League of Legends

MSI Turnuvası’nda şampiyon Edward Gaming oldu

Bu hafta sonunda harika maçlarla League of Legends’a doymamızı sağlayan Mid-Season Invitational’da (Sezon Ortası Özel Turnuva) final maçı geldi çattı. Oldukça çekişmeli geçen mücadele 5. maça kadar uzarken, oldukça iyi bir performans gösteren Edward Gaming, LoL tarihinin ilk MSI Turnuvası’nda şampiyon olmayı başardı.

Takımların ilk aşamadaki performanslarına baktığımızda iki ismin de finali sonuna kadar hak ettiğini söyleyebiliriz. Rakiplerine göz açtırmayan ve bir oyun dahi vermeyen SKT, yarı finalde karşılaştığı Fnatic maçında rakibine iki oyun vermesine rağmen disiplini ve tecrübesiyle maçı 3-2 almayı bildi. Şu an dünyanın en iyi takımı olarak gösterilen Edward Gaming ise grup aşamasında yalnızca Koreli rakibine kaybetti. SKT – Fnatic maçının aksine çekişmeli geçmesi beklenen Ahq ile oynadığı yarı finali de nispeten rahat bir maç sonucunda alarak finale adını yazdırdı.

[Mid-Season Invitational 1. gün sonuçları!]

[Mid-Season Invitational 2. gün sonuçları!]

[Mid-Season Invitational yarı final sonuçları!]

Lafı çok da uzatmadan artık MSI Turnuvası’nda final maçına bakalım:

SK Telecom T1 1-0 Edward Gaming 

1. oyun, yasaklama ekranında ilginç takım kompozisyonlarının kurulması ile başladı. EDG’nin Alistar’ı banlaması, Wolf’un Fnatic serisindeki başarısına duydukları saygının bir göstergesiydi. SKT daha çok oyun ortası odaklı bir takım seçerken, EDG ağır kitle kontrollü bir takım kurdu. Seju-Gnar-Orianna kombosu, senkronize olduğunda oyun değiştirebilecek bir kombo. Bu noktada Pawn’ın 2014 yılından beri Orianna oynamadığını belirtelim.

Oyun, koridor değişikliği olmadan, normal koridor düzeniyle başladı. Oyunun başında fark yaratan oyuncu Bengi oldu. Counter-jungle yaparak Clearlove’ı kırmızı güçlendirmeyi keserken yakaladı ve sıçrasını kullanmaya zorladı, aynı zamanda güçlendirmeyi de çaldı. Bu oyun, Bengi’nin büyük bir avantaja sahip olmasını sağladı. Hem Clearlove’ın sıçrasını aldı, hem de oyuncunun haritada nerede olduğunu görme şansına sahip oldu. Bu hareketten sonra orta koridora baskına giden Bengi, ilk kanı Pawn’ı öldürerek aldı. Pawn’ın sıçrasını çok geç kullanması ölmesine neden oldu.

Buna karşılık Clearlove koridordan gelerek alt koridora baskın yaptı. Baskında Bang’i öldürmeyi başaran oyuncu, Deft’e önemli bir avantaj sağlamış oldu. Oyunun kopma noktası ise ejderin etrafında gerçekleşen takım savaşıydı. Bengi’nin riskli bir şekilde takımdan ayrılarak takım savaşı başlatması, 5 kişinin odağını üstüne alması ve buna rağmen ölmemesi, SKT’nin Bengi’ye yetişip EDG oyuncularını öldürme olanağı sağladı. Bu savaştan karlı çıkıp altın farkını açan SKT, orta koridorun doğusundaki takım savaşında ise EDG oyuncularının tamamını öldürdü ve baron güçlendirmesini aldı. Bu noktadan sonra ise oyun tamamiyle sabır ve güvenli oyunlar yardımıyla SKT’nin önderliğinde geçti.

Bahsedilmesi gereken önemli şeylerden birisi Easyhoon’un performansı. Bengi’nin sürekli olarak orta koridora gelmesi ile koridorda Pawn’a üstünlük sağlayan oyuncu, takım savaşlarında Cleanse’ini doğru yerlerde kullanarak üzerindeki kitle kontrol efektlerini kaldırdı ve hasar vermeye devam etti. Aynı şekilde takımın bir diğer ana hasar tehditi olan Bang’in de QSS eşyasını alması da, ağır kitle kontrolü olan takıma karşı yapılabilecek en mantıklı hareketlerden birisiydi.


SK Telecom T1 1-1 Edward Gaming

Yasaklama ekranında Kalista ve Urgot’un banlanması, nişancıların metada kendilerine çok yer bulamayan şampiyonları seçmesine neden oldu. Ne var ki seçilen şampiyonlar, iki oyuncunun de en iyi oldu şampiyonlardı. Deft, tam bir Jinx oyuncusu olarak gösterilirken Bang de Lucian ile sezon boyunca muazzam oyunlar çıkarttı.  Burada bir wombo-combo olarak görülebilecek Orianna-Rumble ikilisinin SKT’de olması bizlerde bir beklenti yaratırken, oyun boyunca bu kombonun iyi bir şekilde oynandığını göremedik. Wolf’un LPL’de Lucian’ın yanına zaman zaman Lulu aldığını gördük fakat bu maçtaki seçimini Leona ile kullandı.

Oyun ise çılgın bir lvl 1 savaşı ile başladı. EDG’nin şampiyonlarının çok daha fazla alan hasarına sahip olması, takımın oyuna 3-0 önde başlamasını sağladı. Marin’in daha 2. seviyeyken orta koridora baskına gelmesi, Easyhoon’un koridor safhasını kolaylaştırdı. Oyun boyunca SKT’nin dikkat etmesi gereken en önemli şampiyon Jinx’in 2 skor alması ile oyun bitmiş gibi oldu. Zira Jinx bu skorları alarak snowball’a çevirmeyi çok seven bir şampiyon. Buna rağmen SKT kule ve minyon sayısında EDG ile kafa kafaya giderek altın farkının açılmasını önledi. Dakika 22’de Bengi’nin baronu çalması da, SKT’ye oyunda geri dönmek için fazladan bir 6 dakika sağlamış oldu.

SKT’nin doğru savaşları seçememesi, Pawn’ın, koridoru Easyhoon’a kaybetmesine rağmen verdiği inanılmaz hasar ve Jinx’in aldığı skor sayısını dakikalar geçtikçe artırması, EDG’ye maçı getirdi.

Bu maç ile ilgili önemli bir detay ise orta koridor oyuncularının bir önceki maçtaki rakiplerinin şampiyonlarını seçmesi. Pawn’ın Orianna ile Easyhoon’un Cassio’suna ezildiğini gördük. Ne var ki Pawn bu sefer Cassio ile Easyhoon’un Orianna’sına koridoru kaybetti. Elbette bunda Bengi’nin ve Marin’in baskınlarının etkisi var, fakat EDG’nin seriyi kazanması için Pawn’ın daha iyi bir performans göstermesi gerekiyor.


SK Telecom T1 1-2 Edward Gaming

SKT bu maç, ilk maçtaki gibi bir kompozisyonla sahaya çıktı. EDG ise çok daha oyun sonu odaklı bir kompozisyonla sahaya çıkarken, Deft’in ellerine yine Jinx’in verilmesi, oyunun SKT için zorlu geçeceğinin göstergesinden birisiydi. SKT’nin zorluk yaşayacağı bir diğer sıkıntı ise Azir-Jinx ikilisinin yanına seçilen Nunu’ydu. Nunu’nun W yeteneği, bir dost şampiyonda kullanıldığında ona belirli bir atak hızı ve hareket hızı vermekte. Azir de Jinx de oto ataklarına bağlı oldukları için Nunu, bu iki şampiyonun en sevdiği şampiyon olabilir.

Oyun başında lane swap yapan EDG, bu hamlesinin meyvelerini çok çabuk aldı. Bu hamledeki en büyük amaç Rumble’ı etkisiz hale getirmekti ve bunu etkileyici bir şekilde başardılar. Rumble’ın karşısına geçen Annie-Jinx ikilisi, Rumble’a göz açtırmadı.

Clearlove ise maçın yıldızıydı. Gittiği her koridorda kill alan/ardıran yıldız ormancı, oyun başı tüm koridorlara baskı uygulamayı başararak SKT’nin geriye düşmesinin ardında yatan en büyük nedenlerden birisydi. Jinx yine aldığı birkaç skor ile çabucak güçlendi ve bu avantajları snowball’a çevirmeyi başardı.

Alt koridordaki savaştan sonra teslim olan SK Telecom, 2-1 geriye düştü. 3 maçtır Easyhoon’un oynadığı orta koridorda takım koçu Faker’a şans tanıyacak mı, birlikte göreceğiz.


SK Telecom T1 2-2 Edward Gaming

3 maç boyunca SKT takımında performansını izlediğimiz Easyhoon, bu maç yerini Faker’a bıraktı ve seyircilerin beklentisi ve heyecanı arttı. EDG hemen hemen geçen maç ile aynı bir kompozisyon ile sahaya çıkarken SKT risk alarak Kassadin ve Ezreal gibi iki şampiyon ile maça başladı. Burada Faker’ın Pawn’ın Azir’ine karşı Kassadin’i seçerek iyi bir seçim yapmış olduğunu belirtelim. Kassadin gibi mobil bir şampiyon, Azir’in askerlerinden ve ultisinden kolaylıkla kaçabilir ve bu mobilliğini haritaya baskı kurmak için kullanabilir.

SKT takımının Ezreal-Alistar seçimi ise bize lane swap’ın geleceği sinyallerini verdi ki dediğim gibi bu ikili oyun başında üst koridora gitti. Corki-Annie ikilisinin karşısında ezilme ihtimali yüksek olan Ezreal, takım savaşlarında kendini iyi pozisyonlarda tutarak maçta önemli bir etken oldu. EDG takımında Deft, Corki ile sahadayken bu sefer takım savaşlarında Jinx olmadığından dolayı istediği etkiyi bırakamadı. Corki’nin Valkyrie yeteneğiyle kendini takım savaşlarında doğru pozisyonlara sokabilse de, Jinx kadar anında hasar veremeyen Corki, takımda Nunu’nun bulunmasından da faydalanamadı.

SKT, Faker’ın baskınları ve Ezreal’in etkileyici 9-2-11’lik skoruyla 4. maçı kazandı ve serinin 5. maça uzamasını sağladı.


SK Telecom T1 2-3 Edward Gaming

SKT, 4. maçtaki nişancı yasaklarının Deft’i bir nebze etkisiz bıraktığını görünce, bu maçta da yine Kalista-Jinx yasaklarına devam ettiler. Turnuvanın final maçı olmasına rağmen EDG, hiç de alışık olmadığımız seçimler ile bizleri şaşırttı. Neredeyse 2 yıldır profesyonel sahnede görmediğimiz Evelynn, ormancı için Clearlove’ın tercihi olurken Morgana da Pawn’ın tercihi oldu. Faker’ın Leblanc alması ise oldukça önemli bir detay zira Faker, profesyonel League of Legends maçlarında Leblanc ile çıktığı maçların hiçbirini kaybetmedi.

SKT takımı lane swap ile maça başladı. Urgot’u üst koridora göndererek tek başına bırakan takım, Nautilus’u alt koridora Gnar’a destek olsun diye gönderdi. Ne var ki EDG Koro’ya odaklanıp kule altı öldürmesi ile ilk kanı almayı başardı. 5. dakikadan sonra Urgot-Alistar ikilisini alt koridora gönderen SKT, EDG’nin bu ikiliye odaklanmasını önleyemedi.

EDG’nin kompozisyonunun güçlü yanlarından bahsetmek gerekirse, en göze çarpanı şüphesiz Morgana-Sivir’in minyonları temizleme hızıydı. Clearlove’ın Evelynn seçimi ise takıma Evelynn’in pasifindeki görünmezlik sayesinde harita üzerindeki görüş konusunda üstünlük sağladı. Bu maç Pawn’ın yeteneklerini tutturma yüzdesi olağan üstüydü. Morgana ile kullandığı Q yeteneğinin neredeyse çoğunu tutturan Pawn, bu yüzde ile koridorda Leblanc’a yem olmadı, aynı zamanda takım savaşlarında öncelikli hedeflere kitle kontrol yeteneklerini uygulayarak rakibi savunmasız bıraktı.

Nunu seçimi ise genellikle takımlar tarafından 2. bir destek oyuncusu kıvamında oynanır ve Nunu’nun harita üzerinde takıma görüş kazandırma özelliği yüzünden seçilir. SKT bu maçta Nunu’dan faydalandı evet, fakat harita görüşü açısından Evelynn de hemen hemen aynı şeyi yaptı ve bu avantajı daha da büyütemediler. Nunu karşı takımı zone’lamak açısından oldukça iyi bir şampiyon fakat savaş özellikleri neredeyse bulunmamakta. SKT, takım kompozisyonlarından gelen hasarın eksikliğini bu maçta çok fazla hissetti. Aynı zamanda EDG’nin odak mekanizmasını hiçbir şekilde bozamadılar ve dikkatleri dağılmadı.

EDG takımı serinin ilk maçlarındaki gibi anlamsız savaşlara girmedi. Harita üzerindeki rotasyonlarını çok doğru kullandılar ve takım savaşlarında Sivir’i korumayı oldukça iyi bir şekilde başardılar. Buna karşılık SKT takımı girdikleri savaşları kaybettikçe daha da çaresizce hamleler yaparak yanlış savaşlara girdiler. Faker’ın Leblanc’ı harika bir iş çıkardı fakat takımdan kendisinin hasarına yardımcı olacak bir hasar gelmedi.

Edward Gaming, uzun zamandır profesyonel bir sahnede görmediğimiz bir şeyi; 5 maçlık seride bir Kore takımını yenmeyi başardı ve Mid-Season Invitational Turnuvası’nı kazanmayı başardı. Bu, Çin profesyonel League of Legends sahnesinin Dünya genelinde ne kadar ileride olduğunun ve sonunda Kore dominantlığının kırıldığının oldukça güzel bir göstergesi.

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir