İnceleme

Dragon Age: Inquisition incelemesi

Dragon Age severlerin heyecanla beklediği, serinin en yeni oyunu Inquisition nihayet çıktı ve biz de sizler için inceledik.

Hayatıma ilk defa Dragon Age: Origins ile giren bu oyun serisini oynarken büyük keyif almıştım. Oynarken tamamen içine çeken atmosfer, yaptığım seçimlerin oyunun gidişatını ve sonunu etkilemesi, sahip olduğu hikaye ile Origins oyun hayatımda kendine bir yer edinmişti. Dragon Age 2 ile hayal kırıklığına uğrarken bir sonraki oyun olan Inquisition duyurulduğunda tahmin edebilirsiniz ki sevinçten havalara uçmuştum. Sonunda beklenen oldu, Dragon Age: Inquisition çıktı ve bir çırpıda oynamaya başladım.

Dragon Age serilerinde dünyayı değiştiren ve oyunun geçtiği döneme büyük etkisi olan karakterler oynamaya alışmıştık. Inquisition’da da bu durum değişmemiş. Suçlu(!) olarak başladığımız bir oyunda önce küçük bir grubun, daha sonra ise Thedas halkının kurtuluşu için güvendiği bir lider haline geliyoruz. Başka bir boyuttan gelen yaratıkların Thedas’ı işgal etmesi ve bu boyut kapılarını kapatma yetisine sadece karakterimizin sahip olması ise üzerimizdeki yükü artırıyor. Bu bakımdan oyuncuyu önemli hissettiren Inquisition, sahip olduğunuz statü sayesinde bulunduğunuz dünyayı da değiştirmenize olanak sağlıyor. Dünya haritası üzerinden yeni yerler keşfedebiliyor, casuslarınızı bilgi elde etmeleri için düşman toprağına gönderebiliyor ve gerektiği yerde diğer krallıkların veya benzer siyasi yapıların iç işlerine karışabiliyorsunuz. Daha önce de belirttiğimiz gibi bütün bu eylemlerinizin hikaye üzerinde küçüklü büyüklü etkileri oluyor. Bu yüzden bu seçimleri yaparken dikkatli olmanızı tavsiye ediyoruz.

ScreenshotWin32_0006_Final

Battlefield 4 ile aynı motoru kullanan Inquisition grafik açısından adeta bir ziyafet sunuyor. Karakter çizimleri, çevre dizaynları, animasyonlar ve özel efektler oyun dünyasında yeni bir döneme girdiğimizi tekrar gösteriyor. Grafiklerin bu denli güzel olmasının bir de dezavantajı var tabi. Inquisition’ı yüksek ayarlarda başınız ağrımadan oynamak istiyorsanız güncel donanımlara sahip olan bir bilgisayara sahip olmanız şart.

Oynanış sistemi önceki Dragon Age oyunları ile oldukça benzer. Tek başımıza başladığımız oyunda yanımıza aldığımız yoldaşlar arasından 4 kişilik bir grup seçiyor ve bu grup ile maceralara atılıyoruz. Oynattığımız karakter gibi yoldaşlarımızın da kendine ait yetenekleri, ekipmanları ve özel yetenek sınıfları var. Dragon Age serisini bu denli eğlenceli yapan özellik ise bence bu. Farklı karakterler ile farklı varyasyonlar oluşturabiliyor, karşınıza çıkan zorluklar karşısında değişiklik yapmak zorunda kalıyorsunuz.

ScreenshotWin32_0005_Final

Yoldaş olarak yanımıza aldığımız her karakterin de kendine ait hikayeleri ve görüşleri bulunmakta. Bazı davranışlarınız bahsi geçen bazı yoldaşlarınızın hoşuna giderken bazıları verdiğiniz karardan hoşnut olmayabiliyor ve bunu dile getirmekten de kaçınmıyor. Grup içerisinde karakterler arasındaki atışmalar ise eksik olmuyor. Zafere giden yolda iyi bir grup kimyası tutturmanız oldukça önemli.

Devasa bir haritaya sahip olan Inquisition’da tam “artık işim bitti oyunun sonu geliyor” dediğiniz yerde haritada yeni bir bölge açılıyor ve macera böylece devam etmiş oluyor. MMORPG’lerde olmazsa olmaz bir özellik olarak görülen Open-World sistemi burada da etkisini gösteriyor. Erişime sahip olduğunuz bölgeler içerisinde herhangi bir yükleme ekranı olmadan rahatça hareket edebiliyor ve haritanın bir ucundan diğer ucuna istediğiniz şekilde gidebiliyorsunuz. Bazı bölgeler nispeten küçük kalırken bazı yerlerde binek kullanmanız zorunlu hale geliyor. Gizli patikalar, kilitli kapılar ve mağaralar ise macera faktörüne gizem katıyor. Oldukça iyi bir harita sistemi sayesinde tamamlamak istediğiniz görevi harita üzerinden seçebiliyor ve rotanızı buna göre ayarlayabiliyorsunuz.

ScreenshotWin32_0003_Final

Inquisition’daki yeniliklerden biri de bu. Hikayenin ilerleyen kısımlarında daha kolay seyahat etmemiz için bir binek alabiliyoruz. Çeşitli türlere ve özelliklere sahip olan binekler sayesinde yürüme derdine son geliyor. Fakat gözüme batan ve bir “kusur” olarak nitelendirebileceğimiz bir nokta var; bineği kullanmaya başladığınız anda yanınızda bulunan yoldaşlarınız bir anda yok oluyor ve binekten indiğinizde bir anda tekrar yanınızda beliriyorlar. Böylesine yoktan var olmaları oyun atmosferini bozuyor ve binek sistemini sorgulamama yol açıyor. Bu durumu bir yana bırakırsak, binek harita üzerinde oldukça yardımcı oluyor.

Diğer bir yenilik ise savaş içerisinde hayati kararları vermemize yardımcı olan “Tactical View(Taktiksel Bakış). Bu özellik sayesinde dayanıklı karakterlerinizi düşmanla çarpışması  için ön saflara gönderirken daha dayanıksız olan büyücü ve okçu karakterleriniz daha geriye çekebiliyor ve güvenli bir şekilde saldırıya devam etmelerini sağlayabiliyorsunuz. Kuş bakışı bir görüş ile çevrenize hakim olmanız da sağlanıyor.

ScreenshotWin32_0007_Final

Önceki Dragon Age oyunlarında olduğu gibi Inqusition’da da bir takım hatalar ve eksiklikler mevcut. Optimizasyonun yeterli olmaması, çarpışma sırasında bir anda bütün seslerin kesilmesi, diyalog ekranlarının diyaloglar bitmiş olmasına rağmen ekranda kalıyor olması bunların başında geliyor. Optimizasyon haricindeki hatalar oyunun yeniden açılması düzeliyor olsa da oyun tecrübenizi bir nebze yaralıyor.

Gözüme takılan noktalardan biri de özellikler Qunari ırk seçiminde özelleştirmelere ve seslendirmelere yeterince önem verilmemiş olması. Katı bir toplumdan ve ırktan gelen bir karakterin doğal olarak tok bir sese sahip olmasını beklerken Qunari seslendirmeleri oldukça sıradan ve bu ırk ile uyumsuz.

Her oyunun sonuna yaklaşıyorum dediğimde yeni bölgelerin açılması oldukça geniş bir oyun içeriğini gösterirken henüz 10 ejdarhadan herhangi birini öldürememiş olmam daha önümde uzun bir yol olduğunu gösteriyor.

editor
You don't get paid for effort, you get paid based on demand for your skills and your results. Life is not a children's story.

4 Comments

  • Hüseyin Yağmur 24 Aralık 2014

    Siz bir rpg oyununu gamepad ile oynamaktan hicap duymadınız mı? Düşünün ki loot yapmak için sandığın yanına gitmeniz lazım. Baldurs Gate’in mirasçısıyım diye yola çıkıp diablo gibi işaret parmağı çalıştırdığınız bir oyun. Warrior ile oynarsanız vurduğunuzu bile anlamıyorsunuz. Herhalde konsolla test ettiniz oyunu diye düşünüyorum çünkü pc kullanıcıları bioware ve ea forumlarında yerden yere vuruyorlar özellikle kontrolleri ve oyundaki kasmaları.

    • SinanAlpsoy 24 Aralık 2014

      Öncelikle oyunu PC’de oynadığımı belirteyim. Dragon Age serisindeki genel bir özellikten bahsetmişsiniz. Loot sistemi hep öyleydi ve açıkçası bana “normal” geldi.
      Onun dışında Two Handed Warrior ile skill dağılımını iyi yaptığınız taktirde çok az normal saldırı yapmak durumunda kalıyorsunuz. Genel çoğunluğun bu durumum sevmemiş olması durumuna kesinlikle Bioware’in bil el atması gerekiyor ama bu işin içinden nasıl çıkar bilemiyorum.
      Oyundaki kasmalar hakkında ise kesinlikle haklısınız maalesef elden bir şey gelmiyor.

      Not: Loot’un yanına gittiğinizde F tuşu ile içerikleri envanterinize alabilirsiniz.

  • Hüseyin Yağmur 23 Aralık 2014

    Kontroller çok kötü ancak siz bu konuya hiç değinmemişsiniz. Nedendir acaba?

    • SinanAlpsoy 23 Aralık 2014

      PS4 ve Xbox ile karşılaştırırsak kötü sayılabilir ama beni çok da rahatsız etmedi açıkçası. Sizi rahatsız eden noktalar hangileri oldu merak ettim, paylaşırsanız sevinirim.

Hüseyin Yağmur için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir