League of Legends

5Mid Özetliyor: League of Legends 10.5 Yama Notları

League of Legends

Yeni League of Legends yaması duyuruldu. 10.5 ile Kai’Sa önemli bir güçlendirme alırken, üst koridorun iki kralı Ornn ve Sett zayıflatıldı.

GÜÇLENDİRİLEN ŞAMPİYONLAR

10.5 yamasıyla en belirgin değişiklik Kai’Sa’ya geldi diyebiliriz. Bildiğimiz üzere Kai’Sa, hem yetenek gücü hem de fiziksel hasar eşyalarıyla oynanabilen bir şampiyondu. Bu yamayla birlikte saldırı gücüne dayalı eşya diziliminde ön plana çıkan Q yeteneğinin saldırı gücü oranı artırılırken yetenek gücü oranı azaltıldı. Ayrıca Icathia Yardımı geliştirildiğinde artık 12 atış yapıyor. Yetenek gücüne dayalı eşya diziliminde ana hasar kaynağı olan W yeteneğinin ise yetenek gücü oranı artırıldı, saldırı gücü oranı azaltıldı ve şampiyonlara çarptığında bekleme süresinin %50’si değil, %70 iade ediliyor. Kayn ise artık daha kolay dönüşebilecek. Şampiyonun pasif düşme sıklığı artırıldı. W yeteneğine de küçük ama etkili bir güçlendirme geldi. Yetenek artık %70 yavaşlatma uyguluyor. Lissandra’nın Q yeteneğinin yetenek gücü oranı artırıldı. Neeko’nun taban saldırı hızı ve saldırı hızı büyümesi az da olsa güçlendirildi. Saldırı hızı büyümesi %3 ⇒ %3,5’a, saldırı hızı oranı ise 0,645 ⇒ 0,670’e çıkarıldı. Ayrıca, E hasar oranı ve R’sinin kalkanı arttı.

Diğer bir güçlendirme alan şampiyon ise Sivir oldu. Q’su artık ileri yetenek seviyelerinde daha fazla hasar vuruyor. Ayrıca ultisi artık tüm yetenek seviyelerinde sabit %20 hareket değil, %20, %25 ve %30 olarak artıyor. Takım savaşlarındaki gücü artacağa benziyor. Alistar’ın pasifi artık çalıştıktan sonra 3 saniyelik bir bekleme süresine girmiyor. Koridor aşamasında hayatta kalma becerisini arttırmaya yönelik bir değişiklik olduğunu söyleyebiliriz.  Graves’in büyü direnci 2, seviye başına büyüme oranı ise 0.25 artırıldı. Q’su artık sabit 60 mana harcıyor ve her yetenek seviyesindeki bekleme süreleri 1 azaltıldı. Sona ise 10.4 yamasında bir zayıflatma alsada 10.5 ile ufak bir güçlendirme ile Riot şampiyonu dengelemeye çalışmış. Şampiyonun taban saldırı gücü ve oranı artırıldı ki bizce kötü bir dengeleme yolu, bunun dışında E’si artık kendine tüm yetenek seviyeleri için %20 sabit bir hız sağlıyor.

ZAYIFLATILAN ŞAMPİYONLAR

10.5 yama notlarında en zayıflatılan şampiyonlar arasında, Ornn ve Sett’i görüyoruz. Ornn artık kendi eşyalarını seviye 12’de değil, seviye 13’te geliştirebilecek. Bu zayıflatma takım arkadaşlarının eşyalarını güçlendirme seviyesine de geldi. Ornn takım arkadaşlarının eşyalarını 14. Seviyede geliştirebilir hale gelecek. Sett’in ise taban zırh değeri, can yenilenmesi ve can yenilenmesi büyüme oranı azaltıldı. Ultisi ise artık 1.5 saniye yerine 1 saniye yavaşlatma uyguluyor. Böylelikle şampiyonun takım savaşındaki potansiyeli sınırlandırılmış oldu. Amumu’nun ulti bekleme süresi ise erken safhalarda arttı. Bekleme süresi, 130/115/100 saniye ⇒ 150/125/100 saniye şeklinde değişti. Blitzcrank’ın zırh değeri ise 40’tan 37’ye düşürüldü. Bard’ın beş adet tını başına verdiği hasar düştü. Rammus’a 10.4’te yapılan güçlendirmeler 10.5’te geri alındı. Zaten oynanışı etkileyecek bir güçlendirme de değildi.

ORMAN ŞAMPİYONLARI

Darius’un canavarlara verdiği kanama hasarı %120’den %175’e çıkarıldı. Aynı türde olan başka bir güçlendirme ise Mordekaiser’e yapıldı. Pasifine gelen güçlendirme ile artık şampiyon orman canavarlarını daha rahat kesebiliyor. Poppy’nin Sarsan Çekiç yeteneği ise şampiyonlar dışındaki tüm birimlere verdiği hasar artırıldı. Yetenek taban hasarı 40/60/80/100/120 ⇒ 50/80/110/140/170 şeklinde güncellendi.

ÜST KORİDOR

Yakın dövüşçü şampiyonların tercih edilmesini yaygınlaştırmak açısından yapılan bu değişiklik, özellikle kule eritebilen Trundle ve Fiora gibi şampiyonları daha ön plana çıkaracağa benziyor. Yeni yama ile kuleler menzilli şampiyonlardan daha az hasar alıyor. Ayrıca rakip başına kazandığı dirençte artırıldı. Bu ayrık ittirme özelliği olan şampiyonları profesyonel arenada daha çok görebileceğimiz anlamına geliyor. Artık kule barikatları 120 yerine 160 altın veriyor ve taban dirençleri düştü. Kulenin zırh ve büyü dirençleri 0-4 barikat yıkıldığında 40/80/120/160/200 ⇒ 0-4 barikat yıkıldığında 15/50/85/120/155 olacak.

EŞYALAR

Mahvolmuş Kral’ın Kılıcı artık yakın dövüşçü şampiyonlar arasında daha fazla kullanılacağa benziyor. Son zamanda üst koridora yapılan değişikliklerin de ardı arkası kesilmiyor. Eşyanın sağladığı pasif yakın şampiyonlar için arttı. Rakibin mevcut canının yüzde %8’ini değil, %12’sini vuruyor. Gün Ateşi Pelerini değişikliğinden sonra tankların metaya girmesini sağlayan Riot, şimdi ise geri kalan şampiyon havuzundan taşıma potansiyeli olanları güçlendirmiş.

Vahşi Hydra’nın ise can çalma oranı ve aktif kullanım alanı arttı. Bu değişiklik minyon dalgalarının daha hızlı itilmesine ön ayak olacak ve şampiyonların koridorda kalma becerisini arttıracak. Yine üst koridor odaklı bir değişim diyebiliriz. Haşmetli Hydra’nın ise pasifinin hasarı arttı. Kullanıcının azami canına göre birincil hedefe vurduğu alan hasarı %1’den %1.5’e; ikincil hedeflere vurduğu hasar ise kullanıcının azami canının %2.5’i yerine %3’ünü vuracak.

Büyü Hırsızının Marifeti ve Hayalet Orak artık sadece yanında dost bir şampiyon varsa altın sağlıyor. Bu menzil 2000 ile sınırlandırıldı.

Koridorları dolaşan desteklere bir darbe nihayet geldi. Gezgin Çizmesi’nin fiyatı 900’den 1000’e çıkarıldı. Ancak onun ikamesi olarak Atiklik Çizmeleri kullanılabilir. Çizmenin verdiği koşu hızı 55’ten 60’a çıkarıldı.

ARAM DEĞİŞİKLİKLERİ

Akali’nin verdiği aldığı hasar %3 azaldı.

Alistar’ın aldığı hasar %5 arttı.

Yuumi’nin verdiği hasar %5 azaldı.

Zac’in verdiği hasar %5 azaldı.

 

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.