Uzun zamandır çok sayıda oyuncunun merakla beklediği The Witcher 3: Wild Hunt, 19 Mayıs’ta oyuncularla buluşmuştu. Oyunun yapımcısı CD Projekt, henüz resmi çıkış tarihinin ardından birkaç gün geçmesine rağmen, oyunun grafiklerinde yapılan performansa ve sabitliğe yönelik geliştirmelerin bulunduğu 1.03 güncellemesini yayınlandı. Böylesine ayrıntılı ve geniş kapsamlı bir oyunda grafik performansını yakalamanın oldukça zor olduğunu belirtelim. CD Projekt de, oyunun ayrıntılarında kaybolan oyuncuların memnuniyetini en üst seviyede tutmak amacıyla The Witcher 3: Wild Hunt’ın küçük detaylarında oluşan hataları güncellemeler ile gidermeye çalışıyor. 1.03 güncellemesinde yapılan düzeltmeler ve değişiklikler şu şekilde:
- Kullanıcı arayüzünde ve oynanıştaki sabitlik geliştirildi.
- Arasahnelerde ve oynanışta performans artırıldı.
- Yoğunluk parametrelerinde yapılan değişikliklerden sonra çimlerde ve bitki örtüsünde oluşan hatalar düzeltildi.
- Nvidia Hairworks performansı artırıldı.
- Ultra ön ayarında “texture anisotropy sampling” özelliği “16x”e yükseltildi.
- “Sharpen Post-process” ayarları Off/On iken Off/Low/High olarak değiştirildi.
- Suda bir düşman öldürüldükten sonra kanın suda dağılımı ve zamanlanmasında düzenlemeler yapıldı.
- Oyundaki dost NPC’ler (oyuncu olmayan karakter) artık okların hedefi olmayacak.
- Menü kontrolü geliştirildi.
- Hızlı koşarken “Stamina” yenilemesinde oluşan hatalar düzeltildi.
- Haritayı kaydırırken imlecin takılı kalma sorunu düzeltildi.
- Genel olarak dünya haritasında geliştirmeler yapıldı.
- Kullanılan klavyenin girdi tepkisi geliştirildi.
- Kullanıcı arayüzündeki çevirilerde yapılan hatalar giderildi.
- Diyalog seçimlerinde meydana gelen bir hata düzeltildi.
- Rostan Muggs geri getirildi.
- Küçük SFX geliştirmeleri yapıldı.
Güncellemenin ardından oyunun yapımcısı CD Projekt’ın kurucu ortaklarından biri olan Marcin Iwinski, bu gibi güncellemelerin böylesine geniş kapsamlı bir oyun olan The Witcher 3 için gerekli olduğunu belirtti. Grafik ve görsellik açısından gelişmelerin yer aldığı bu güncellemenin, ilerleyen zamanlarda yapılacak olan güncellemelerin ilki olduğundan bahseden Iwinski, şirketin 1.03 ile yetinmeyeceğini de belirtmiş oldu.