PUBG

PUBG’ye çok sayıda değişiklik yolda

10 milyonu aşkın satış, 1 milyonun üzerinde anlık oyuncusuyla son dönemin en popüler oyunu açık ara PUBG. Daha hâlâ erken erişimde olmasına rağmen 1.3 milyon oyuncuyla tüm zamanların aynı anda en çok oynanan oyunu olmayı da başaran yapım, şimdiden geleceğin esporu olarak addedilmeye başlandı. Yıl sonunda çıkması planlanan final sürümüne gittikçe yaklaşırken, PUBG’nin göreceği değişimlerden de haber geldi.

Oyuna ismini de veren yapımcı Brendan “PLAYERUNKNOWN” Greene, dün Reddit’te yaptığı AMA etkinliğiyle topluluğun merak ettiği soruları yanıtladı ve PUBG’nin geleceğine dair bilgiler verdi. Henüz erken erişime girmelerinin üzerinden altı ay geçtiğini belirten Greene, böylesi bir başarıyı öngörmediklerini ve hâlâ yetişmeye çalıştıklarını belirtti.

AMA’den öne çıkan başlıklar şu şekilde:

Espor organizasyonları: PUBG’nin herhangi bir organizasyonda tam olarak oynanması için 100 PC gerektirmesi ve teknik olarak çok zorlayıcı bir oyun olması sebebiyle espor konusunda soru işaretleri bulunuyordu. İlk turnuvasını Gamescom’da düzenleyen şirket, PLAYERUNKNOWN’un dediğine göre burada çok tecrübe edindi ve Bluehole içerisinde yer alan espor ekibi, organizatörler ve takımlar ile iletişimde kalarak en uygun sistemi getirmek üzerinde çalışmalarına devam ediyor.

Mermi penetrasyonu: PUBG’de mermiler katı nesneler ve suyla karşılaştığında şu an için hiçbir işe yaramıyor. Özellikle su altında oyuncular ölümsüz olurken, PLAYERUNKNOWN takımın mermi penetrasyonu üzerinde çalıştığını ve önümüzdeki aylarda detayların paylaşılacağını söyledi.

Üzerinden atlama: İngilizcesi “vaulting” olan bu sistem, duvarların üzerinden atlayarak takla atıp ayağa kalkmak anlamına geliyor. Oyuncular PUBG’nin sistem dosyalarında bir değişikle bu eylemi tek bir tuşa atayabiliyordu ancak kısa süre önce gelen patch ile bu izin kaldırıldı. Bluehole’un E3’te gösterdiği özellik, oyunun final sürümünde yer alacak.

3D Tekrarlar: Günümüzde çoğu oyun artık sonrasında ortaya çıkan klipler ve gifler ile kendini gösterebiliyor. PUBG de oynarken çok sayıda değişik ve eğlenceli olayın yaşanabildiği bir oyun. E3’te ilk olarak gösterilen tekrarlar, oyunun final sürümünde yer alacak. Oyuncular maç sonunda geri dönüp farklı açılardan oyunlarını izleyebilecek. Espor prodüksiyonu ve içerik üreticiler için olmazsa olmaz özelliğin PUBG’ye geleceğini bilmek sevindirici.

Yeni araçlar ve haritalar: Mevcut harita dışında iki farklı harita üzerinde çalışan Bluehole, farklı harita fikirlerini değerlendirip önümüzdeki süreçte oyuna ekleyebilir. Final sürümde üç haritayla çıkacakmış gibi görünen PUBG ek olarak ne olacağı bilinmese de yeni araçlar da sunacak.

Mavi alan değişiklikleri: PUBG’de nihai amaç diğer oyuncularla ölümüne savaşıp sona kalan olmasına rağmen, oyun sonlarında oyuncular rakiplerden ziyade mavi alandan korkuyor. PLAYERUNKNOWN da içeride mavi alana yönelik toplantılara başladıklarını ve çeşitli değişiklikleri yakında test edeceklerini duyurdu.

Oyundaki bu değişikliklerin yanında şirketin sürekli sunucuları geliştirmek ve oyunu optimize etmek için çalıştığını belirten PLAYERUNKNOWN, bu süreçlerin uzun sürdüğünü, tüm hata ve sorunların farkında olduklarını ancak çözmek için ellerinden geleni yaptıklarını da vurguladı. Bütün soru ve cevaplara buradan ulaşabilirsiniz.

1 Yorum

1 Yorum

  1. yusuf

    21 Eylül 2017 at 21:13

    Emeğine sağlık.Güzel özetlenmiş bir haber yazısı olmuş @esekherif_

Yorum Yaz

Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir