Kategoriler: Dota 2mix

DotA 2 6.82 patch’i hakkında her şey

Dota 2’nin heyecanla beklenen ve tarihinde görülmemiş değişiklikleri içeren 6.82 versiyonu sonunda yayınlandı. TI4’teki oyun metası da göz önüne alınarak hazırlanmış olan bu güncellemeyi eksiksiz bir şekilde sizler için çevirdik.

Yeniden yanan ruh

Shadow Fiend yeni dehşet verici bir görünüme sahip ve her zamanki gibi düşmanlarının ruhlarını çalmaya hazır. Düşmanlarını yerle bir ettiğin zaman korkunun ne demek olduğunu anlayacaklar. Sana karşı çıkanların kaybettiklerini görünce karşında diz çökecekler. Her çaldığın ruhla gücüne güç katacaksın ve bu ruh ordusunu serbest bıraktığında düşmanlarının birer birer düştüğünü göreceksin

Artık herkes Shadow Fiend’dan korksun ya da onun yemi olsun.

Shadowraze – İsabetli tahminlerde bulunarak rakiplerinin altında şeytani bir patlamayla düşmanlarına hasar ver.

Necromastery – Ne zaman bir düşman öldürürsen onun ruhuna sahip olursun. Her çaldığın ruh sana fazladan vuruş hasarı sağlar.

Presence of the Dark Lord – Düşmanlar varlığından korkuya kapılırlar, zırhları azaltılır.

Requiem of Souls– Ruh ordusunu salarak etrafındaki düşmanlara hasar ver .

Demon Eater

Shadow Fiend için Gizemli Eşya Seti

Shadow Fiend uzun zamandır düşmanlarının ruhlarının koleksiyonunu yapıyordu. Her koleksiyoncudaki gibi bazı ödüller diğerlerinden daha değerli olmuştur ve herhangi bir maliyete bulunmalıdır. Bazı ruhlar vardır ki bulunmaması gerekir, karanlık ve öfkeyle dolu güçler kimsenin zapt edemeyeceği kadar. Shadow Fiend iblislerin ruhlarını da çaldı ve bir bedeli olduğunu öğrendi, fakat bir ödül de kazandı ve bu ödül onu sonsuza dek değiştirdi.

Bu eşya kuşanıldığında, Shadow Fiend’a şu özel geliştirmeleri uygular:

  • Özel ambiyans efektleriyle yeni ana görünüş
  • Birkaç yeni animasyon
  • Konuşmasında değişiklik
  • Yeni kahraman ikonu, portresi, yeni yüklenme resmi ve küçük harita ikonu
  • Yeni, yetenek efektleri ve bütün yeteneklerin yenilenmiş ikonları
  • Ses efektlerinde değişiklik
  • Aynı düşman üzerine atılmış razelerin Shadow Fiend üzerinde gösterilmesi
  • Bu eşyada üç razeden de hasar almış kahramanların sayısını sayan taş bulunuyor
  • Yenilenmiş atak efektleri

6.82 Güncellemesi

Harita değişimi
Dota dünyasında çok önemli gelişmeler yaşanıyor böylesine bir değişim uzun süredir yaşanmamıştı. Haritada bile değişiklikler var. Bir sürü yenilik ve değişiklikler var ama Roshan’ın yerinin değişmesi en çarpıcı olanı ama merak etmeyin fazla uzağa gitmedi. Roshan’ın hayatını sürdürdüğü çukur yine nehre bakıyor ama bakış açısı biraz daha farklı ve çevresindeki yollar değiştirildi. Roshan her zamanki sert duruşuyla siz dotacıları yeni yaşam alanında bekliyor.

Yeni ödül rünü
Bu rünün ortaya çıkışı da Dota dünyasında yeni bir olay. Bu rün kullanıldığında size altın ve tecrübe puanı veriyor. Bu rün sizin hızla seviye atlamanıza ve istediğin eşyalara çabucak sahip olmanıza yardımcı olacak. Ayrıca bu rünün gelişiyle biri nehrin bir ucunda diğeri diğer uçta olmak üzere aynı anda 2 rün ortaya çıkacak. Rünlerden biri daima ödül rünü olacak.

Crimson Guard
Eğer yeni tehlikelerle yüzleşecekseniz savunmanız güçlü olmalı. İlk olarak New Bloom güncellemesinde karşımıza çıkan bu eşyayı yıl canavarından korunmak için kullanmıştık şimdi de düşmanlarımızı alt etmek için kullanacağız.

Bloodseeker değişti
Sanki önceden yeteri kadar baş belası değilmiş gibi Bloodseeker daha tehlikeli bir hale geldi. Diğer değişikliklerin yanında Bloodbath yeteneği değişti ve Blood Rite adını aldı.

Phantom Lancer değişti
Phantom lancer üzerinde de değişiklikler var. Juxtapose’ın değişmesinin yanında Doppelganger ve Phantom Rush yetenekleri geldi. Doppelganger yeteneği ile savaş esnasında rakibini illüzyonlarıyla şaşırtarak tehlikeden kurtulur. Phantom Rush ise Lancer ve kopyalarının rakibinin etrafını sarmasını sağlar.

6.82 Değişiklik listesi:

  • Fountain daha yukarıda ve merdiven var.
  • Fountain’in görüş açısı 1400’den 1800’e yükseldi
  • Fountain’in vuruş mesafesi 1100’den 1200’e yükesldi
  • Fountain’in görünmezleri görebilme açısı 900’dan 1200’e yükseldi
  • Roshan bölgesi ve çevresi yenilendi.
  • Dire alt koridorununda bazı bölgeler yenilendi.
  • Radiant’da üst koridorun ilk kulesinin altındaki bölge yenilendi.
  • Dire’de alt koridorun 2. kulesinin sol kısmında kalan alan yenilendi
  • Dire’de alt koridorun 2. Kulesinin yeri biraz geriye taşındı
  • Alt koridordaki dükkana kuzey tarafından yeni bir giriş eklendi.
  • Dire’da alt koridorun ilk kulenin sağ tarafından geçen bir yol eklendi.
  • Dire’de alt koridorun 2. kulesinin yakınlarına göz(ward) noktası eklendi.
  • Radiant’da üst koridorun 2. Kulesinin yakınlarına göz(ward) noktası eklendi.
  • Roshan ve Dire alt koridorunun arasına göz(ward) noktası eklendi
  • Dire’da alt koridor creepleri Dire’ın ilk kulesine daha yakın doğuyor.
  • Top Lane Radiant creeps now arrive slightly farther from the Radiant Tier 1 Tower
  • Radiant üst lane creepleri Radiant’ın ilk kulesine daha uzak
  • Ödül Rünü Eklendi
  • Artık nehirde her iki dakikada iki adet rün ortaya çıkmaktadır. Birisi mutlaka Ödül Rün’ü olacaktır.
  • Eğer rünler alınmazsa her iki dakikada bir yenisiyle değişecektir.
  • Reddedilen yaratıklar artık daha az deneyim vermektedir
  • İlk Kan fazladan altını 200’den 150’ye düşürüldü
  • Üzerinde yeniden çalışılmış fazladan alana etki eden DP
  • Reworked bonus area of effect Gold and Streak ending
  • Serilerin sona erdiğinde verilen altının alanı yenilendi
  • Kuvvetlendirme kalkanı her koridordaki ilk kulelerin düşmesiyle kullanma süresi sıfırlanır.
  • Kulelerin zırhları 20’den 25’e yükseldi.
  • 160/200/240/280 (denied is 50%)
  • Kule yıkma bonus goldları sırayla 1./2./3./4. Kuleler için 264/312/358/405’den 160/200/240/280’e düşürüldü.(reddetmede yarısı)
  • Kaptan modunda 3. Ban sırası değiştirildi.
  • Dereceli maçlarda serbest seçim sistemi yenilendi.
  • Aegis’in süresi 6’dan 5’e düştü.
  • Roshan’ın yere vurma yeteneğinin etki alanı 250’den 350’ye yükselmiştir.
  • Roshan’s Slam damage increases by 20 every 4 minutes
  • Roshan’ın yere vurma yeteneğinin verdiği hasar her 4 dakikada bir 20 artıyor.
  • Centaur Conqueror’ın Swiftness Aura’sı Hellbear Smasher’a verildi.
  • Hellbear Smasher’ın vuruş hızı 1.35’dan 1.55’e yükseldi.
  • Hellbear’ın vuruş hızı 1.35’dan 1.5’a yükseldi.
  • Centaur Conqueror’ın vuruş hızı 1.65’dan 1.5’e yükseldi.
  • Centaur Courser’ın vuruş hızı 1.35’dan 1.3’e yükseldi.
  • Dark Troll Summoner’ın Ensnare süresi 1.5’den 1.75’e yükseldi.
  • Satyr Banisher’ın sağlık puanı 240’dan 300’e yükseldi.
  • Satyr Banisher’ın hareket hızı 300’den 330’a yükseldi
  • Satyr Banisher’ın vuruş mesafesi 600’dan 300’e düşürüldü.
  • Satyr Banisher’ın vuruş hızı 1.8’den 1.7’ye yükseldi
  • Satyr Banisher’ın Purge mesafesi 200’den 350’ye yükseldi.
  • Wildwing Ripper’ın Toughness Aura’sı kuşatma yaratıklarında da etkili.
  • Artık Ice Armor, Surge, Alacrity, Nature’s Guise, Chakra Magic, Recall ve Mist Coil gibi yetenekler, büyü yapılamayan dost ünitelere yapılabilecek.
  • Chilling Touch, Thunderstrike, Inner Vitality, Alacrity, Chaos Meteor, Shadow Word, Liquid Fire, Shadow Strike, Warcry, Concussive Shot, Overpower, Mana Leak, Curse of the Silent, Press The Attack, Poison Touch, Flame Guard, Whirling Death, Viper’s Poison Attack, Sticky Napalm, DK’s Frost Breath, Whirling Axes, Walrus Punch’s slow gibi bufflar artık kaldırılamaz.
  • Poison Nova, Heaven’s Halberd, Ensnare, Eye of Skadi’nin slow efekti gibi büyüler Dark Pact, Kraken Shell, Press The Attack, Time Lapse yetenekleri tarafından silinebiliyordu artık silinemeyecek.

Kahramanlar

Abaddon

  • Mist Coil mana bedeli 75’den 50/60/70/80’a düzenlendi

Alchemist

  • Acid Spray zırh azaltması 3/4/5/6’dan 4/5/6/7’ye yükseltildi

Anti-Mage

  • Temel kuvveti 20’den 22’ye yükseltildi

Axe

  • Counter Helix aktif olma şansı %17’den %20’ye yükseltildi
  • Culling Blade, Linken’s Sphere tarafından engellenemeyecek

Bane

  • Aghanim’s Scepter’lı Fiend’s Grip yönlendirilirken Bane’e saldırana herkese Nightmare etki eder

Batrider

  • Flaming Lasso dolum süresi 90/70/50’den 90/75/60’a yükseltildi

Beastmaster

  • Wild Axes hasar tipi Bileşik’den Fiziksel’e değiştirildi
  • Wild Axes hasarı 90/120/150/180’den 70/100/130/160’a düşürüldü
  • Primal Roar yana geri tepme yarıçapı 250’den 300’e yükseltildi
  • Primal Roar’ın yandakilere hasarı artık birincil hasar ile aynı (100/200/300’den 200/250/300’e)
  • Primal Roar itme mesafesi 240’dan 300’e yükseltildi
  • Primal Roar yana itme süresi 0.4’den 0.6’ya yükseltildi

Bloodseeker

  • Kaptan Modundan kaldırıldı
  • Temel hareket hızı 300’den 290’a düşürüldü
  • Bloodrage Yeniden Düzenlendi
  • Blood Bath yeni bir aktif yetenek ile değiştirildi, Blood Rite
  • Thirst görüş mesafesi ve gerçek görüşü hedefin sağlığı %30 veya daha az olduğundan sağlanır (%50/25 görüş/gerçek görüş yerine)
  • Thirst artık düşmanlar açığa çıktıklarında bir zayıflatma ve görünür etkisi gösterir
  • Thirst’ün fazladan hareket ve hasarı artık düşmanın sağlığının ne kadar düşük .olduğuyla orantılıdır
  • Thirst fazladan hareket ve hasarı 5/15/25/35’den 10/20/30/40’a yükseltildi
  • Rupture artık ilk hasar vermeyecektir
  • Rupture süresi 7/8/9’dan 12’ye yükseltildi
  • Rupture dolum süresi 70/60/50’dan 60’a düşürüldü

Bounty Hunter

  • Shuriken Toss artık 900 alan içindeki Track kullanılmış bütün birimlere sekecektir

Brewmaster

  • Drunken Brawler’ın kritik darbe/savuşturma zamanlaması 10’dan 16/14/12/10’a yükseltildi

Broodmother

  • Spin Web artık 1/2/3/4 şarj ile, 30 saniye dolum süresi yerine 40 saniye yeniden doldurmaya sahip
  • Spin Web’de hasar aldıktan sonra gizli moda girme süresi 3 saniyeden 6 saniye yükseltildi
  • Spin Web fazladan hareket hızı Broodmother gizli moddayken ikiye katlanır (yakınlarda hasar almadığında)
  • Spin Web’in verdiği fazladan hız artık Spiderlings üzerinde de çalışıyor
  • Spin Web’ler artık seçilebilirler ve kendilerini yok etme yeteneğine sahipler
  • Spin Web artık başka bir ağa dokunduğu takdirde her yerden kullanılabilir
  • Broodmother Spin Web’in serbest yolundan dışarı çıkarsa, çevresindeki ağaçları yok eder

Centaur Warrunner

  • Stampede mana bedeli 80’den 100’e yükseltildi

Chaos Knight

  • Phantasm Illusion süresi 24’den 34’e yükseltildi

Chen

  • Penitence süresi 7’den 5/6/7/8’e yeniden dengelendi
  • Penitence yavaşlatma ve hasar ilavesi 8/16/24/32’den 14/18/22/26’ye yeniden dengelendi
  • Penitence artık yüzdesel olarak yeniden vurulan Fiziksel hasar yerine hasar kaynağını doğrudan güçlendiriyor
  • Penitence kullanma menzili 600’den 800’e yükseltildi
  • Holy Persuasion artık hedef alınan büyü bağışıklığına sahip tarafsız yaratıklarda da etkili olacak
  • Aghanim’s Scepter sayesinde artık Holy Persuasion ile Ancient yaratıkları hedef alınabiliyor (Hand of God’ın her seviyesi için maksimum 1 Ancient yaratık)

Clinkz

  • Searing Arrows artık bir saldırı eklentisi değildir (yani diğer attack modifierlar ile kullanılabilir)

Clockwerk

  • Artık tarafsız yaratıklarda Hookshot’ın hedefi olabilir

Crystal Maiden

  • Frostbite hasar aralığı her 1 saniyede 70’den her 0.5 saniye de 50 olarak değiştirildi (toplam hasar hala 150/200/250/300)
  • Freezing Field patlama yarıçapı 230’dan 250’ye yükseltildi

Dark Seer

  • Vacuum dolum süresi 28.0 saniyeden 28 saniyeye yeniden dengelendi

Dazzle

  • Aghanim’s Scepter’lı Weave zırh azaltması her saniye 1/1.25/1.5’den 1.25/1.5/1.75’e yükseltildi

Death Prophet

  • Exorcism dolum süresi 115’den 135’e yükseltildi

Doom

  • Doom’da artık düşmanın pasiflerini devre dışı bırakmak için Aghanim’s Scepter gerekiyor
  • Doom yetenek kullanma zamanlaması 0.3’den 0.5’e yükseltildi

Drow Ranger

  • Frost Arrows yavaşlatması 11/24/37/60’den 15/30/45/60’a yükseltildi

Earth Spirit

  • Aghanim’s Scepter eklendi: Earth Spirit’e, Enchant Remnant, bir kahramanı Stone Remnant’a geçici olarak dönüştürmesini sağlayan yeni bir yetenek sağlar.
  • Boulder Smash birim hedeflemesi artık sadece birimleri seçer
  • Boulder Smash nokta hedeflemesi artık seçilen yönde en yakın Remnant’a çarpat (200 etki alanı içinde)
  • Geomagnetic Grip susturması 2/3/4/5’den 2.5/3/3.5/4’e yeniden dengelendi
  • Geomagnetic Grip hasarı 100/150/200/250’den 50/125/200/275’e yeniden dengelendi
  • Geomagnetic Grip dostlardaki çekme hızı 1000’den 600’e düşürüldü
  • Stone Remnant dikme mesafesi 1400’den 1100’e düşürüldü
  • Stone Remnant’ın Chronosphere’den bir mermi gibi geçememesi düzeltildi
  • Stone Remnant’ın savaş sis içinde gözükmemesi düzeltildi
  • Magnetize arama yarıçapı 300’den 400’e yükseltildi
  • Magnetize kullanılmış Stone Remnantlar 5 saniye yerine 8 saniyede kaybolacak

Earthshaker

  • Fissure artık birimleri hedef alamaz
  • Fissure artık Linken’s Sphere tarafından engellenmez.

Elder Titan

  • Aghanim’s Scepter eklendi: Earth Splitter tarafından çekilen birimlere yavaşlamanın yanında ek olarak onların etkisiz hale gelmesine neden olur. Yavaşlatma/etkisizleştirme süresü 3/4/5’den 4/5/6’ya yükseltildi.
  • Natural Order zırh azaltması %25/50/75/100’de %40/60/80/100’e yükseltildi
  • Natural Order büyü direnci azaltması %8/16/25/33’dan %12/19/26/33’e yükseltildi

Enchantress

  • Temel hareket hızı 310’dan 315’e yükseltildi

Enigma

  • Midnight Pulse dolum süresi 25’den 35’e yükseltildi
  • Black Hole en fazla hasarı 60/100/140’den 50/100/150’e yeniden dengelendi
  • Black Hole en fazla hasar etki alanı 150’den 200’e yükseltildi
  • Black Hole en az hasarı 30/50/70’den 25/50/75’e yeniden dengelendi
  • Black Hole en az hasar etki alanı 500’den 400’e düşürüldü
  • Black Hole mana bedeli 250/350/450’den 275/350/425’e yeniden dengelendi

Faceless Void

  • Chronosphere etki alanı 450’den 425’e düşürüldü
  • Chronosphere uçuş görme alanı 1000’den 425’e düşürüldü
  • Chronosphere artık pasifleri devre dışı bırakmayacak
  • Chronosphere’in etkileri süresi bittiğinde artık fazladan 0.5 saniye uzamayacak (normal auralarda olduğu gibi)

Gyrocopter

  • Homing Missile en fazla hasarı 110/220/330/440’den 125/250/375/500’e yükseltildi

Huskar

  • Inner Vitality dolum süresi 25’den 25/22/19/16’ya düşürüldü
  • Berserker’s Blood fazladan saldırı hızı 8/12/16/20’den 14/16/18/20’ye yükseltildi
  • Life Break dolum süresi 45/30/15’den 12’ye düşürüldü
  • Life Break hasarı %50’den %35’e düşürüldü
  • Life Break kendine hasarı %40/35/30’den %35’e yeniden dengelendi
  • Life Break yavaşlatma süresi 5’de 4/5/6’ya yeniden dengelendi
  • Lifebreak yavaşlatması %50’de %40/50/60’a yeniden dengelendi

Invoker

  • Tornado uçuş görme alanı 1200’den 600’e düşürüldü
  • Tornado hasarı 2*Wex+Quas’den 3*Wex’e değişti

Jakiro

  • Dual Breath hasar ve saldırı yavaşlatması %30’dan %28/32/36/40’a yeniden dengelendi

Juggernaut

  • Yandaki yetenekler artık Blade Fury’i iptal edemez: Chronosphere, Toss, Black Hole, Global Silence, Doom.
  • Blade Fury dolum süresi 30/27/24/21’den 30/26/22/18’e değiştirildi

Keeper of the Light

  • Mana Leak mana silme yüzdesi 3.5/4/4.5/5’den 5’e yükseltildi
  • Mana Leak süresi 4/5/6/7’den 5/6/7/8’e yükseltildi
  • Recall artık hasar verilemez dostları da hedef alabilir (örneğin Song of the Siren tarafından etkilenen dostlar)
  • Blinding Light geri tepme uzaklığı 250’den 400’e değiştirildi

Kunkka

  • X Marks The Spot dolum süresi 13’den 14/13/12/11’e düşürüldü

Legion Commander

  • Kaptan Moduna eklendi
  • Duel artık pasifler tarafından etkisizleştirilemeyecek
  • Overwhelming Odds temel hasarı 60/100/140/180’dan 40/80/120/160’a düşürüldü
  • Press The Attack mana bedeli 80/90/100/110’dan 110’a değiştirildi

Leshrac

  • Pulse Nova hasarı 80/120/160’den 100/130/160’a yükseltildi; Aghanim’s Scepter ‘lı hasarı 100/160/220’den 160/190/220’ye
  • Pulse Nova etkinleştirme bedeli 110’dan 70/90/110’a düşürüldü

Lich

  • Ice Armor artık menzilli kahramanları tam miktarında yavaşlatıyor (yarısı yerine)

Lina

  • Light Strike Array kullanım mezili 600’den 625’e yükseltildi
  • Light Strike Array sersemletme süresi 1.6/1.7/1.8/1.9’dan 1.6/1.8/2/2.2’ye yükseltildi

Lion

  • Earth Spike hasarı 60/130/200/260’dan 80/140/200/260’a yükseltildi

Lone Druid

  • Spirit Bear’ın artık 300 manası var
  • Artık Spirit Bear’da Hand of Midas kullanmak Lone Druid’in tecrübe kazanmasını sağlar.

Lycan

  • Shapeshift artık 1.5 temel Saldırı Hızı sağlamıyor
  • Shapeshift dolum süresi 100/70/40’den 120/90/60’a yükseltildi
  • Shapeshift hızı 522’den 650’ye yükseltildi
  • Shapeshift’in artık 1.5 saniye dönüşüm zamanı var

Magnus

  • Empower artık Büyü Bağışıklığı tarafından kaldırılamıyor
  • Empower mana bedeli 40’dan 30/40/50/60’a yükseltildi

Medusa

  • Mana Shield hasar emme değeri %50’den %60’a yükseltildi
  • Mystic Snake gitme hızı 633’den 800’e yükseltildi
  • Mystic Snake dönüş hızı 833’den 800’e düşürüldü
  • Mystic Snake mana çalması 20/30/40/50’den 20/35/50/65’e yükseltildi

Meepo

  • Meepo’nun klonlarının ayakkabı eşya yuvası artık Birincil Meepo’nun bot yuvasıyla eşleşecek

Mirana

  • Leap hızı 2000’den 1600’e düşürüldü
  • Leap mesafesi 630/720/780/870’den 600/700/800/900’e yeniden dengelendi

Nature’s Prophet

  • Nature’s Call Treant’in büyü direnci %20’den %0’a düşürüldü

Necrophos

  • Reaper’s Scythe’ın eklenen diriliş cezası %30’dan sabit 30 saniye değiştirildi

Night Stalker

  • Hunter in the Night saldırı hızı 45/55/65/75’den 45/60/75/90’a yükseltildi
  • Darkness süresi 25/50/80’den 40/60/80’e yükseltildi

Ogre Magi

  • Temel Sağlık yenilemesi 0.25’den 2.5’e yükseltildi
  • Fireblast hasarı 80/145/210/275’den 60/120/180/240’a düşürüldü
  • 2x Multicast şansı 25/40/50’den %40/50/60’a yükseltildi
  • Multicast yayılma aralığı 0.3’den 0.4’e yükseltildi (Ignite ve Fireblast etkileri)

Omniknight

  • Temel zırh 1 yükseltildi
  • Purification hasar etki alanı 240’dan 260’a yükseltildi

Outworld Devourer

  • Essence Aura etkinleştirme şansı %10/20/30/40’dan %40’a yükseltildi
  • Essence Aura mana yenileme yüzdesi %25’den %10/15/20/25’e düşürüldü
  • Aghanim’s Scepter’lı Sanity’s Eclipse artık her zaman mana emilmesini tetikliyor

Phantom Assassin

  • Blur mini harita gizlenmesi artık ters bir etkiye sahip, ve çevrede hiçbir düşman olmadığında etkinleşiyor

Phantom Lancer

  • Kaptan Modundan Kaldırıldı
  • Çeviklik kazanması 4.2’den 3.0’e düşürüldü
  • Temel Çeviklği 23’den 29’a yükseltildi
  • Temel Kuvveti 18’den 21’e yükseltildi
  • Phantom Lancer Yeniden Düzenlendi:
  • Spirit Lance: değişmedi
  • Phantom Rush: Phantom Lancer ya da illüzyonları için, hızlı bir şekilde düşmanla aradaki mesafeyi kapatmak için temel pasif bir yetenek
  • Doppelganger: tehlikeden anında kaçınmak, aldatıcı illüzyonlarla düşmanın kafasını karıştırmak için yeni bir yetenek
  • Juxtapose: artık Son Yeteneği, ve Phantom Lancer ve İllüzyonları için daha çok illüzyon oluşturma olanağı veriyor

Phoenix

  • Aghanim’s Scepter eklendi: Phoenix’in Supernova kullanırken içeri bir dost birim almasını sağlar, ikisini de yeniden doğuş için Güneş’in içine getirir. Bu kahramanların son yeteneklerini yenilemez. 500 kullanım menzili vardır. Eğer Güneş yok edilirse, iki kahraman da ölecektir.

Pudge

  • Dönüş Hızı 0.5’den 0.7’ye artırıldı

Puck

  • Dream Coil artık görünmez birimleri ya da İllüzyonları yok saymayacak
  • Aghanim’s Scepter’lı Dream Coil’in anında sersemletmesi Büyü Bağışıklığını deler
  • Aghanim’s Scepter’lı Dream Coil’in anında sersemletme süresi 1.5/2.25/3’den 1.5/3/4.5’e yükseltildi

Pugna

  • Life Drain artık dost birimleri hedef alabilecek, Pugna’nın kendi sağlığını onlara aktarmasına izin verecek

Queen of Pain

  • Temel Saldırı Zamanı 1.7’den 1.6’a artırıldı
  • Sonic Wave’den birim hedefleme kaldırıldı
  • Sonic Wave’in son alan etkisi 300’den 450’ye yükseltildi

Razor

  • Plasma Field en az hasarı 60/100/140/180’den 30/50/70/90’a değiştirildi
  • Static Link artık Linken’s Sphere tarafından engellenemeyecek
  • Static Link mana bedeli 20/30/40/50’den 50’ye yükseltildi
  • Eye of the Storm artık aegis dirilmesi boyunca devam etmeyecek

Riki

  • Temel hareket hızı 300’den 290’a düşürüldü
  • Temel hasarı 10 azaltıldı
  • Temel Sağlık yenilemesi 1.5’dan varsayılan 0.25’e düşürüldü
  • Permanent Invisibility artık temel bir yetenek
  • Permanent Invisibility kaybolma gecikmesi 3/2/1!den 8/6/4/2’ye yükseltildi
  • Permanent Invisibility artık görünmezken 4/5/6/7 Sağlık yenilemesi sağlıyor
  • Blink Strike artık bir Son Yetenek ve Büyü Bağışıklığını hedef alabilir
  • Blink Strike fazladan hasarı 30/60/90/120’den 50/70/90’a değiştirildi
  • Blink Strike 30 saniyede yeniden dolan, 20/15/10/5 dolum süresi yerine 3/4/5 şarjı var
  • Blink Strike mana bedeli 50’den 40’a düşürüldü
  • Blink Strike kullanma menzili 700’den 800’e yükseltildi

Shadow Demon

  • Soul Catcher artık %20/30/40/50 Saf Hasar vurmaya çalışmak yerine %20/30/40/50 oranında hasarı artıracak
  • Aghanim’s Scepter’lı Demonic Purge’ın şarjları 2’den 3’e yükseltildi

Shadow Fiend

  • Necromastery’ın ele geçirdiği ruh sayısı 12/20/28/36’dan 15/22/29/36’ya yükseltildi
  • Requiem of Souls azaltması artık belli belirsiz küçük alana bağımsız şekilde uygulanmak dalga çarptığında uygulanıyor
  • Requiem of Souls yavaşlatması %20’den %25’e yükseltildi

Shadow Shaman

  • Shackles mana bedeli 110/130/155/185’den 140/150/160/170’e yeniden dengelendi
  • Mass Serpent Ward mana bedeli 110’dan 120’ye yükseltildi

Silencer

  • Glaives of Wisdom zeka hasar yüzdesi 30/45/60/75’den 30/48/66/84’e yükseltildi
  • Global Silence mana bedeli 250/350/450’den 250/375/500’e yükseltildi

Skywrath Mage

  • Concussive Shot hareket yavaşlatması %40’dan %30/35/40/45’e yeniden dengelendi
  • Concussive Shot artık fırlatılabilir
  • Mystic Flare hasarı 2 saniye yerine 2.2 saniyede vurur

Slardar

  • Slithereen Crush sersemletme süresi 1/1.5/2/2.5’den 1.6/1.9/2.2/2.5’e yükseltildi

Slark

  • Slark artık Shadow Dance sırasında Chronosphere içinde görünür olmayacak

Sniper

  • Headshot artık 0.25 saniye sersemletme yerine 0.5 saniye %100 HH and SH yavaşlatmaya neden olacak
  • Shrapnel etki alanı 400’den 450’ye yükseltildi

Spectre

  • Spectral Dagger hareket hızı şansı %5/9/14/18’den %8/12/16/20’e yükseltildi
  • Spectral Dagger fırlatma hızı 857’den 800’e düşürüldü

Spirit Breaker

  • Charge of Darkness dolum süresi 35’den 12’ye düşürüldü
  • Charge of Darkness dolum süresi artık kullanıldığı zaman yerine Şarj hedefe çarptığında ya da iptal edildiğinde tetiklenecek
  • Empowering Haste kullanıldığında Aurayı 6 saniye boyunca %50 artıracak. 20 saniye dolum süresi. Kullanıldıktan sonra, yetenek dolarken aura %50 zayıflayacak.
  • Greater Bash hasarı &10/20/30/40’dan %22/28/34/40 hareket hızı olarak artırıldı

Storm Spirit

  • Ball Lightning mana bedeli her 100 birimde 10 + %1’den 12 +% 0.7 olarak değiştirildi

Sven

  • Aghanim’s Scepter eklendi:Aktifken, God’s Strength (900 etki alanı) içindeki bir dosta temel hasarının %40/60/80 oranında aura sağlar.

Techies

  • Land Mines dolum süresi 25/20/15/10’den 19/16/13/10’a azaltıldı
  • Stasis Trap sersemletme süresi 3/4/5/6’dan 2.5/3/3.5/4’e düşürüldü
  • Stasis Trap aktivasyon alanı artık sersemletme alanı ile eşleşiyor (200->450)
  • Stasis Trap süresi 270/300/330/360’dan 360’a yükseltildi
  • Remote Mine süresi 8’den 10 dakikaya artırıldı
  • Remote Mines görüşü 900’den 700’e düşürüldü
  • Remote Mines alanı 400/410/425’den 425’e yükseltildi
  • Batrider Firefly’ken, Visage’in Familiars’ları, Beastmaster’ın Hawk’ı, ve Uçan Kuryeler artık Yer Mayınları tarafından tetiklenmeyecek ya da incinmeyecekler

Templar Assassin

  • Psionic Trap dolum süresi 11/9/7’den 11/8/5’e düşürüldü

Terrorblade

  • Kaptan Moduna eklendi
  • Sunder kullanma noktası 0.5’den 0.35’e artırıldı

Tidehunter

  • Anchor Smash hasar azaltması %60’dan %45/50/55/60’e düşürüldü

Timbersaw

  • Aghanim’s Scepter eklendi: Timbersaw’a ikinci bir Chakram sağlar.

Tinker

  • March of the Machines artık Büyü Bağışıklığına sahip birimleri etkilemeyecek

Treant Protector

  • Nature’s Guise mana bedeli 90/80/70/60’dan 60’a düşürüldü
  • Aghanim’s Scepter eklendi: Yeni bir yetenek, Eyes in the Forest, Treant’in düşmanları casusluk için ağaçları büyülemesini ve Overgrowth’un etki alanının genişlemesini sağlar.

Troll Warlord

  • Ranged Whirling Axes dolun süresi 20’den 20/19/18/17 saniyeye düşürüldü
  • Toplam Uzaklık 600’den 800’e yükseltildi

Tusk

  • Ice Shards artık bir kahramana çarptığında onu durmayacak
  • Ice Shards artık kullanım yerine seyahat edecek ve orada engelini oluşturacak
  • Ice Shards kullanım menzili 1500’den 1800’e yükseltildi
  • Ice Shards artık ağaçları yok etmeyecek
  • Snowball fazladan hızı her kahraman için 75’den 100’e yükseltildi
  • Dostların, kendilerini kartopuna tıklayarak ekleyebilirler.

Undying

  • Tombstone etki alanı 400/600/800/1000’den 600/800/1000/1200’e yükseltildi
  • Aghanim’s Scepter’lı Flesh Golem hasar arttırımı bütün seviyelerde %5 arttı, min ve maks için
  • Flesh Golem yavaşlatma aurası %9’dan değişken %5 %15’e yükseltildi, Undying’e uzaklık esas alındı ( aynı mekanik hasar arttırımında da geçerli )

Vengeful Spirit

  • Nether Swap mesafesi 650/925/1200’den 700/950/1200’e yükseltildi

Venomancer

  • Poison Nova Büyü Bağışıklığı olan düşmanlarda da azaltma uygular

Viper

  • Corrosive Skin artık sadece 1400 etki alanı içindeki düşmanları etkileyecektir
  • Corrosive Skin hasarı birçok defa yansıyamaz

Visage

  • Familiar Stone Form dolum süresi 30’dan 26’a düşürüldü

Warlock

  • Fatal Bonds artık vurduğu aynı hasar tipini paylaşıyor, daha önceden azaltılmıştı
  • Fatal Bonds hasar yüzdesi %20’den %25’e yükseltildi
  • Golem saldırı mesafesi 100’den 225’e yükseltildi
  • Golem Temel Hasar zamanlaması 1.35’den 1.2’ye artırıldı
  • Golem Sağlık yenilemes 15/20/25’den 15/30/45’e yükseltildi
  • Golem Immolation etki alanı 250’den 300’e yükseltildi
  • Golem Flaming Fists şansı %60’dan %40’a düşürüldü

Weaver

  • The Swarm süresü 8/12/16/20’den 14/16/18/20’ye yükseltildi
  • Shukuchi artık görünmez birimleri yok saymayacak
  • Shukuchi hasarı 90/110/130/150’den 75/100/125/150’e düşürüldü
  • Geminate Attack artık eşyaları kırabiliyor
  • Geminate Attack dolum süresi 6/5/4/2.5’den 6/5/4/3’e yükseltildi

Windranger

  • Shackleshot maks bağlama mesafesi 525’den 575’e yükseltildi
  • Windrun süresi 2.75/3.5/4.25/5.0’den 3/4/5/6’ya yükseltildi

Witch Doctor

  • Maledict etki alanı 165’den 180’e yükseltildi
  • Death Ward sekmeleri Blade Mail’e karşı Death Ward saldırısıyla aynı davranışı gösteriyor (hasarları Witch Doctor’a yönlendirmiyor)

Wraith King

  • Reincarnation mana bedeli 140’dan 160’a yükseltildi

Zeus

  • Static Field etki alanı 1000’den 1200’e yükseltildi

Eşyalar

Armlet of Mordiggian

  • Tarif bedeli 700’den 600’e düşürüldü

Assault Cuirass

  • Assault Aura, artık taşıyan kişi görünmez ise güçsüzleştirmeyi düşmanda göstermez

Black King Bar

  • Avatar’ın büyü bağışıklığı süresi ve dolum süresi artık eşyanın kendisi yerine kahramana bağlı [?]
  • Minimum bağışıklık süresi 4’den 5’e çıkarıldı

Blink Dagger

  • Altın bedeli 2150’den 2250’e çıkarıldı

Bloodstone

  • Artık Perseverance yerine Soul Ring ve 800 altınlık tarif gerektirmektedir (1600 altına karşı 1750 toplam altın)
  • Artık +10 hasar vermez (diğer bonuslar aynı kalır)

Şişe

  • Altın bedeli 650’den 700’e çıkarıldı

Boots of Travel

  • Işınlanma dolum süresi 60’dan 50’ye düşürüldü

Butterfly

  • Butterfly artık Flutter adında Butterfly’ın savuşturma etkisini 8 saniyeliğine 20% hareket hızı için takas eden aktif bir yeteneğe sahip. 25 saniye dolum süresi vardır. [?]

Cloak

  • Cloak, Hood ve Pipe büyü bağışıklıkları artık diğer bütün normal büyü bağışıklıklarının yaptığı gibi istiflenir

Crimson Guard

  • Vanguard ve Buckler’den şekillendirilmiş Yeni Eşya

Dagon

  • Her seviyedeki zeka bonusu 13/15/17/19/21’den 13/16/19/22/25’e çıkarıldı
  • Energy Burst mana bedeli 180/160/140/120/100’den 180’e çıkarıldı

Diffusal Blade

  • Tarif bedeli 850’den 700’e düşürüldü
  • Çeviklik bonusu 25/30’den 20/35’e yeniden dengelendi
  • Ters Tepki 20/36’den sabit 25’e yeniden dengelendi

Ethereal Blade

  • Ether Blast artık bir mermiye sahip [?]
  • Ether Blast artık kullanıcıyı sadece kendisini seçerse ether forma sokar

Eye of Skadi

  • Frost Attack saldırı hızı yavaşlatma 35’den 45’e çıkarıldı

Uçan Kurye

  • Ana hareket hızı 350’den 430’a çıkarıldı
  • Uçan Kurye artık yakın dövüşçü kahramanlardan 50% daha fazka hasar alır
  • Uçan Kurye Hız Güçlendirme dolum süresi 40’dan 90’a çıkarıldı
  • Uçan Kurye Hız Güçlendirme süresi 20’den 4’e düşürüldü
  • Uçan Kurye Hız Güçlendirme hızı 522’den 650’ye çıkarıldı

Helm of the Dominator

  • Artık +3 Sağlık yenilemesi sağlar (bileşenlerine uyacak şekilde)
  • Hükmedilen birimler artık fazladan 250 Sağlık Puanına sahip

Hood of Defiance

  • Sağlık yenileme 8’den 9’a çıkarıldı (bileşenlerine uyacak şekilde)

Linken’s Sphere

  • Linken’s Sphere, Wrath of Nature’ın sadece ilk sıçramasını engeller, sonraki sıçramaları engellemez
  • Linken’s Sphere, Lightning Storm’un adece ilk sıçramasını engeller, sonraki sıçramaları engellemez
  • Nether Ward artık Linken’s Sphere’i tetiklemez
  • Artık Lightning Bolt zemine hedeflendiğinde Linken’s Sphere’i tetikler
  • Maelstrom ve Mjollnir artık Linken’s Sphere’i tetiklemez

Maelstrom

  • Tarif bedeli 600’den 700’e çıkarıldı

Manta Style

  • Mirror Image’in görünüş tipi Uçan’dan Zemin Tipi’ne çevirildi [?]
  • Tarif bedeli 900’den 800’e düşürüldü

Mask of Madness

  • Tarif bedeli 1000’den 900’e düşürüldü

Mekansm

  • Restore mana bedeli 150’den 225’e çıkarıldı

Pipe of Insight

  • Sağlık yenileme 8’den 9’a çıkarıldı (bileşenlerine uyacak şekilde)

Refresher Orb

  • Reset Cooldowns dolum süresi 160’den 185’e çıkarıldı

Ring of Protection

  • Zırh 2’den 3’e çıkarıldı
  • Altın bedeli 175’den 200’e çıkarıldı

NÖBETÇİ GÖZ

  • Gerçek Görüş alan etkisi 800’den 850’ye çıkarıldı

Shadow Blade

  • Shadow Walk görünmezlik bozulma hasarı 150’den 175’e çıkarıldı

Shiva’s Guard

  • Freezing Aura, artık taşıyan kişi görünmez ise güçsüzleştirmeyi düşmanda göstermeyecek

Town Portal Scroll

  • Altın bedeli 135’den 100’e düşürüldü

Hasar türü değişimleri

Bazı yetenekler ve bazı hasar türleri yenilendi. Şimdi üç tip hasar çeşidi ve hepsi için bir büyü bağışıklığını delme derecesi var. Her yeteneğin üst kısmında bunlar belirtiliyor. Bu üç tip Fiziksel, Büyüsel ve Saf.

Fiziksel hasar Fiziksel Zırh’lar tarafından etkilenir. Büyüsel hasar da Büyü Hasarı Direnci’nden etkilenir. Saf hasar ikisinden de etkilenmez.

Magic immunity ‘nin adı değişerek Spell immunity(büyü bağışıklığı) oldu. Büyü bağışıklığı yeteneklerden etkilenmemenizi sağlarken yeteneğin yaptığı hasarı engellemez.

Black King Bar, Repel, Rage ve diğer magic immunity sağlayan diğer yetenekler  ve ya eşyalar artık kullanıldığında büyü bağışıklığı ve %100 büyü hasarı direnci verecek.

Çoğu durumda değişen fazla bir şey olmayacak ama hem büyü bağışıklığını delen hem de saf hasar veren bir yetenek kullanıldığında büyü bağışıklığı ve %100 büyü hasarı direnci veren eşya ve yetenekler etkisiz kalacak.

Yetenek notlarında şu alanlar yer alacak:
Hasar türü: Fiziksel/ Büyüsel/ Saf
Büyü bağışıklığını delme: evet/ hayır
Büyüsel hasar beyaz, fiziksel hasar mavi ve saf hasar kırmızı olarak gösteriliyor. Büyü bağışıklığını delmede evet yeşille hayır beyazla gösterilmiş

Bu yeni mekanikle bazı yetenekler tekrar ayarlandı. Amaç bazılarında eski dengeyi korumak, bazılarında yeni dengeler oluşturmaktı.

Alchemist

  • Acid Spray hasar türü bileşikten fiziksele çevrildi (hala büyü bağışıklığını deliyor)
  • Acid Spray hasarı damage 14/20/26/32’den 12/16/20/24’e düşürüldü

Bane

  • Nightmare hasar türü can çekmeden safa çevrildi

Beastmaster

  • Wild Axes hasar türü bileşikten fiziksele çevrildi (hala büyü bağışıklığını deliyor)
  • Wild Axes hasarı 90/120/150/180’den 70/100/130/160’e düşürüldü

Brewmaster

  • Primal Split Earth Spirit’ın Pulverize artık büyü bağışıklığını delmiyor

Doom

  • Doom hasar türü büyü bağışıklığını delen büyüsel hasardan büyü bağışıklığını delen saf hasara çevrildi
  • Doom hasarı 30/50/70’den 20/35/50’ye düşürüldü (Aghanim’s Scepter ile 50/80/110’dan  40/60/80’e)

Earthshaker

  • Echo Slam başlangıç hasarı artık tamamı gibi büyüsel hasar tipi (başlangıç hasarı artık büyü bağışıklığını delmiyor)

Enigma

  • Midnight Pulse hasar türü büyü bağışıklığını delen büyüsel hasardan büyü bağışıklığını delen saf hasara çevrildi
  • Midnight Pulse hasarı 4/5/6/7%’den 3/3.75/4.5/5.25%’e düştü

Leshrac

  • Diabolic Edict hasar türü bileşikten fiziksele çevrildi (hala büyü bağışıklığını deliyor)
  • Diabolic Edict hasarı 12.5/25/37.5/50’dan 9/18/27/36’ya düşürüldü
  • Diabolic Edict artık kulelere %40 daha fazla hasar veriyor (eskisi gibi saniyede verdiği hasar aynı)

Lina

  • Laguna Blade’ın Aghanim’s Scepter’lı hasar türü büyü bağışıklığı delen büyüsel hasardan büyü bağışıklığını delen saf hasara çevrildi
  • Laguna Blade’in Aghanim’s Scepter ile daha fazla hasar vermiyor sadece hasar türü değişti

Lone Druid

  • Spirit Bear’ın ölümü 100/200/300/400 bileşik hasar yerine saf hasar olarak maximum can değerinin %10’unu götürüyor

Necrophos

  • Heartstopper Aura artık can azaltma yerine negatif yenilenme

Techies

  • Land Mines hasar türü bileşikten fiziksele çevrildi (hala büyü bağışıklığını deliyor)
  • Land Mines hasarı 300/400/500/600’den 225/300/375/450’ye düşürüldü
  • Suicide Squad, Attack! hasar türü bileşikten fiziksele çevrildi (hala büyü bağışıklığını deliyor)
  • Suicide Squad, Attack! hasarı 650/850/1150/1550 (350/400/450/500 kısmi)’den 500/650/850/1150 (260/300/340/380)’ye düşürüldü

Tinker

  • March of the Machines hasar türü büyü bağışıklığını delen büyüsel hasardan büyü hasarını delemeyen büyüsel hasara çevrildi

Vengeful Spirit

  • Wave of Terror hasar türü can azaltmadan büyü bağışıklığını delen saf hasara çevrildi

Warlock

  • Fatal Bonds artık hasar nasıl alınıyorsa azalma olmadan diğer hedeflere aynı şekilde iletecek
  • Fatal Bonds hasar yüzdesi %20’den %25’e çıktı
  • Flaming Fists hasar türü büyü bağışıklığını delen büyüsel hasardan büyü bağışıklığını delemeyen büyüsel hasara çevrildi

Necronomicon

  • Last Will hasar türü saftan büyüsele çevrildi (hala büyü bağışıklığını delemiyor)
  • Last Will hasarı 400/500/600’den 550/675/800’e yükseldi

Urn of Shadows

  • Can azalmasından saf hasara çevrildi.

Ek Notlar:

1) Bileşik hasar türü kaldırıldı. Bu hasar türünü kullanan hiçbir yetenek yok.

2) Can azaltması: Artık bir hasar türü olarak görülmüyor ve kalan kullanım alanı ise yeteneklerin kullanılmasına bedel olması ya da armlet ve sunder gibi can değerinde değişiklik yapan eşyalar ve ya yetenekler.

Ek değişiklikler:

API

  • Canlı muharebe kaydı yayınlarında geçerli olan dota_combatlog_file komutuna daha fazla detaylı bilgi eklendi

Botlar

  • Shadow Fiend botu eklendi
  • Bloodseeker botu eklendi
  • Skywrath Mage botu eklendi

Kullanıcı arayüzü

    • Kurye, bir ulaştırma emri aldığı zaman artık eşyaların kendisine ulaştırılmasını isteyen oyuncunun kuryesi gibi görünecek.
    • Net Değer Grafiği artık tüketilebilen eşyaları da gösteriyor
    • Yeni Alt+Tıklamalar
      • Saate yapılan bir Alt-Tıklama artık oyunun o andaki saatini yazacak
      • Şişelenen bir rüne yapılan bir Alt-Tıklama artık o rünün adını yazacak.
      • Düşman kahramanın yeteneklerine yapılan bir Alt-Tıklama artık takım arkadaşlarınız uyarmak için kullanılabilecek
      • Hızlı Al’a yapılan bir Alt-Tıklama artık o eşyayı tamamlamanız için gereken ne kadar altın gerektiğini gösterecek
    • Yeni Sohbet Çarkı Ayarları
      • İyi Oyun
      • İyi oyun, güzel oynadınız
      • (Herkese) İyi Oyun – Resmi bir maçta GG sayılır.
      • (Herkese) İyil oyun, iyi oynadınız – Resmi bir maçta GG sayılır.
      • Ne satın almalıyım?
      • Geri çekiliyorum
      • Boşluk yaratıldı
      • Opps
      • Kuleyi yıkın, sonra geri çekilin
      • Barakaları yıkın, sonra geri çekilin
      • Alt rüne izleyici göz koyun
      • Üst rüne izleyici göz koyun
      • Zeus Şimdi Ulti!
    • Eşya seçme diyaloğunda karıştıra basıldığında kapanmaması hatası düzeltildi
    • Zanaatkar’ın Çekici ile bir izleyici gözden cevher veya gösterge görüntüsü çıkartamama hatası düzeltildi
    • Profilde gösterilen vitrin kahramanında doğru hareketli taş animasyonu gösterilmemesi hatası düzeltildi
    • Snowball ve X Marks the Spot artık devre dışı bırakma ayarını görüyorlar
Nurettin Sivritepe: Özellikle Dota 2 olmak üzere her türlü eSpor hayranı, takipçisi, çevirmen, sporsever