League of Legends

Riot Games LCS yayınlarını farklı bir platforma taşıyabilir

riot-games-mlbam

Riot Games, takım sahiplerinin ve camianın kendisine yaptığı eleştirilere ciddi bir şekilde yanıt vermek istiyor. LCS’e başladığı günden beri Twitch ile çalışan Riot Games, Richard Lewis’in haberine göre MLBAM ile yayın anlaşması imzaladı.

League of Legends camiası önümüzdeki günlerde en heyecanlı zamanlarını yaşayacak gibi gözüküyor. Son zamanlarda maddi konularda zor durumda bırakılan ve hareketleri sorgulanan Riot Games, takım sahipleri tarafından ligden çekilme konusunda tehdit dahi edilmişti. Camia tarafından pek sevilmeyen fakat başarılı bir espor gazeteciliği yapan Richard Lewis’in vlog’una göre şirket, Major League Baseball Advance Media ile bir espor platformu oluşturulması konusunda anlaşmaya vardı. Öncelikle MLBAM’in Amerika’da MLB’nin tüm dijital yayınlarını kontrol eden şirket olduğunu belirtelim. Riot Games ve MLBAM’in iş birliği ile ortaya çıkacak uygulamanın ise bir nevi esporun Netflix’i olacağını söylemek mümkün. Uygulamanın detayları ise oldukça etkileyici.

Basit bir şekilde, Riot Games tüm liglerin yayınını bu uygulama üzerinden yapmak istiyor. Kullanıcılar sadece bir maça değil, canlı olarak aynı anda tüm maçlara erişme şansına sahip olacak. Uygulamada canlı olarak tek bir maç izlenecek. Yani ekran bölme gibi özellikler olmayacak. Bununla beraber verilmesi planlanan hizmetler arasında maçı oyuncuların perspektifi ile izlemek, VOD kataloğu, canlı istatistikler ve klipler de bulunuyor. Canlı istatistiklerin altyapının diğer sunucularda yetersiz olmasından dolayı sadece NA ve EU LCS için kullanılabilir olması planlanıyor.

Bununla beraber iş birliği ile ortaya çıkacak ürünün cep telefonu ve tablet uygulamalarının da olacağı, hemen hemen her platform için özelleşeceği de raporun sundukları arasında. Espor dünyasında sıklıkla uygulanmaya başlanan “loot integration”, yani kullanıcıyı etkileşime sokarak ödüllendirmek de Riot Games’in planları arasında. Bu ödüllerin ufak miktarlarda IP, RP ve kristal olma ihtimali oldukça yüksek.

Uygulamanın bir diğer önemli özelliği ise dünyanın her yerinden kullanılabilecek olması. Bununla beraber uygulamada Riot Games’in ürettiği Prime Time League gibi diğer içerikler de bulunacak.

Ülkemiz esporunu da oldukça yakından ilgilendiren haber ise, Riot Games ve MLBAM’in bu uygulamada tüm liglerin yayınını yapmayı planlaması. Düzenlenen 13 ligin tamamı yıllık 2100 civarı oyun yaparken, bu rakam bize uygulamanın ne kadar kapsamlı olacağına dair bilgiler de veriyor.

Richard Lewis vlog’unda uygulamanın zaman çizelgesini de belirtti. Aralık 1’de beta testlerini başlatacak olan MLBAM, Şubat 2017’de soft lunch denilen bir duyuru gerçekleştirecek. Lansman ise Mart 2017’ye planlanmış durumda.

Açıkçası bu haberin tüm League of Legends hayranlarını heyecanlandırması gerekiyor. MLBAM’in harika bir prodüksiyon ekibine sahip olduğu bilinen bir gerçek. Bununla beraber Riot Games’in böyle bir iş birliği yaparak sektörü ölmekten kurtarması, profesyonel League of Legends’ın daha çok uzun bir süre ciddi bir şekilde devam etmesini de garanti altına alıyor.

Tüm bu iyi haberlerin yanında (görece) kötü haberler de bulunuyor. Öncelikle bu uygulamayı kullanmak için bir miktar para ödeyeceğimiz hemen hemen kesin. Bu kadar kapsamlı bir organizasyonun sponsor gelirleri ile devam ettirilmesi oldukça zor gözüküyor. Bu duruma sektörün ilerlermesi için bu tarz girişimlerin gerçekleşmesi gerektiğinin farkında olarak bakmak da gerekiyor.

Öte yandan bir diğer kötü haber ise Twitch hakkında. Riot Games ve MLBAM arasındaki anlaşmada Twitch üzerindeki bireysel yayıncıların anlaşmalarının etkilenmeyeceği söyleniyor. Fakat LCS’in başlangıcından itibaren League of Legends ile büyüyen ve hayatımıza Twitch chat gibi bir kavramı sokan şirketin büyük bir zarara uğraması da kaçınılmaz.

Tüm profesyonel arenayı takip etmenin “paralı” olacak olması izleyicilerin şevkini bir süre kıracak olsa da, MLBAM’in sunacağı hizmetin kaliteli olması fikirleri değiştirecektir.

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: 5Mid içeriği korunmaktadır.