the callisto protocol Oyun

The Callisto Protocol Oyun Dünyasından Tepki Topladı

Dead Space serisinin yaratıcısı tarafından geliştirilen ve serinin ruhen devamı olan The Callisto Protocol çıkışından kısa bir süre sonra kullanıcıların karşılaştığı hatalar sebebiyle tepki topladı.

The Callisto Protocol Nedir?

The Callisto Protocol, efsanevi oyun yapımcısı ve sevilen korku oyunu serisi Dead Space‘in yapımcısı Glen Schofield‘ın başında olduğu Striking Distance Studios tarafından geliştirilen bir üçüncü şahıs korku oyunudur. Atmosfer, mekanik ve oynanış bakımından Dead Space serisine oldukça benzediğinden serinin gayri resmi devam oyunu olarak adlandırılmıştır.

Oyunun geliştirilme süreci 2019‘da başlamış, oyun ilk başta PUBG evreninde geçecek şekilde planlanmıştır. Bunun sebebi Striking Distance Studios’un PUBG’nin dağıtıcı firması Krafton‘un alt şirketi olmasıdır. Fakat sonrasında gelişme aşaması ilerledikçe oyun kendi hikayesine sahip olarak PUBG evreninden ayrılmıştır.

the callisto protocol
Oyunda en çok kullanılan silahlar yakın dövüş silahları.

Comic-Con 2022‘de Josh Duhamel, Karen Fukuhara ve Sam Witwer gibi ünlü aktör ve aktrislerin seslendirme kadrosunda yer alacağı açıklanmıştır. Oyun Callisto adlı bir uyduda bulunan Black Iron Hapishane’sinde mahkum olan Jacob Lee‘nin hikayesini anlatıyor. Ana karakter birbirinden farklı uzaylı türlerine karşı mücadele ederek hayatta kalmaya çalışıyor. Oyunun hikayesinin ise yaklaşık 12-14 saat sürdüğü söyleniyor.

Oyun Neden Tepki Topladı?

Tüm dünyada, özellikle de Dead Space serisinin hayranları tarafından heyecanla beklenen oyun 2 Aralık 2022‘de çıkış yaptı. Yüz binlerce oyuncu ile birlikte binlerce yayıncı da canlı yayında oyunu oynamak için oyunu başlattı. Fakat çoğu oyuncu birkaç büyük problemle karşılaştı. Bu problemlerden en büyüğü oyunun optimizasyonunun çok kötü olmasıydı. Oyun en yüksek donanımlı sistemlerde bile performans problemlerine sebep oluyordu. Hatta bazı oyuncular sürekli oyunun çöktüğünü bile bildirdi.

Fazla zaman geçmeden oyunun resmi Twitter hesabı konu hakkında açıklama yaptı. Sorunların farkında olduklarını belirten geliştiriciler ilk gün yaması için kollarını sıvamış gibi gözüküyordu. Türkiye saatiyle 3 Aralık sabahı ise beklenen 1.06 yaması oyuncularla buluştu. Geliştiricilerin yaptığı açıklamaya göre boyutu 1.1 GB olan yama oyun için performans problemlerinin ve büyük hataların bazılarını çözüyordu.

Oyunu konsolda oynayan çoğu oyuncu ise oyunu çoktan bitirdiklerini ve herhangi bir büyük problemle karşılaşmadıklarını belirtti. Oyun ise çoğu eleştirmenden ortalama bir not almış durumda. Oyunun Steam sayfasına göz attığımızda oyuncuların eleştirmenlerle hem fikir olduğunu görebiliyoruz.

Önümüzdeki günlerde oyunun hatalarının çözülüp çözülmeyeceğini göreceğiz.

administrator
22 yaşında, Boğaziçi Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatları 4. sınıf öğrencisi. Doğduğundan beri oyun oynuyor, hatırlayabildiğinden beri yazıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir