7.10 yaması ile oyuna getirilen önemli değilişikliklerin ardından Riot Games, 7.11 yaması ile ilgili ilk önemli yama notlarını açıkladı. Buna göre birçok şampiyon önemli iyileştirmeler alırken nişancıların sıklıkla tercih ettiği Mahvolmuş Kralın Kılıcı ciddi bir nerf aldı.
Uzun bir süredir profesyonel sahnede görmediğimiz Dr. Mundo, bu yama ile ufak bir iyileştirme aldı. Şampiyonun taban hasar büyümesi 3.5’a yükseltilirken, W yeteneğinin büyü hasarı da genel olarak arttırıldı. Geçtiğimiz gün değişikliklerini duyurduğumuz Kindred de bu yamada ufak bir dengeleme daha aldı. Bildiğiniz üzere şampiyonun oyun sonu gücü arttırılmış, ayrıca pasifi sayesinde Kindred’in menzil kazanması sağlanmıştı. Büyü hasarı olarak değiştirilen E yeteneği ise 17 Mayıs güncellemesi ile tekrar fiziksel hasara geri çevrildi.
Üst koridorun ender tercih edilen şampiyonları Malphite ve Sion da bu yama ile ufak bir iyileştirme aldı. İki şampiyonun da tercih edilmemesinin en büyük nedenlerinden birisi, şampiyonların koridorlarında kendi kendilerine yetememesi ve bire birde yetersiz kalmalarıydı. Buna göre Malphite’ın E yeteneği olan Yeri Sars’ın zırh oranı %40’a yükseltilirken, Sion’un kalkan veren W yeteneği Ruh Eriten de artık aktif olarak patlatıldığında daha çok hasar verecek.
Oynaması zor olmasına rağmen skorlar aldıktan sonra tüm takımı tek başına taşıma potansiyeli olan Yasuo çok büyük bir nerf aldı. Şampiyonun Q yeteneğinin yük tutma süresi 10 saniyeden 6 saniyeye düşürüldü. Bu, şampiyonun özellikle koridor aşamasında Q yeteneği ile oyun yapma süresini neredeyse yarı yarıya düşürdü. Yasuo artık rakibi rahatsız ederken daha dikkatli olmak zorunda. Aynı şekilde şampiyonun E yeteneğinin bekleme süresi de oyunun erken aşamalarında iki katına (1 sn) çıkarıldı.
Şampiyonlardaki değişiklikler ufak olsa da değişeceği duyurulan eşyalardaki güncellemeler çok daha önemli ve kritik. Bir süredir hemen hemen tüm nişancıların ilk eşya olarak satın aldığı Mahvolmuş Kralın Kılıcı, büyük bir nerf aldı. Eşyanın ilk olarak tercih edilmesinin birçok nedeni bulunuyor. Can çalma ve saldırı hızı vermesinin yanı sıra geriye doğru kaçarken savaşmadaki efektif aktifi, eşyayı cazip kılan şeylerdendi. Şimdi ise Mahvolmuş Kralın Kılıcı, artık rakibin canının %8’i yerine %4’ünü hasar olarak çıkartacak. Eşyanın diğer özellikleri değişmemesine rağmen hasarının bu kadar önemli bir şekilde nerflenmesi, popüler olmadan önce tercih eden Vayne ve Twitch gibi şampiyonların dahi eşya dizilimini değiştirecektir.
Birkaç yama önce ADC eşyası olarak güncellenen Koruyucu Melek ise önemli bir şekilde güçlendi. Artık A.M.K. Kılıcı ve Dokuma Zırh ile satın alınan Koruyucu Melek iyi bir ilk eşya olsa da öldükten sonraki bekleme süresi eşyanın işlevselliğini tamamıyla yitirmesine yol açıyordu. 17 Mayıs güncellemesi ile Koruyucu Melek, pasifi tetiklendikten sonra şampiyon her öldüğünde bekleme süresinde 2 dakika azalma yaşayacak. Bu da eşyanın erken oyunda ilk tercih edilmesinin yolunu açıyor.