Kategoriler: Haber

Espor endüstrisi 2017’de 1.5 milyar dolar gelir sağladı

Artık espor ve ekosisteminde barındırdığı parçaların sürekli ve durmaksızın büyümesinden bahsetmek biraz gereksiz kaçıyor. Özellikle son birkaç yılda yaşanan gelişmeler, dünya genelinde spor kulüplerinin sahneye girmesi, olimpiyatlar için esporun konuşulması, dev markaların inanılmaz yatırımlar yapması, franchising sistemleri ile 20 milyon dolara satılan lig yerleri derken ucundan kıyısından da olsa esporu takip eden herkes bu büyümenin farkında.

Şu an için nispeten yatırımlarla ayakta duran sektörün gelir konusunda nasıl bir iş çıkardığına dair pek bir veriye sahip değildik. Ancak istatistik analiz şirketi SuperData’nın yeni yayımladığı bir rapora göre, espor endüstrisi 2017’de toplam 1.5 milyar dolar gelir elde etti. Aynı hızla büyümeye devam ederse -ki esporun çok daha ivmeli bir büyüme göstereceği neredeyse kesin,- 2022 senesinde rakamların 2.3 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Geçtiğimiz yılla karşılaştıracak olursak, yine SuperData şirketi 2016’da esporun 900 milyon dolar gelir sağladığını, 2017’de bu rakamın 1.1 milyar dolara çıkacağını öngörmüştü. Bu yıl gelen 1.5 milyar dolar sonucu ise önceki tahminleri altüst etti ve esporun ekonomik anlamda da ne denli muazzam bir hızla büyüdüğünü gözler önüne serdi.

Oyunlar özelinde de veriler sağlayan rapora göre, League of Legends ve Dota2, sırasıyla aylık 84 milyon ve 10 milyon aktif oyuncuyla esporda hala en kalabalık kitleye sahip oyunlar olarak öne çıktı. İzlenme tarafında ise League of Legends 286 milyon tekil seyirciyle ilk sırada yer alırken, PUBG 202 milyon ile hemen arkasından geldi.

Cem Özdemir :5Mid'de admin, başka yerlerde altyazar, genelde eşekherif.