League of Legends

5Mid Meta: Orta koridor rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

Sezon 6’nın nişancıların sezonu olacağı artık hemen hemen kesin. Bunun yanında sezon öncesi yama olan 5.22 yaması ile gelen değişiklikler, özellikle de orta koridor şampiyonlarını ve eşyalarını büyük ölçüde güçsüzleştirmişti. Tüm bunların yanı sıra, mana iksirinin oyundan kaldırılması da orta koridor şampiyonlarını olumsuz etkilemişti. Gelen bu olumsuz değişikliklerin yanı sıra, neredeyse sık kullanılan tüm büyücü eşyalarının da fiyatının arttığını belirtelim. Hal böyle iken, bence orta koridor şampiyonlarının yeni sezon öncesi en büyük avantajı güncellenen kabiliyetler ve yeni gelen “Anahtar Kabiliyetler” oldu. Daha önce yazdığımız haberde, yeni gelen kabiliyetler ile bekleme süresinin %45’e yükseltilebileceğini ve bu değişikliğin önemli şampiyonlar üzerinde nasıl bir etki bırakacağını incelemiştik.

Bu yazımızda orta koridor rolündeki şampiyonların hangi kabiliyetleri seçmesi gerektiğini, rakibine bağlı olarak değişkenlik gösterecek kabiliyetleri ve genel anlamda bu kabiliyetler göz önüne alındığında oyuncuların nasıl oynaması gerektiğini açıklayacağız.

Her şeyden önce hangi kabiliyet ağaçlarını kullanacağımıza bir göz atalım. Çok istisnai durumlar dışında, “büyücü” şampiyonların kullanması gereken kabiliyet ağaçları Hırs ve Maharet. Normal bir büyücü orta koridor şampiyonunun Hırs ağacına 18, Maharet ağacına 12 puan vereceğini söyleyebiliriz. İstisnai durumlarda ise mantıklı olan seçim Maharet ağacına 18 puan, Hırs ağacına ise 12 puan ayırmak gibi gözüküyor. Maharet ağacının bazı şampiyonlarda bu kadar çok önce çıkmasının nedeni ise, Hırs ağacından çok daha fazla yararlı kabiliyet sunması. Bunların arasında en önemlilerinin mana yenilenmesi kabiliyeti ve bekleme süresi sınırını %5 arttıran kabiliyet olduğunu da belirtelim.

Öncelikle, bu kabiliyet ağaçlarında kullanacağımız kabiliyetleri inceleyelim, ardından her orta koridor şampiyonunun sahip olması gereken üç adet büyücü için düzenlenen kabiliyet ağacı örneğini açıklayalım.

Hırs Ağacı

[row] [column size=’1/2′]büyücülük   Büyücülük: +%2,0 Yetenek ve Büyü hasarı artışı[/column] [column size=’1/2′]iki ucu keskin kılıç   İki Ucu Keskin Kılıç: Yakın Dövüş-Verdiğin hasarı %3, aldığın hasarı %1.5 arttırır. Menzilli-Aldığın ve verdiğin hasarı %2 arttırır.[/column] [/row] [row] [column size=’1/2′]ziyafet   Ziyafet: Birim katletmek 20 can yeniler (20 saniye bekleme süresi).[/column] [column size=’1/2′]doğuştan yetenekli   Doğuştan Yetenekli: 18. seviyede +10 Saldırı Gücü ve +15 Yetenek Gücü (seviye başına 0,55 Saldırı gücü ve 0,83 Yetenek Gücü)[/column] [/row] [row] [column size=’1/2′]vampirlik   Vampirlik: +%0,4 Can çalma ve emme[/column] [column size=’1/2′]kelle avcısı   Kelle Avcısı: Katlettiğin her ayrı rakip şampiyon başına %1 fazladan hasar verirsin.[/column] [/row] [row] [column size=’1/2′]gaddar   Gaddar: Hareketi kısıtlanmış (yavaşlatma, sersemletme, kapana kıstırma, kışkırtma, vs ile) hedeflere fazladan %2.5 hasar verirsin.[/column] [column size=’1/2′]sivri zeka   Sivri Zeka: +%1,4 Büyü nüfuzu[/column] [/row]

 

ölüm ateşi dokunuşu   Ölümateşi Dokunuşu: Hasar veren yeteneklerin rakip şampiyonların 3 saniye içinde 6+İlave Saldırı Gücü değerinin %50’si ve Yetenek Gücü değerinin %20’si kadar büyü hasarı almalarını sağlar (Alan etkili ve zamanla hasar veren yetenekler, bu hasarın yarısını 1.5 saniye içinde verir).

Maharet Ağacı

[row] [column size=’1/2′]yabani   Yabani: Normal saldırılar ve tek hedefli büyüler minyonlara ve canavarlara 5 ilave hasar verir.[/column] [column size=’1/2′]zula   Zula: İksir, matara ve karışımların etki süresini %10 arttırır. Ayrıca iksirlerin yerini, tüketildiği anda 20 can ve 10 mana yenileyen peksimetler alır.[/column] [/row] [row] [column size=’1/2′]merhametsiz   Merhametsiz: Can değeri %40’ın altındaki şampiyonlara verilen hasarı %5 arttırır.[/column] [column size=’1/2′]meditasyon   Meditasyon: 5 saniyede bir eksik mana miktarının %1.5’ini yeniler.[/column] [/row] [row] [column size=’1/2′]tehlikeli oyun   Tehlikeli Oyun: Şampiyon katletme ve asistlerde eksik Can ve Mana miktarının %5’ini yeniler.[/column] [column size=’1/2′]isabet   İsabet: 3 + seviye başına 0,3 Zırh ve Büyü Nüfuzu kazandırır.[/column] [/row] [row] [column size=’1/2′]zeka   Zeka: Bekleme Süresinde Azalma sınırın %5 artar. Bekleme Süresinde %5 Azalma kazandırır.[/column] [column size=’1/2′]yıldırımların efendisinin hükmü   Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü: Bir şampiyona yönelik 3. saldırı veya yeteneğin, hedefin etrafındaki bir alanı elektrikle yükler ve bölgedeki rakiplere seviye başına 10 + İlave Yetenek Gücü’nün %20’si kadar hasar ve Yetenek Gücü’nün %10’u kadar hasar verir (30 saniye bekleme süresi).[/column] [/row]

Bizi ilgilendiren kabiliyetlerin yukarıda açıklamasını yazdığımız kabiliyetler olduğunu belirtelim. Şimdi kabiliyet sayfalarını incelemeye başlayalım.

Standart Büyücü

Bu kabiliyet sayfasının her büyücünün kullanabileceği bir sayfa olduğunu ilk olarak belirtelim. Hırs ağacında 18 puan, Maharet ağacında 12 puan bulunan bu sayfanın en büyük özelliği ise Anahar  Kabiliyet olarak seçilen Ölümateşi Dokunuşu.

standart büyücü

Hırs ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Büyücülük, Ziyafet, Vampirlik, Kelle Avcısı, Sivri Zeka ve Ölümateşi Dokunuşu.

Maharet ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Zula, Merhametsiz, Tehlikeli Oyun.

  • Ziyafet vs İki Ucu Keskin Kılıç

Ziyafet bize öldürdüğümüz her birim başına belirli bir miktarda can verirken, İki Ucu Keskin Kılıç ise daha fazla hasar vermemizi sağlıyor fakat aynı zamanda daha fazla hasar almamıza da neden oluyor. Burada yapılacak seçim bence takıma ve oyuncunun kendine olan güveni ile çok alakalı. Alınan can iksirinin peksimet olduğu göz önüne alındığında fazladan verilecek %2’lik hasar oldukça değerli olabilir.

Ne var ki Ziyafet’in verdiği öldürülen her birin başına 20 can ise, 20 saniye bekleme süresi olmasına rağmen koridor safhası uzun olan karşılaşmalarda oldukça yararlı olabilir. Burada yine oyuncunun öncelikleri ve eşleşmesi devreye giriyor. Eğer orta koridor eşleşmesinde üstünlük sağlayabileceğinizi düşünüyorsanız, İki Ucu Keskin Kılıç size çok daha fazla yarar sağlayacaktır. Eğer güvenli bir koridor safhası geçirmek ve dahası yaptığınız takaslardan sonra canınızı yenilemeye daha fazla önem veriyorsanız, Ziyafet seçimi daha akılcı bir seçim gibi duruyor.

Şahsen ben Ziyafet’i daha kullanışlı buluyorum. Özellikle de orta koridor şampiyonlarının koridorda takas yapmayı sevdiğini göz önüne alırsak, her 20 saniyede kazanacağınız fazladan 20 can, koridordaki sürekliliğinizi önemli ölçüde geliştirecektir.

  • Kelle Avcısı vs Gaddar

Kelle Avcısı, öldürülen her şampiyon başına fazladan %1 hasar verme özelliği sunarken, Gaddar ise kitle kontrol yeteneklerine maruz kalmış şampiyonlara fazladan %2.5 hasar verme özelliği katıyor. Bu noktada, tıpkı Ziyafet-İki Ucu Keskin Kılıç çelişkisindeki gibi, oyuncunun karar verirken dikkate alması gereken şeyler seçmiş olduğu şampiyon ve takım kompozisyonu.

Şahsi favorim ise Kelle Avcısı. Bu seçimin oyuncunun oyun tarzına da çok fazla bağlı olduğunu söylememiz gerekir. Harita üzerinde gezmeyi ve diğer koridorlara baskın yapmayı seven oyuncuların seçmesi gereken kabiliyet kesinlikle Kelle Avcısı. Öte yandan kendinize güvenmiyorsanız, ya da yavaş bir oyun olacak gibi gözüküyorsa, Gaddar almak daha mantıklı zira kitle kontrolü olmayan bir takım kurmak neredeyse imkansız.

Katarina, LeBlanc, Kassadin, Karthus gibi snowball şampiyonlarının favori seçimi olan Kelle Avcısı, oyun sonuna doğru şampiyonunuzun inanılmaz fazla hasar vurmasını sağlayabilir.

  • Merhametsiz vs Meditasyon

Merhametsiz bizim canı %40’ın altına inen şampiyonlara fazladan hasar vermemizi sağlarken, Meditasyon ise mana yenilenmesi sunuyor. Tıpkı diğer seçimler gibi, karşılaştırmada da şampiyonun öncelikleri dikkate alınmalı bana kalırsa. Merhametsiz’i seçmemin nedeni, sağladığı fazladan %5 hasar verme imkanının Kelle Avcısı kabiliyeti ile harika bir sinerji yakalaması.

Öte yandan mana kullanımına bağımlı şampiyonlardan birisini seçtiyseniz, Meditasyon da hiç fena bir seçim değil. Merhametsiz takım savaşlarında kullanışlı olurken, Meditasyon sizin daha rahat bir koridor safhası geçirmenize yardımcı olacaktır. Fakat oyun ortasından itibaren şampiyonunuzun sürekli olarak mavi güçlendirme alacağı gerçeği, kabiliyet olarak Merhametsiz’i seçmeniz için bir başka neden. Maça girdiğiniz rün sayfasının çeşidi de, bu seçimde önem taşıyor.

Bekleme Süresi odaklı büyücü

Bu kabiliyet sayfasında odak noktamız bekleme süresi sınırını arttırmak ve Maharet ağacını etkili bir şekilde kullanmak. Hırs ağacında 12 puan bulunurken Maharet ağacında 18 puan bulunuyor. Sayfadaki en önemli kabiliyet Zeka, Anahtar Kabiliyet seçimimiz ise Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü. Bu kabiliyet sayfasında iki önemli nokta daha bulunmakta. Birincisi Hırs ağacından seçilen Doğuştan Yetenekli. Maharet ağacına verdiğimiz 18 puan yüzünden Vampirlik yerine seçtiğimiz Doğuştan Yetenekli, bize 18. seviyede fazladan 15 Yetenek Gücü sağlıyor ve Maharet ağacına verdiğimiz önemin yarattığı yoksunluğu bir şekilde kapatıyor. Diğer nokta ise Gaddar yerine Kelle Avcısı’nı seçmemiz. Bekleme süresindeki azalmanın bize yarattığı yetenek spamlama özelliği ile daha kolay snowball olabileceğimiz için Kelle Avcısı mantıklı seçenek olarak gözüküyor.

bekleme süresi odaklı büyücü

Hırs ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Büyücülük, Ziyafet, Doğuştan Yetenekli, Kelle Avcısı

Maharet ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Zula, Merhametsiz, Tehlikeli Oyun, Zeka, Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü

  • Fırtına Yağmacısı’nın Cinneti vs Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü

Fırtına Yağmacısı’nın Cinneti bize 2 saniye içerisinde rakip şampiyonunun canının %30’u kadar hasar verirsek hareket hızı kazandırırken, Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü ise rakibe isabet ettirdiğimiz üçüncü normal saldırı veya yetenekten sonra fazladan hasar verme imkanı sunuyor. Bana kalırsa çok çok istisnai durumlar dışında Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü, oynanılan şampiyona çok daha fazla şey sunuyor.

Ani verdiğiniz hasar sonrası kazanacağınız hareket hızı, özellikle de takım savaşlarındaki aktifliğinizi etkileyecektir. Ne var ki bu kadar kısa sürede ani hasar veren şampiyon sayısı oldukça düşük. Akla ilk gelen şampiyon LeBlanc’ta bile bu hareket hızı kullanışsız gözükürken, bana kalırsa iki nadir istisna var: Xerath ve Lux. Oyundaki mobilitesi en düşük şampiyonlardan olan bu iki şampiyon için Fırtına Yağmacısı’nın Cinneti oldukça kullanışlı olabilir. Bu iki şampiyonun da yeteneklerinin tutturması güç yetenekler olduğunu ve bu kabiliyetin defansif anlamda da işe yarayacağını belirtelim.

Öte yandan Yıldırımların Efendisi’nin Hükmü’nün sağladığı fazladan hasarın alan etkisi olduğunu ve takım savaşlarında büyük rol oynayabileceğini de ekleyelim.

İkinci destek olarak oynanan büyücü

Bu kabiliyet sayfası ise takımda ikinci destek olarak oynanabilecek şampiyonların kullanabileceği bir kabiliyet sayfası olarak göze çarpıyor. Özellikle de orta koridor şampiyonlarının daha korumacı rollerde oynanmasından dolayı bu kabiliyet sayfası bana göre olmazsa olmazlardan. Bekleme Süresi odaklı kabiliyet sayfasından sadece üç kabiliyet farklı olan sayfada yine Hırs ağacında 12 puan, Maharet ağacında 18 puan bulunmakta.

ikinci destek olarak oynanan büyücü

Hırs ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Büyücülük, Ziyafet, Vampirlik, Gaddar

Maharet ağacından seçtiğimiz kabiliyetler: Yabani, Zula, Merhametsiz, Tehlikeli Oyun, Zeka, Rüzgara Fısıldayan’ın Hediyesi

  • Vampirlik ve Gaddar’ın önemi

Vampirlik seçimimiz tamamıyla takım savaşlarında ve koridorda hayatta kalabilirliğimizi arttırmaya yönelik. Elde edeceğimiz +%2,0 can çalma, takım savaşlarında uyguladığımız hasarın bir kısmının bize can olarak geri dönmesinde kilit rol oynayacak. Gaddar seçimi ise bu kabiliyet sayfasını kullanacak şampiyonlara yönelik bir seçim. Orianna ve Lulu’nun özellikle bu sayfayı kullanacağını göz önünde bulundurduğumuzda, kitle kontrol etkileri uygulayacağımız kesin.

  • Rüzgara Fısıldayan’ın Hediyesi

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, aslında bizim önceliğimi nişancımızı korumak. Kalkanımızın etkileri ne kadar fazla olursa, bizim için o kadar iyi. Rüzgara Fısıldayan’ın Hediyesi ise bu iş için biçilmiş kaftan. Anahtar Kabiliyet’in özelliği ise şampiyonun iyileştirme ve kalkan etkilerini %10 arttırması. Doğal olarak, kalkan değerimiz ne kadar fazla olursa nişancımızın takım savaşlarında hayatta kalma olasılığı bir o kadar artacaktır.

Şu an metada hali hazırda kullanılan şampiyonların kullanabileceği kabiliyet sayfalarını genel olarak bu şekilde kategorize edebiliriz. Siz de oyun tarzınıza ve önceliklerinize bağlı olarak yukarıda örnek olarak verdiğim sayfaları değiştirebilirsiniz.

Orta koridor şampiyonları kabiliyetleri konusunda kendi tercihlerinizi aşağıdan yorum yaparak paylaşabilirsiniz.

[accordion title=’Diğer Roller’]

Nişancı rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

➤ Destek rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

➤ Ormancı rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

➤ Üst koridor rolünde anahtar kabiliyet dizilimi

[/accordion]
Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: 5Mid içeriği korunmaktadır.