Kategoriler: League of LegendsLeague of Legends Haberleri

5Mid Özetliyor: Yeni Rünler ile LoL 7.22 yaması

Sezon öncesi yama zamanı geldi ve Riot Games büyük değişikliklerin paylaşıldığı LoL 7.22 yamasını duyurdu. Yeni rünlerin tanıtılmasının yanı sıra hemen hemen tüm şampiyonlarda ufak güncellemeler yapılırken tecrübe ve sınırsız seviye konusundaki değişiklikler de bu yama ile oyuna geliyor.

League of Legends tarihinin en önemli yamalarından birisi olan 7.22 yaması bu gece paylaşıldı. Rünler, şampiyonlar, eşyalar, deneyim puanları, minyonlara verilen hasar, sınırsız seviye ve takviye değişiklikleri gelirken, Dönüşümlü Oyun Modu olarak da Shurima’nın Kristal Kayalık’ı devrede. Yükseliş 10 Kasım 2017 saat 12.00’dan 14 Kasım 2017 saat 04.00’a ve 17 Kasım 2017 saat 12.00’dan 21 Kasım 2017 saat 04.00’a kadar oynanabilir durumda olacak. Dilerseniz yama özetine geçelim:

Yenilenen Rünler

Aslında yeniden işlenen rünler hakkında daha önce birçok bilgi paylaşımında bulunduk. Kısaca bir özet geçmek gerekirse; yeni rünlerde beş yol bulunuyor; Azim, Hakimiyet, İsabet, Büyücülük ve İlham. Her yolda 3 tanesi anahtar rün olmak üzere toplam 12 rün bulunuyor.

Azim

Bu yol dayanıklılık ve kitle kontrol üzerine. Yol ilavesi olarak da seçenler +130 can elde ediyor.

Anahtar Rünler:

  • Hortlağın Pençesi: Bu bildiğimiz Anahtar Kabiliyet’teki ile aynı rün. Otomatik saldırılarımız belirli bir bekleme süresinde can çalmamızı sağlıyor.
  • Artçı Şok: Rakibi sersemlettikten sonra dirençlerimiz artıyor ve etrafımızda bir patlama oluşarak rakibe hasar veriyor.
  • Muhafız: Tam bir tank destek rünü olan Muhafız ile yanımızdaki takım arkadaşı hasar alırsa kalkan ve hız kazanıyoruz.

Mukavemet:

  • Gözü Kara: Bir sihirdar büyüsü kullandıktan sonra sıvışma özelliği arttırıyor.
  • Tahrip: 45 saniyede bir kulelere fazla hasar vermeyi sağlıyor.
  • Yaşam Kaynağı: Rakibe kitle kontrolü uygulayınca takım arkadaşlarının saldırılarının can çalmasına olanak veriyor.

Direnç:

  • Demir Deri: +5 Zırh veren rün, iksirlerin etkisini arttırırken iksir kullanımında büyü direncini arttırıyor.
  • Ayna Kabuk: +5 Büyü direnci veren rün, iksirlerin etkisini arttırırken iksir kullanımında büyü direncini arttırıyor.
  • Kondisyon: 10 dakika sonunda +8 zırh ve büyü direnci veren rün, şampiyondaki bu değerleri de %5 arttırıyor.

Dinçlik:

  • Aşırı Büyüme: Ölen yaratıkların şampiyona kalıcı can kazandırmasını sağlıyor.
  • Canlandır: İyileştirme ve kalkan etkilerini daha güçlü yapıyor.
  • İkinci Şans: Hasar aldıktan sonra eksik can miktarının belli bir bölümünü yeniliyor.

Hakimiyet

Bu yol anlık hasar ve hedefe ulaşma üzerine. Yol ilavesi olarak da seçenler +11 saldırı gücü ya da +18 yetenek gücü elde ediyor.

Anahtar Rünler:

  • Elektrik Ver: 3 saniye içerisinde 3 saldırı ya da yetenek isabet ettirebilirsek fazladan hasar vermemizi sağlıyor.
  • Yırtıcı: Bir süre hareketsiz kaldıktan sonra hareket hızımızı arttırıyor ve saldırı ya da yetenek gücü kullandığımızda ekstra hasar çıkartıyoruz.
  • Kara Hasat: Thresh gibi ruh toplayıp fazladan hasar vermemizi sağlıyor. 20 saniye kalan ruh gücü, bir miktara ulaştıktan sonra 300 saniyeye çıkıyor.

Şer:

  • Belden Aşağı: Kitle kontrol uygulanan rakibe ekstra gerçek hasar vermemizi sağlıyor.
  • Kan Tadı: Rakip şampiyona hasar vermek iyileştiriyor.
  • Ani Darbe: Görünmezlikten çıktıktan ya da atılma, atlama, sıçrama, ışınlanma kullandıktan sonra rakip şampiyona fazla hasar veriyoruz.

Takip:

  • Zombi Totem: Rakip takımın totemini kırınca yerine görünür ve 180 sn kalan totem ortaya çıkıyor.
  • Hayalet Poro: Çalıya girerek totem işlevindeki bir Poro çağırıyor.
  • Gözyuvarı Koleksiyonu: Şampiyon veya totem öldürdüğünde SG ve YG veren “gözyuvarı” topluyoruz.

Avcı:

  • Açgözlü Avcı: Yetenekler iyileştiriyor, her şampiyon öldürdüğümüzde ise daha çok canımız iyileşiyor. Bu etki alan etkili yeteneklerde üçte birine iniyor.
  • Usta Avcı: Rakip şampiyonu öldürdüğümüzde kelle avcısı yükü biriktiriyoruz ve bu eşyalarımızın bekleme süresini azaltıyor.
  • İnsafsız Avcı: Hareket hızı veriyor,  her şampiyon öldürdüğümüzde ise daha çok hareket hızı kazanıyoruz.

İsabet

Bu yol güçlendirilmiş saldırılar ve sürekli hasar üzerine. Yol ilavesi olarak da seçenler +%18 saldırı hızı elde ediyor.

Anahtar Rünler:

  • Saldırıya Devam: Art arda 3 normal vuruş hedefin ekstra hasar almasını ve belirli bir süre savunmasız hale gelerek fazla hasar almasını sağlıyor.
  • Ölümcül Tempo: Saldırı hızını geçici olarak kaldırır ve oto atak yaptıktan sonra 3 saniyeliğine saldırı hızını %80’e kadar arttırır.
  • Ayağı Çabuk: Bu rünün şu anki Kumandanın Kan Hırsı ile aynı olduğunu söyleyebiliriz.

Kahramanlık:

  • Şifa Taşkını: İyileştirmelerin fazlalığı kalkana dönüşür.
  • Zafer: Alınan skorlar eksik canın belirli bir kısmını iyileştirir.
  • Pratik Zeka: Skor aldıktan ya da seviye atladıktan sonra 5 saniye önceki tüm mana harcamalarını geri verir.

Efsane:

  • Efsane-Çeviklik: Saldırı hızı verir. Şampiyon, canavar, büyük canavar ve minyon kesme efsane yükü verir. Bu yükler de saldırı hızı olarak geri döner.
  • Efsane-Sıvışma: Sıvışma özelliği verir. Şampiyon, canavar, büyük canavar ve minyon kesme efsane yükü verir. Bu yükler de saldırı hızı olarak geri döner.
  • Efsane-Kan: Can çalma özelliği verir. Şampiyon, canavar, büyük canavar ve minyon kesme efsane yükü verir. Bu yükler de can çalma olarak geri döner.

Çatışma:

  • Son Darbe: Canı %40’ın altındaki rakiplere daha fazla hasar vermemizi sağlar. Skor alındığında ise 10 saniyeliğine ekstra SG ve YG verir.

Büyücülük

Bu yol güçlendirilmiş yetenekler ve kaynak yönetimi üzerine. Yol ilavesi olarak da seçenler +15 Saldırı Gücü veya +25 Yetenek Gücü elde ediyor.

Anahtar Rünler:

  • Aery’yi Çağır: Aery adındaki bir peri rakiplere hasar verirken takım arkadaşlarına ise kalkan sağlar.
  • Sihirli Yıldız: Bir şampiyona hasar vermek rakibin bulunduğu noktaya hasar veren bir meteor gönderir.
  • Sürat Coşkusu: 3 saniye içinde 3 oto atak yapılırsa hareket hızı verir.

Eser:

  • Soğuran Küre: Eğer bir yetenek canı %30’un altına düşürürse bir büyü kalkanı kazandırır.
  • Mana Akışı Yüzüğü: Her dakika başında kullanılan yetenekten mana bedeli alınmaz, eksik mana bedelinin bir kısmı da iade edilir.
  • Ulti Şapkası: Ulti’nin bekleme süresini azaltır.

Kusursuzluk:

  • Yücelik: 10. seviyede %10 bekleme süresinde azalma kazandırır.
  • Sürat: Hareket hızı %4 artar ve ek hareket hızının belirli bir kısmı SG veya YG olarak geri döner.
  • Mutlak Odak: %70 canın üzerindeyken SG veya YG kazandırır.

Güç:

  • Kızart: Bir sonraki yetenek ilave hasar verir.
  • Suda Yürüyen: Nehirdeyken hareket hızı ve SG ya da YG kazandırır.
  • Yaklaşan Fırtına: Her 10 dakikada bir SG veya YG kazandırır.

İlham

Bu yol yaratıcı araçlar kullanma ve kural esnetme üzerine.

Anahtar Rünler:

  • Dizginsiz Büyü Kitabı: Sihirdar büyüsü değiştirmemizi sağlar.
  • Buzul Takviyesi: Normal saldırılar rakibi yavaşlatır. Eğer bir eşya ile rakip yavaşlatılırsa bir buz ışını gönderir ve alanı yavaşlatır.
  • Arakçı: Bir sonraki saldırı altın kazandırır.  Tek kullanımlık (kaldırılan mana potu gibi) eşyalar kazandırma ihtimali de bulunuyor.

Tertibat:

  • Hextech Sıçratıcısı: Sıçra bekleme süresindeyken 2. saniye yoğunlaştıktan sonra yerine kullanabileceğiniz bir Sıçra verir.
  • Peksimet Teslimatı: 12 dakika geçene kadar her 3 dakikada bir peksimet verir.
  • Mükemmel Zamanlama: Oyuna 6 dakika sonra Kronometre’ye dönüşen Durağan Kronometre ile başlarsın. Kronometre tek kullanımlık bir zamanı durdurma etkisine sahiptir.

Yarın:

  • Sihirli Pabuçlar: 10. dakikada Kısmen Büyülü Çizmeler verir. Çizmeler 10 hareket hızı katar ve 50 altın daha ucuza geliştirilebilir.
  • Geleceğin Pazarı: Eşya almak için mağazaya borçanabilirsin.
  • Minyon Uçuran: Minyonları soğuran 6 Minyon Uçuran verir. Oyunun ilk 155 saniyesi kullanılamaz.

İleri:

  • Kozmik Sezgi: Tüm bekleme sürelerinde %5 azalma sağlar.
  • Hızını Al: Hareket kısıtlamasına uğraşmış şampiyonlara daha hızlı koşmanı sağlar.
  • Gök Cismi: Kalıcı olarak can verir.

Rünlerin aslında bu tanımlarının gerçek anlamda birer özet olduğunu belirtmek gerekiyor. İlerideki günlerde biz de detaylı bir rün rehberi hazırlayıp sizlere sunacağız. Eğer rünlerin özelliklerinin parametrelerini incelemek isterseniz League of Legends’ın resmi sitesine göz atabilirsiniz.

Şampiyonlar

Eski rünlerin kaldırılması ellbette tüm şampiyonları etkiliyor. Bunun farkında olan Riot Games, hemen hemen her şampiyonun taban değerlerini arttırdı. Büyücülerin canı ve taban can yenilenmesi arttırılırken nişancıların saldırı güçleri, tankların ise zırh değerleri arttırıldı. Bunun dışında yamada şampiyonlara dair kayda değer bir değişiklik bulunmuyor. Detaylara yine resmi siteden ulaşabilirsiniz.

Eşyalar

Bu yamada fazla eşyada değişikliğe gidilmedi. Şu anda Maharet Ağacı’nda bulunan Yankesici kabiliyeti Eski Para, Büyü Hırsızının Marifeti ve Yadigâr Kalkan serilerine eklendi.

Bununla birlikte Yadigar Kalkan ciddi bir güçlendirme aldı. Eşyanın sabit iyileştirme miktarına ek olarak eksik canın %2’lik bir bölümünü de iyileştirecek. Bu tank desteklerin tekrar metaya gireceği anlamına da geliyor.

Av Kaması’nın ise bedeli azaldı, fakat dönüşmesi için gereken kamp sayısı arttı. Ayrıca kamplar arasındaki bekleme süresi de kalktı. Bu da eşyaya getirilen büyük bir iyileştirme anlamına geliyor.

Deneyim

Aslında ilk başta geriye düşen desteklerin seviye konusunda takım arkadaşlarını yakalaması için getirilen Alt Etme Deneyimi zaman içerisinde takımların büyük bir kartopu yakalamasına neden olabiliyordu. Bundan rahatsız olan Riot Games, Alt Etme Deneyimi’ni kaldırdı.

Öte yandan toplulukta en çok konuşulan şeylerden birisi de ormancıların elde ettiği yakalama deneyimiydi. Riot Games bunu tamamıyla kaldırmadı fakat bunu tamamıyla büyük canavarlara kaydırdı ve miktarı azalttı. Bununla birlikte artık katledilen her orman kampı 4 cs sayılacak. Bu, ormancıların hangi kampları temizlediğini takip eden oyuncular için büyük bir hayal kırıklığı.

Sınırsız Seviye Atlama ve Mavi Öz

Sınırsız Seviye sistemi 7.22 yaması ile oyuna geliyor. Detaylarına daha önceki haberimizden ulaşabileceğiniz sistemi yine kısa bir özetle aktarmak gerekirse seviye sınırı tamamıyla kaldırılıyor ve her seviyeden sonra bir kapsül kazanıyoruz. Kilometre taşı seviyelerde ise (50, 75 ve 100 gibi) ilave ödüller kazanabileceğiz. Bununla beraber IP de oyundan kaldırılıyor ve oyunun para birimi tamamıyla Mavi Öz’e dönüyor.

Zafer Zırhlı :League of Legends oyuncusu, aynı zamanda profesyonel sahnenin sıkı takipçisi.