Oyun

Cyberpunk 2077’nin Devasa 2.0 Güncellemesi Yayında, Yama Notları Açıklandı

Cyberpunk 2077 için uzun zamandır beklenen sürüm 2.0 güncellemesi nihayet PlayStation 5, Xbox Series X/S ve PC platformlarında yayınlanmaya başladı. Cyberpunk 2077’nin tek genişleme paketi olan Phantom Liberty’nin yakında yayınlanacak olmasının yanı sıra, geliştirici CD Projekt Red oyunun çekirdeği için de çeşitli özellikleri elden geçiren önemli bir güncelleme yayınlama sözü vermişti. Şimdi, bu güncelleme, çeşitli değişikliklerin tümünü detaylandıran kapsamlı yama notlarıyla birlikte yayına girdi.

Cyberpunk 2077 için yayınlanan bu 2.0 yaması, açık dünya RPG’sinin 2020’de piyasaya sürülmesinden bu yana gördüğü en büyük güncelleme. Bunun nedeni, CD Projekt Red’in polis sistemini, perk ağaçlarını ve zırhın çalışma şeklini tamamen yeniden düzenlemiş olmasıdır. Ayrıca, araç savaşı gibi yeni oynanış özellikleri de deneyime eklendi. Bu iyileştirmelerin çoğu hayranların bir süredir talep ettiği iyileştirmelerdi, bu nedenle CDPR’ın nihayet bu talepleri yerine getirdiğini görmek oyuncuları memnun edecektir.

Cyberpunk 2077’nin tüm bu yeni unsurlarını kendiniz kontrol etmek istiyorsanız, CD Projekt Red’in oyunculara yeni bir oyuna başlamalarını önerdiğini belirtmek gerekir. Önceki kayıtlar bu yeni eklemelerle uyumlu olmaya devam edecek olsa da, buradaki değişiklikler o kadar büyük ki Cyberpunk 2077 bir dereceye kadar tamamen farklı bir oyun haline geldi. Değiştirilen her şeye daha iyi bakmak için 2.0 güncellemesinin tam yama notlarını aşağıda bulabilirsiniz.

Cyberpunk 2077 Güncelleme 2.0 Yama Notları

Yeni Polis Sistemi

  • NCPD bir suç işlediğinizde, ister yaya ister araçla olsun, sizi takip edecektir.
  • Takipteki birimlerin türleri ve davranışları NCPD Aranan Seviyenize bağlı olacaktır.
  • Bu kovalamacalar çeşitli NCPD araçlarını, barikatları ve AV’lerle baskın yapan MaxTac’i içerebilir.
  • NCPD artık dünyada mevcut olacak ve Night City sokaklarında aktif olarak devriye gezecek. Suç mahallerinde çalışan memurlar artık takiplere de katılacak.
  • NCPD telsiz konuşmalarını artık telsizden duyabilirsiniz.
  • Artık NCPD memurlarını hızlıca hacklemek mümkün.

Araç Savaşları

  • Birinci şahıs veya üçüncü şahıs perspektifinden araç sürerken çatışmaya girme seçeneği eklendi. Sürüş sırasında tabanca, hafif makineli tüfek ve sağlık öğeleri kullanabilirsiniz. Bazı araçlar monte edilmiş silahlarla donatılmıştır. Motosikletlerde yakın dövüş mümkündür.
  • Araç lastikleri artık vurulabilir veya kesilebilir.
  • Araçları hızlı hackleme, çarpışma hasarını artırma, araç silahlarını güçlendirme, Sandevistan ve Kerenzikov siber yazılımlarının kullanımına izin verme ve hareket halindeki araçlardan hızlı ve şık bir şekilde çıkma gibi araçla ilgili çeşitli yeteneklerin kilidini açan yeni Avantajlar eklendi.
  • Araçlar dayanıklılık açısından farklılık gösterir. CrystalDome teknolojisiyle donatılmış araçlar ek korumaya sahip.
  • Artık belirli bir bölgede farklı gruplar arasında yapay zeka güdümlü ve rastgele kovalamacalarla karşılaşabilirsiniz.

Savaş Yapay Zekası Geliştirmeleri

Düşman yapay zekasında aşağıdakiler de dahil olmak üzere çok sayıda iyileştirme yaptık:

  • Düşman netrunner yapay zekasında çeşitli geliştirmeler.
  • NPC’lerin el bombalarına ve el bombası kullanımlarına verdikleri tepkiler iyileştirildi.
    Kuşatıldığında NPC tepki süresi iyileştirildi.
  • Yürürken veya koşarken düşmanlar tarafından daha hızlı algılanma.
  • Sandevistan siber yazılımı ile donatılmış düşmanlar artık kendi yazılımlarını kullanan bir oyuncuya karşı koymak için bu yazılımı etkinleştirecek.
  • Susturulmuş bir silahı duymayan ancak mermi sesini fark eden düşmanlar artık silah sesinin kaynağını düzgün bir şekilde araştıracak.
  • Bir grup NPC’nin size karşı savaşan başka bir gruba katılabileceği senaryolar için iyileştirmeler yapıldı.

Netrunning Değişiklikleri

  • Netrunning yeteneklerini genişletmek için Avantajlar eklendi. Örneğin, yeni bir Hız Aşırtma modu, yetersiz RAM’iniz varsa Sağlık tüketerek hızlı saldırılar yüklemenize olanak tanır. Ayrıca tek bir düşman üzerinde birden fazla hızlı saldırıyı sıraya koyma yeteneği de edinebilirsiniz.
  • Yeniden dengelenmiş RAM maliyetleri.
  • Hasar ve yükleme süresi yeniden dengelendi. Bazı hızlı saldırıların etkileri değiştirildi.
  • Düşmanlar üzerinde İhlal Protokolü kullanma seçeneği kaldırıldı.

Diğer

  • Sağlık Eşyaları ve el bombaları artık kullanıldıktan sonra zamanla yeniden şarj olan sınırlı sayıda şarja sahip.
  • Dayanıklılık artık koşma, kayma ve zıplama gibi eylemler için savaş dışında tükenmiyor. Menzilli silahlarla ateş ederken veya yakın dövüş silahlarıyla saldırırken dayanıklılık azalır. Dayanıklılık maliyeti silaha göre değişir.
  • Nişan Alma Yardımı özelliği geliştirildi.
  • Temel oyunun ana boss dövüşleri yeniden dengelendi.
  • Ana oyunun ana boss’ları için Zırh Delme özelliği getirildi.
  • Sivillerden tek vuruşta öldürme koruması kaldırıldı.

Perks & Beceriler

  • Avantaj ağacı tamamen elden geçirildi. Bu ağaçlar artık daha az avantaj içeriyor, ancak oynanışı daha anlamlı bir şekilde etkiliyor. Belirli bir Avantaj ağacında ilerlemek, net koşucular için Overclock modu, Teknoloji silahları için Bolt atışları, Vücut odaklı karakter yapıları için Adrenaline Rush yeteneği gibi özel yeteneklerin kilidini açmanıza olanak tanıyacak. Avantaj sisteminde kapsamlı değişiklikler yaptığımız için, mevcut oyunlarda harcadığınız Avantaj puanlarınız iade edildi. Ayrıca Niteliklerinizi bir kez sıfırlamayı da seçebilirsiniz. Oynamaya devam etmeden önce bu Avantaj ve Nitelik puanlarını tercih ettiğiniz oyun tarzına uyacak şekilde yeniden dağıtmaktan çekinmeyin.
  • Önceki Becerileri Kelle Avcısı, Netrunner, Shinobi, Solo ve Engineer olmak üzere beş yeni beceri altında birleştirdik. Bunlar, karşılık gelen Özellik seviyeleri ile sınırlandırılmamıştır. Mevcut oyunlarda, eski becerilerdeki ilerlemeniz yeni meslektaşlarına aktarıldı. Beceriler her 5 seviyede bir yeni pasif güçlendirmelerin kilidini açar ve maksimum 60 seviyeye kadar yükseltilebilir.
  • Tüm Avantajları tek seferde sıfırlama seçeneği kaldırıldı. Bunun yerine, artık her bir Avantajı ayrı ayrı ücretsiz olarak iade etmek mümkün.
  • Yeni tür ilerleme parçaları tanıtıldı: Özellik Parçacıkları, Taşıma Kapasitesi Parçacıkları ve Siber Yazılım Kapasitesi Parçacıkları.

Siber Yazılım

  • Zırh artık öncelikle siber yazılımlar tarafından sağlanıyor. Sonuç olarak, giysilerin amacı çoğunlukla kozmetiktir. Giyim eşyalarının artık mod yuvaları yok ve sadece bazı eşyalar bonus sağlıyor.
  • Vücudunuzun kaldırabileceği siber yazılım implantlarının sayısı artık Siber Yazılım Kapasiteniz tarafından belirleniyor.
  • Siber yazılım implantları artık belirli Özelliklere göre ayarlanıyor – Özellik ne kadar yüksekse, istatistik bonusu da o kadar güçlü oluyor.
  • Artık siber yazılımı ripperdoc ekranında yükseltebilirsiniz.
  • Bazı Siber Donanım yuvalarının kilidi belirli Avantajlar edinilerek açılabilir.
  • Birden fazla yeni Siber Donanım türü eklendi.
  • Ripperdocs’u ziyaret etmek artık daha sürükleyici. Siber yazılım yüklenirken bir ameliyat koltuğuna oturuyorsunuz ve implantın türüne bağlı olarak farklı animasyonlar deneyimliyorsunuz.
  • Eski bir kaydı 2.0 güncellemesinde yükleyen oyuncular için yeni siber yazılım sistemini tanıtan bir yan görev eklendi.

Silahlar

  • Bazı İkonik silahların benzersiz efektleri, ayırt edici özelliklerini daha iyi yansıtacak şekilde değiştirildi.
  • “İlk kuşanma” animasyonu artık herhangi bir zamanda tetiklenebilir.
    – PC: Silah kılıfındayken B tuşunu basılı tutun veya Alt tuşuna çift dokunun.
    – PlayStation: Silah kılıfındayken △ tuşuna çift dokunun.
    – Xbox: Silah kılıfındayken Ⓨ düğmesine çift dokunun.
  • Sis bombaları eklendi.
  • Yeni yakın dövüş silahı Bitiriciler eklendi.
  • Artık oyunda bir Termal Katana bulabilirsiniz.
  • Yeni silah modları eklendi ve mevcut bazı modlar yeniden düzenlendi. Bir silaha yüklendikten sonra modlar değiştirilemez.
  • Tüm eski silah modları oyundan kaldırılacak. Onların yerine sırt çantanızda yeni, rastgele silah modları bulacaksınız. Bu şekilde eklenen modların kalitesi seviyenize bağlıdır.
  • Revolver’lardan susturucu yuvası kaldırıldı.
  • Hafif Makineli Tüfeklerden dürbün yuvası kaldırıldı.
  • Silah modları yapmak için yeni bir yol uygulandı. Bir mod üretmek için önce daha düşük kalitede 2 modunuz olmalı.
  • V’nin dairesindeki zula duvarı, temel oyundaki tüm İkonik silahları gösterecek şekilde genişletildi.

Araçlar

Trafik

  • NPC araçları artık engellerden kaçınmak için şerit değiştirebilir.
  • Yayalar artık hareket halindeki araçlara çarpmaktan kaçınmaya çalışacak.
  • NPC sürücüleri artık siz yaya olduğunuzda sizden kaçınmakta daha başarılı.
  • Trafikteki araçların frenleme, hızlanma ve süspansiyonu iyileştirildi.
  • Bazı NPC’ler artık araçlarını kaçırdığınızda agresif tepki verebilir.
  • Gece ve gündüz saatlerine bağlı olarak trafik yoğunluğunda çeşitli iyileştirmeler yapılarak daha gerçekçi trafik davranışları elde edildi.
  • Aracınızda görevle ilgili bir NPC varken araç kullanmak artık işgal edilen şeritteki trafiği devre dışı bırakmıyor, bu da daha yoğun bir şehir hissi veriyor.
  • Tamirciler artık satılık araçlar hakkında size mesaj atmayacak. Artık araçları V’nin bilgisayarındaki AUTOFIXER ağ sayfası üzerinden veya Night City’deki benzin istasyonları ve tamirhanelerde bulunan terminalleri kullanarak satın alabilirsiniz. Bunları bulmak için dünya haritasındaki yeni Autofixer filtresini etkinleştirin. Araçlar üreticiye göre sıralanır. Dahili silahlarla donatılmış araçların fotoğrafları özel bir simgeyle işaretlenmiştir. Daha fazla Street Cred kazandıkça, satın almak için daha fazla aracın kilidini açacaksınız.
  • Araç kamerasını ve kontrollerini yapılandırmaya yardımcı olacak yeni kullanıcı ayarları eklendi. Artık bir aracı sürerken üç farklı üçüncü şahıs kamera mesafesi arasında seçim yapabilirsiniz.
  • Veritabanına yeni bir “Sürüş” kategorisi ve Sürüş Kılavuzu eklendi.

Araç performansında ve yol tutuşunda çeşitli değişiklikler ve ince ayarlar yaptık:

  • Yeni hıza duyarlı direksiyon çoğu araç için geçerlidir. Maksimum dönüş hızı ve yarıçapı, farklı araç hızlarına eskisinden daha iyi uyum sağlıyor.
  • Artık tüm motorların, motorun karakterini ve herhangi bir güç değiştiricisini (ör. süperşarj, turbo, hibrit vb.) yansıtan tork eğrileri var. Araç hızlanmasında ve en yüksek hızlarda bazı ayarlamalar ve dengelemeler yapıldı.
  • Frenleme kuvveti ayarlamaları üzerinde tam bir geçiş yapıldı. Daha yavaş araçlar için önemli ölçüde artırıldı ve tüm durma mesafeleri ölçüldü ve gerektiği gibi ayarlandı.
  • Tüm araçlar engebeli araziye ve bordürlere, meridyenlere vb. çarpmalara daha iyi tepki veriyor. Süspansiyon hareket ederken yerçekimini uygulama şeklimizi geliştirdiğimiz için araçlar artık “daha ağır” hissediyor.
  • Birçok araç tamamen yeniden ayarlandı veya ayarları büyük ölçüde revize edildi.
    Diğer birçok küçük iyileştirme.

Denge & Ekonomi

NPC

  • Tüm NPC’ler artık seviyenize göre ölçekleniyor. Düşman zorluğu artık Gece Şehri’nin hangi bölgesinde olduğunuza bağlı değil.
  • Düşmanlar, ait oldukları fraksiyona bağlı olarak farklı kademelere sahip olacak.
  • Bazı NPC arketipleri Düşük, Orta veya Yüksek zırha sahip olacak.
    Normal NPC’ler için tüm dirençler kaldırıldı.
  • Daha yüksek zorluklarda mücadeleyi artırmak için oyun zorluğu yeniden dengelendi.

Silahlar

  • Silahlar artık hasarlarını Kademelerine göre ölçeklendiriyor.
  • Akıllı silahların hasarı düşürüldü, ancak artık özel Avantajlardan yararlanıyorlar.

Yağma

  • Ganimet artık seviyenize göre ölçekleniyor.
  • Oyundaki sahnelerden ve görev konumlarından dikkati dağıtan ganimetler gibi aşırı bulunabilir ganimetler kaldırıldı.
  • NPC’ler artık kıyafet düşürmüyor.

Üretim ve Yükseltme

  • Üretim ve yükseltme artık birden fazla tür yerine yalnızca bir tür bileşen gerektiriyor.
  • Eski nadirlik seviyeleri (Yaygın, Yaygın Olmayan, Nadir, Destansı, Efsanevi) Kademelerle değiştirildi (Kademe 1’den 5++’ya kadar).
  • Siber yazılım dışında, artık yalnızca İkonik silahlar yükseltilebilir. Her yükseltme ile daha yüksek bir Kademe kazanırlar.

Satıcılar

  • Artık Gardırop özelliğine kıyafet satıcıları aracılığıyla erişebilirsiniz.
  • Satıcı stokları seviyenize göre ölçekleniyor ve yeni bir Seviyeye ulaştığınızda genişliyor.
  • Satıcı stokları, her biri daha belirgin bir temaya ve uzmanlığa sahip olacak şekilde güncellendi.
    Satıcılar artık quickhack ve crafting bileşenleri satmıyor.
  • Silahların, siber eşyaların, dairelerin, kıyafetlerin ve daha fazlasının fiyatları ayarlandı.

Ses

Yeni Radyo İstasyonları

  • 89.7 Growl FM, topluluğumuz tarafından oluşturulan şarkılara yer vermektedir. DJ Ash, Sasha Grey tarafından seslendiriliyor.
  • Impulse 99.9, Idris Elba tarafından remikslenen tamamen yeni bir şarkı setine sahiptir.
  • 107.5 Dark Star elektronik müzik için yeni bir istasyon.

UI

  • Görev Günlüğü artık yeni ve daha temiz bir görünüme sahip. Görevler, türüne bağlı olarak ayrı sekmelerde yer alıyor. Her görev işaretçisine olan mesafe artık Günlük’te gösteriliyor.
    Günlük’te bir görevin takibini kaldırma seçeneği eklendi.
  • Telefon kullanıcı arayüzü daha sezgisel olacak şekilde elden geçirildi.
  • Perk ve Cyberware menüleri yenilendi.
  • Eşya araç ipuçları basitleştirildi. Karşılaştırmayı kolaylaştırmak için en önemli istatistikler artık çubuklarla gösteriliyor.
  • Mini harita artık hızınıza bağlı olarak dinamik olarak uzaklaştırılacak.
  • Mini harita etrafınızdaki duruma daha iyi hizmet edecek şekilde güncellendi. Belirli bir NPC eylemlerinize tepki vermediği veya çatışmaya girmediği sürece görüş konileri görünmeyecek.
  • Menülerde D-pad ile gezinme iyileştirildi.
  • Artık HUD güvenli bölgesini değiştirebilirsiniz. Bu seçenek Ayarlar → Arayüz’de mevcuttur.
    Geniş ekranlar için birden fazla kullanıcı arayüzü düzeltmesi.
  • Artık kıyafet ve silahları sadece satıcılarda değil, aynı zamanda envanterinizde de önizleyebilirsiniz.
  • Aktif siber yazılımların durumunu gösteren göstergeler artık HUD’ınızda görüntüleniyor.

Görev Düzeltmeleri

  • Brat’i dövün: The Glen – Dövüş başladığında yumrukları çekmenin mümkün olmaması sorunu düzeltildi.
  • Blistering Love – Öbür Dünya’nın önünde Rogue ile konuştuktan sonra park halindeki arabanın despaw olmasına neden olan sorun çözüldü.
  • Cyberpsycho Görüldü: Kanlı Ayin – Zaria’yı yendikten sonra bedeninin yer altında sıkışıp kalmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Ölümüne İleri – İnşaat alanının kapısını savunan güçler artık V’ye düzgün bir şekilde saldırıyor.
  • Gig: Ciddi Yan Etkiler – Beta asidi Bırakma Noktasına bırakmanın mümkün olmamasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Kanunla Savaştım – Görevi tamamladıktan sonra Kızıl Kraliçe’nin Yarışı’nda takılıp kalmaya neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Otoyolun Kraliçesi – Eski kayıtlarda “Panam’la Konuş.” görevini tamamlamanın mümkün olmaması sorunu düzeltildi.
  • Spellbound – Artık bir siber güverteniz yoksa R3n0’ın bilgisayarındaki verileri çalmak mümkün.
  • Birlikte Yaşamalıyız – Görünmez bir duvarın Basilisk’teki kampa dönmeyi imkansız hale getirmesi sorunu düzeltildi.

Kararlılık ve Performans

  • Kararlılık ve optimizasyonla ilgili çok sayıda düzeltme ve iyileştirme.

MISCELLANEOUS

  • Özel ödüller kazanma şansı sunan bir arcade mini oyunu olan Trauma Drama eklendi.
    Night City’de keşfedilecek daha fazla sır eklendi.
  • Megabuilding H10’da V’nin dairesini ziyaret ederken Johnny Silverhand ile yapılan bazı konuşmalar da dahil olmak üzere oyuna bazı küçük sahneler eklendi.
  • Artık Ripperdocs’ta dövmelerinizi değiştirebilirsiniz.
  • Artık kumandalar için üç Kontrol Şeması arasından seçim yapabilirsiniz: Klasik, Dinamik ve Alternatif.
  • Daireler artık daha küçük güçlendirmeler verecek.
  • Veritabanındaki Karakterler sekmesi daha fazla yan karakter içerecek şekilde güncellendi.
  • Columbarium’a yeni nişler eklendi.
  • Ukraynaca metin yerelleştirmesi eklendi.

Bilgisayar Özel Değişiklikler

  • PC sistem gereksinimleri güncellendi. Oyunu çalıştırmak için artık bir SSD gerekiyor. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
  • Ray Traced efektlerinin kalitesini artıran bir özellik olan DLSS Ray Reconstruction’ı sunan NVIDIA DLSS 3.5 desteği eklendi. GeForce RTX grafik kartı gereklidir. Bu seçenek Ayarlar → Grafikler’de NVIDIA DLSS bölümünde mevcuttur. DLSS 3.5 yalnızca Yol İzleme açıksa kullanılabilir. DLSS Ray Reconstruction’ın bilgisayarınızda doğru çalıştığından emin olmak için NVIDIA Game Ready Driver’ınızı en az 537.42 sürümüne güncelleyin.
  • [AMD SMT] Ayarlar → Oynanış → Performans bölümünde bulunan yeni bir AMD Eşzamanlı Çoklu İş Parçacığı (SMT) anahtarı tanıtıldı. SMT’yi Kapalı (yalnızca fiziksel çekirdekler), Açık (tüm mantıksal çekirdekler) veya Otomatik (oyundaki farklı konumlar ve durumlar arasında performans ortalamasının optimum olmasını sağlar) olarak ayarlamanıza olanak tanır. Bu değişiklik AMD ile işbirliği içinde gerçekleştirilmiştir ve her iki tarafta yapılan testlere dayanmaktadır.
  • Kalabalık Yoğunluğu ayarı Oynanış sekmesinden Grafikler sekmesine taşındı. Ek olarak, Kalabalık Yoğunluğu artık Grafik Hızlı Ön Ayarlarına bağlıdır ve seçilen ön ayara bağlı olarak değişecektir, ancak gerekirse bağımsız olarak özelleştirilebilir.
    PC sistem gereksinimleri güncellendiğinden, oyunu bir SSD üzerinde çalıştırmak artık Steam Deck’te bir gerekliliktir.
  • Geliştirilmiş kare hızı kararlılığı için Steam Deck grafik profili güncellendi.

Konsola Özel Değişiklikler

  • Performans Modunda Xbox Series X ve PlayStation 5’te hedef yükseltme çözünürlüğü, daha iyi performans ve görüntü kalitesi için dinamik 4k’dan dinamik 1800p’ye değiştirildi.

Diğer Haberler:

administrator
Damla Tural, "Gökyüzü Savaşçıları Beyaz'ın Yükselişi" adlı eserin yazarıdır ve espor, anime ve oyun dünyasına olan ilgisiyle bilinir. Yazar, sıkça bu alanlardaki gelişmeleri takip eder ve bu konularda haber yazmaktan büyük keyif alır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir