Valve dün yayınladığı güncellemede oyuncuların çokça şikayet ettiği MMR sistemine ve oyun bulma sistemine bazı değişiklikler getirdi.
Bugünden itibaren dereceli oyunlarda kazanmanız karşılığında alacağınız MMR’lar sabitlendi. Eski sisteme göre bir maçı kazanmanız dahilinde karşınızdaki ve sizin takımınızdaki oyunculara göre kazanacağınız MMR 10 olabilirken bir sonraki oynadığınız maçı kaybetmeniz halinde 40 MMR kaybedebiliyordunuz. Bu dengesizlik artık ortadan kalktı. Valve’ın yeni getirdiği sisteme göre solo ve takım halinde oynadığınız dereceli maçlarda sabit MMR’lar kazanacaksınız. Buna göre solo girdiğiniz bir dereceli oyunu kazanmanız halinde 30 MMR, takım halinde girdiğiniz bir dereceli oyunu kazanmanız halinde 20 MMR kazanacaksınız.
Dereceli sisteme getirilen bir diğer değişiklik girebileceğiniz modlar. Güncelleme ile beraber Fast/Slow queue’lar oyundan kaldırıldı. Bu modlar Ranked Roles ve Ranked Classic ile değiştirildi. Ranked Roles oynamak için Role Queue oyunları elde etmelisiniz. Bu da tüm rolleri seçerek oynamanızla oluyor. Ranked Classic Slow Queue yerine getirildi ve rol seçmenize izin vermiyor. Valve’ın güncelleme notlarında yaptığı açıklamaya göre bu değişiklik fast/slow queue sisteminin yeterli faydayı verememesi. Slow Queue’da sonuç olarak biraz daha bekliyor ve sonrasında kötü kaliteli maçlarda oynanmaya zorlanıyordunuz. “Düşündük ki eğer spesifik bir rol seçmenin avantajından yararlanıyorsanız, sisteme katkıda bulunmak için bazen farklı rollerde oynamanızı istemek adil bir istek olur. Veya önceki yıllardaki gibi rolsüz bir sıraya girebilirsiniz.”