CS:GO haritalarında oyun mekaniği gereği yüksek bir yerden düştüğümüzde canımız belli bir miktarda azalıyordu. Ancak yakın zamanda bulunan atlama hatası sebebiyle, oyuncular düşme hasarını almıyor.
Counter Strike 1.5 zamanlarına uzanan ‘dugjump’ mekaniğini hepimiz biliyoruz. Artık oyunumuzun bir parçası haline gelen çömelerek zıplama, kimi zaman hızlı hareket etmemizi sağlarken kimi zaman ise yüksek yerlere yardım olmadan çıkmamızı sağlıyordu. Son zamanlarda bu temel hareketin başka faydalarının olduğu da ortaya çıktı. BananaGaming, CS:GO içinde yeni bir hata keşfettiğini ve bu hatanın düşme hasarını ortadan kaldırdığını gösteren bir video yayınladı. BananaGaming’e göre herhangi bir oyuncu yüksekten atladığında belirli bir miktar düşme hasarı alıyor. Ancak inişten hemen önce oyun, ikinci kere ufak bir zıplama yapmasına izin veriyor. Bu zıplama, momentumu koruyor ve alınan hasarı engelliyor. Oyuncular bu ikinci atlama zamanını ayarlayabilirse, zıplama onları daha uzak mesafeye götürüyor ve haritayı dolaşma hızı ve mobilizasyonu artıyor.
Video’da ise Mirage ve Nuke haritadaki uygulanabilirliğini gösterdi. Mirage haritasının ortasında düştüğünde hasar almamanın imkansız olduğu yerlerden atlayarak taktiği gösterdi. Yine mekaniği Nuke haritasında Heaven’dan atlayarak gösteren BananaGaming, diğer haritalarda da bunun uygulanabileceğini ve profesyonel maçlarda da bu hareketin sıklıkla kullanılabileceği varsayımında bulundu. Oyuncuların bazıları bu olayı denediklerini ancak başaramadıklarını; diğer bir oyuncu ise 5000 saat CS:GO oyun süresi olduğunu, buna rağmen mekaniği bilmediklerini söyledi.
Video oldukça ses getirdiğini söyleyebiliriz. Valve’ın bu atlama stilini yama ile kaldıracağı düşünülse de, hala eşleştirmeli sıralarda denenebilir ve uygulanabilir durumda. Oyunun profesyonel maçlarında da denendiğini görebiliriz.
1 Comment