiftaşı ise değişikliğe uğramadı fakat 3. seviyeye geliştirilebilecek eşyalara dönüşebiliyor.

Yeni başlangıç eşyaları

Oyunda bir diğer eksik görülen kısım ise başlangıç eşyalarıydı. Doran seti dışında herhangi bir eşyanın koridor safhasında işlevselliği tartışılırken, Riot Games bunu da oyuna dört yeni eşya getirerek çözmeyi amaçladı. Doran eşyaları hali hazırda kullanılabilirken yeni eşyalar ise Tırpan, Kara Mühür, Avcı Tılsımı ve İz Sürücü Bıçağı olarak karşımıza çıkmakta. Oyuncunun koridor safhasını nasıl oynayacağına bağlı olarak düzenlenen bu eşyalar, oyuncuya oyunun başında farklı tarzlarda oynayabilme imkanı tanıyacak.

Bunun yanında başlangıç eşyalarındaki değişikliklerden en önemlisi mana iksirinin oyundan kaldırılması. Özellikle de orta koridor şampiyonları için çok değerli olan mana iksiri, koridorda üstünlük sağlamak açısından büyük bir yatırıma dönüşebiliyor. Bunun önüne geçmek isteyen Riot, iksiri oyundan kaldırdı ve mana konusunda sıkıntı yaşayan şampiyonların mana yenilenmesini ve yetenek setini dengeleyerek bu eksikliği kapamaya çalıştı.

tırpan   Tırpan:

Özet:

  • Saldırı Gücü
  • İsabet Halinde Can
Özel Pasif: Bir minyon biçmek ilave altın kazandırır. Belli sayıda minyon biçmek, anında ek altın ilavesi kazandırır ve bu pasifi devre dışı bırakır.

kara mühür   Kara Mühür:

Özet:

  • Yetenek Gücü
  • İksirlerden İlave İyileşme Etkisi
  • Mana
Özel Pasif: İhtişam yükü başına + Yetenek Gücü sağlar
Özel Pasif: Şampiyon katletmek ya da asist yapmak düşük bir üst sınıra kadar İhtişam yükü biriktirir. Katledildiğinde İhtişam yüklerini kaybedersin.
MEJAI’NİN RUHYİYENİ’NE DÖNÜŞECEK ŞEKİLDE GELİŞTİRİLEBİLİR

avcı tılsımı   Avcı Tılsımı

Özet:

  • Ormanda Mana Yenilenmesi
Özel Pasif: Diş: Bir canavara hasar vermek, 5 saniye boyunca can çalmanı sağlar.

HuntersMachete   Avcı Palası

Özet:

  • Canavarlara karşı Can Çalma
Özel Pasif: Canavarlara yönelik normal saldırılar isabet halinde ilave hasar verir.

iz sürücü bıçağı   İz Sürücü Bıçağı

Özet:

  • Canavarlara karşı Can Çalma
  • Ormanda Mana Yenilenmesi
Özel Pasif: Diş / Tırnak: Canavarlara yönelik normal saldırılar ilave hasar verir. Bir canavara hasar vermek, 5 saniye boyunca can çalmanı sağlar.
Özel Aktif: Totem Koyma (Küçük): Bir yük tüketerek yerleştirdiği Görünmez Totem çevreyi görünür hale getirir. Dükkâna uğradığında yeniden dolan en fazla 2 yük taşır.

   Mana İksiri: Kaldırıldı

   Can İksiri

Özet:

  • Yeni bedel: 50 altın

doldurulabilir iksir   Doldurulabilir İksir

Özet:

  • Birkaç saniye boyunca bir miktar can yenilemek için bir yük tüketir. En fazla 2 yük taşır ve dükkâna uğradığında yeniden dolar.

müsibet iksiri   Musibet İksiri

Özet:
  • Bir yük tüketerek 12 saniye boyunca can ve mana yenilenmesi sağlar ve bu süre zarfında Musibet Dokunuşukazandırır. Dükkâna uğradığında yeniden dolan en fazla 3 yük taşır.
  • Musibet Dokunuşu: Tek hedefli büyüler ve saldırılar, rakip şampiyonları 3 saniye boyunca düşük bir miktar büyü hasarı vererek yakar (şampiyon seviyesiyle birlikte artar).

avcı iksiri   Avcı İksiri

Özet:
  • Bir yük tüketerek 8 saniye boyunca bir miktar can ve mana yenilenmesi sağlar. En fazla 4 yük taşır ve dükkâna uğradığında yeniden dolar.
  • Büyük Canavar kesmek, bir yük kazandırır.
Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir