mix Oyun

The Quinfall Geliştiricileri Röportajda Yeni Ayrıntılar Açıkladı

Ocak 2023’te Türk stüdyo Vawraek Teknoloji, MMORPG türü hayranlarının dikkatini çeken 12 dakikalık bir oynanış fragmanı yayınladı. The Quinfall hakkında daha fazla bilgi edinmek için geliştiricilerle iletişim kuran mmo13.ru ekibi yaptıkları özel röportajda merak edilen çoğu soruların yanıtlarını aldı.

Giriş

Merhaba, zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederiz. Lütfen kendinizi tanıtın.

Biz Vawraek Technology’nin geliştirme ekibiyiz.

The Quinfall tanıtım videosunu izlemek en iyi anlamda Dejavu hissi bırakıyor. Birçok paralel ve hatıra akla geliyor, ancak sizden doğrudan bilmek ilginç olurdu: hangi MMORPG’ler ekipten ilham alıyor? Hangisi böylesine büyük ölçekli bir projeyi oluşturmanıza neden oldu?

Şu anki geliştirme ekibimizin yaş ortalaması yüksek, dolayısıyla geçmişten günümüze piyasadaki birçok oyunu tecrübe ettiklerini söyleyebiliriz. Nasıl bir oyun elde etmek istiyoruz? Kolektif fikirlerimiz göz önünde bulundurularak geliştirildi.

Şu anda ekipte kaç kişi var ve daha da genişlemeyi planlıyor musunuz?

Şu anda ekibimizde 56 kişi var. Elbette bunu genişletmeyi planlıyoruz.

The Quinfall geliştirme ekibinin ne gibi tecrübeleri var? Seçgin Yavuz’un Kayra Online üzerinde çalıştığı biliniyor, peki ya diğerleri?

Ekibimizdeki çalışanların çoğu Kayra Online projesinde deneyim sahibidir. Aynı zamanda çalışanlarımız tanınmış oyun şirketlerinde de deneyim sahibidir.

Teknik Kısım ve Sunucular

Teknik kısımla ilgili sorulara geçelim. Sunucuların planlanan kapasitesi nedir ve fiziksel olarak nerede konumlandırılacaklar?

Quinfall için sunucu yazılımını özenle yazdık. Bu sayede tek bir sunucuda çok yüksek bir oyuncu limiti olacak. Oyunda yükleme ekranı yok. Bu da devasa haritamızın bir ucundan diğer ucuna iletişimin mümkün olacağı anlamına geliyor. Ancak sunucuların yerini söylemek için henüz çok erken.

Bize sunucuların oyun yapısından bahseder misiniz? Black Desert’taki PvP ve PvE katmanlarına sahip kanallara benziyor mu?

Evet, bunu bir kanal sistemi olarak düşünebilirsiniz. PVP’nin aktif olduğu bir kanalda oyuncular açık dünya PVP modunu kullanabilecekler. PVE’de oynamak isteyen oyuncular isterlerse güvenli bir kanala geçip rahatça oynamaya devam edebilecekler.

Ray Tracing teknolojisini desteklediğinizi duyurdunuz. Bunun güçlü bilgisayarlar için bile oldukça ağır bir teknoloji olduğu bir sır değil. Quinfall’da tam olarak hangi RT özellikleri uygulanacak? Sonuçta, bildiğimiz gibi, teknoloji kısmen uygulanabilir, örneğin sadece gerçek zamanlı yansımalar için.

Oyunumuzda ışın izleme teknolojisi dört katman halinde oyuncuya sunulacak. RT ayarlarında 4 seçenek mevcut olacak: global aydınlatma, yansımalar, gölgeler ve ortam gölgelendirmesi.

RT etkinleştirilmiş bir oyun için sistem gereksinimleri hakkında herhangi bir ön bilgi var mı?

Işın izleme ayarları arasında RT kullanımını önemli ölçüde artıran seçenekler vardır. Örneğin, global aydınlatma en çok performans düşüren efekttir. RT için sistem gereksinimleri aslında net: RTX 20XX minimum ve RTX 30XX önerilir.

Gamepad desteğini çoktan onayladınız. Bu da şu soruyu akla getiriyor: Oyunun konsol versiyonunu planlıyor musunuz? Benzer hedefe yönelik olmayan savaşlara sahip MMO’lar konsollarda iyi performans gösterdi.

İlk aşamada böyle bir planımız yok. Ancak gelecekte konsollar ve mobil cihazlar hakkında düşünebiliriz.

Botting ve hileler birçok çevrimiçi oyun için büyük bir sorundur. Koruma sistemine karar verdiniz mi?

Botlar ve hileler için zaten kalıcı ve kesin çözümlerimiz var. Bu konuda hiçbir şüphemiz yok.

Modern oyunlar, daha büyük dünyalar yaratmak için mekan oluşturmaya yönelik çeşitli araçlardan geniş ölçüde yararlanıyor. Söyler misiniz, siz böyle bir şey kullanıyor musunuz?

Quinfall dünyası bir generation sistemi kullanılarak yaratılmamıştır.

Bölgesel Politika ve Dağıtım

Bölgeye bağlı olarak fiyatlar konusunda bireysel bir yaklaşım mı beklemeliyiz (bölgesel politika)?

Steam’in bölgesel politikasını kullanacağımızı söyleyebiliriz.

Bölgesel yayıncılarla mı çalışmayı planlıyorsunuz yoksa oyunu dünya çapında kendi başınıza mı yayınlayacaksınız?

Bu konuda konuşmak için çok erken olduğunu düşünüyoruz.

Rusya’dan Yayıncı ve Dağıtım Firmaları Quinfall ile ilgilenmeye başladı mı?

Şirket politikamız uyarınca, proje üzerindeki çalışmalar tamamlanana kadar bu tür açıklamalar yapmak mümkün değildir.

Oyun Satın Al-Oyna esasına göre dağıtılacaktır. Satın almaya karar vermemiş oyuncular için bir demo sürümü (deneme) planlanıyor mu?

Hayır, böyle bir şey planlamıyoruz.

Karakter Gelişimi, Beceriler, Silahlar, Zırh ve Özelleştirme

Vücut özelleştirmesi de dahil olmak üzere inanılmaz derecede gelişmiş bir kahraman özelleştirme sistemi duyurdunuz. Karakter vuruş kutusu ne olacak? Asalı şişman bir adam kolay bir hedef olmayacak mı ve tam tersi, küçük bir karakter son derece zor bir hedef olmayacak mı?

Karakter özelleştirmesi avantaj ve dezavantaj sağlamaz. Kısacası karakter yaratma ekranında sınırlamalarımız olacak.

Karakterlerin örneklerini son videoda gördük. Pullu deri gibi bazı egzotik unsurlara rağmen, hepsi insansı. Quinfall’da hangi ırklar temsil ediliyor ve aralarında insansı olmayanlar var mı?

Quinfall’da ırk sistemi yoktur. Videomuzda gösterdiğimiz gibi, oyuncular, hepsi oyuncuların yaratıcılığına bağlı olarak çeşitli özelleştirilebilir karakterler yaratmakta özgürdür.

Zırhların görünümü her zaman oyuncuların hoşuna gitmiyor. Quinfall’da giyilebilir zırhın görünümünü başka bir zırhla değiştirmenize izin veren bir sistem olacak mı?

Bu konuda, kapalı beta test sürecinde oyuncularımızdan gelen önerileri dikkate almayı planlıyoruz. Bu noktada henüz belirlenmiş bir şey yok.

Oyuncular arasında ticaretin oyunda uygulanacağını zaten onayladınız. Belirli türdeki eşyaların alım ve satımında herhangi bir kısıtlama olacak mı? Eşyaları bağlama sistemi var mı (bir eşya bir karaktere bağlandıktan sonra satılamaz)? Eğer yoksa, oyunun bir RMT ticareti dalgasıyla dolup taşacağından korkmuyor musunuz?

Elbette bu konular üzerinde çalışıyoruz. Oyuncuların sistemden yararlanmaları için hiçbir boşluk olmayacak. Bu içerikle ilgili çok fazla detay veremiyoruz ancak kullanıcıları memnun edecek bir sistem üzerinde çalışıyoruz.

Parti Sistemi

Oyuncular gruplara katılabilecekler mi? Eğer öyleyse, maksimum grup büyüklüğü nedir?

Evet, oyuncular gruplar oluşturabilecekler. Ancak şu anda parti ve baskın sistemleri hakkında ayrıntı veremiyoruz.

Grup oyunu için nasıl bir oyun şeması düşünüyorsunuz? Klasik tank-dd-healer üçlüsü mü olacak?

Oyunumuza oyuncuların farklı stratejiler geliştirmesini gerektirecek farklı BOSS mekanikleri ekliyoruz.

Oyun Dünyası

Fragmanda gerçek bir sel gördük. Benzer başka olaylar planlıyor musunuz ve bunlar rastgele ve aynı yerlerde mi gerçekleşecek?

Elbette çeşitli felaketler planlıyoruz. Ayrıntıları yakında geliştirici günlüklerinde paylaşmayı planlıyoruz.

Oyuncular kendi binalarını inşa edebilirler. Bu ne kadar maliyetli ve güvenli? Bir oyuncunun bir ay boyunca bir ev inşa etmesi ve ihmalkâr bir komşunun ev sahibi uyurken evi yakması mümkün değil mi?

Oyuncuların inşa ettikleri evler güvenli bölgelerde yer alacaktır. Diğer oyuncular tarafından herhangi bir hasar verilmesi mümkün olmayacaktır. Bu tür evlerin oyuncular tarafından satın alınması pahalı olabilir.

Ev inşa edilecek yerler konusunda herhangi bir kısıtlama olacak mı?

Elbette oyuncular sadece belirli alanlarda inşaat yapabilecekler. Bunun bir sınırı var.

Oyunda Lineage’da olduğu gibi nadiren ortaya çıkan, tüm ittifakların uğruna savaştığı ve öldürmesi son derece zor olan Mitik BOSS’lar olacak mı?

Tabii ki, nadir patronlar olacaktır.

Bize su altı içeriğinden bahsedin. Karakter yüzebilecek ve dalabilecek mi, su altında herhangi bir eylem gerçekleştirebilecek mi?

Evet, karakterimiz fragmanda da görebileceğiniz gibi yüzebilecek ve su altında gizli hazineleri bulabilirsiniz.

PvP

Bize PvP sunucusundaki PvP ve PK sisteminden bahsedin. PvP moduna geçmek için herhangi bir işlem yapmam gerekiyor mu? Hangi bölgeler güvenli bölge olarak sınıflandırılacak? Herhangi bir kısıtlama ve ceza olacak mı?

Genel PVP etkinlikleri ve diğer sistemlerin yanı sıra, açık dünya PVP sisteminin dışında kalmak istiyorsanız, PVE sunucusunda oynayabileceksiniz. Ancak dilerseniz aynı karakter ile bir PVP sunucusuna katılabileceksiniz. Bunu bir kanal sistemi olarak düşünebilirsiniz. Herhangi bir eşya kaybetme olasılığı olmayacak.

The Quinfall içerisinde kuşatmalarda yıkım unsurları olacak mı? Eğer varsa, bunlar fizik tabanlı mı yoksa senaryo mu?

Evet, öyle olacak. Bunları gelecek yayınlayacağımız geliştirici günlüklerimizde göstermeyi planlamaktayız.

The Quinfall tanıtım videosunda kendi müziğinizi yaratabileceğiniz söyleniyordu. Bunun nasıl çalıştığını açıklayabilir misiniz?

Henüz bu konuda konuşmak için çok erken olduğunu söyleyebiliriz. İlerleyen zamanlarda bu içerikle ilgili detaylı bir video içeriği yayınlamak istiyoruz.

Şu anda oyunun hazır olma yüzdesini nasıl değerlendirirsiniz?

Oyunumuzun birçok bölümü çoktan tamamlandı. Ancak son aşamalar bitene kadar bunları sizlerle paylaşamıyoruz. Ekibimizle birlikte oynuyoruz ve umarım yakında sizlerde oynayabileceksiniz. :)

Kapalı Beta içerisinde ne kadar içerik yer alacak?

Kapalı beta süresince oyunun çeşitli yönleri hakkında sizden geri bildirim almayı planlıyoruz. Bunları geliştireceğiz ve diğer içeriklerin üzerine ekleyeceğiz.

Oyunu oluştururken oyuncuların geri bildirimlerini dikkate almayı planlıyor musunuz, yoksa sadece kendi oyun vizyonunuza mı güveniyorsunuz? Eğer öyleyse, geri bildirim nasıl toplanacak?

Oyuncu geri bildirimleri açısından, şimdilik Discord’daki öneriler, ekibimizdeki test uzmanları ve Kapalı Beta sırasında sizden aldığımız geri bildirimler üzerine inşa etmeyi planlıyoruz.

▶ MMORPG Dünyasına Yeni Bir Seviye: Quinfall

editor
Oyuncuların buluşma noktası!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir