mix Oyun

Resident Evil 4 Remake İncelemesi

Resident Evil serisinin dördüncü oyunu olan Resident Evil 4, orijinal çıkışından 16 yıl sonra yenileniyor. Capcom’un bu klasik oyunu modern konsol ve PC platformları için tekrar düzenlediği Resident Evil 4 Remake, hayranlar arasında büyük heyecan yarattı.

Alıntı: ComicBook – TANNER DEDMON

Resident Evil 4, birçok platforma taşınmış olması ve genel topluluk duyarlılığı nedeniyle defalarca satın aldığım bir oyun ve benim gibi birçok kişinin de öyle olduğunu düşünüyorum. Böylesine güçlü bir kalıcılığı olan bir oyunun yeniden yapımı insanları biraz endişelendirebilir, çünkü hangi bölümler kalacak, hangi bölümler gidecek ve nelerin geliştirileceği nostalji ve modernizasyonların başarılı bir şekilde birleştirildiği bir şekilde ele alınacak mı? Bu soruların hepsi Resident Evil hayranları tarafından yakında yanıtlanacak, çünkü Capcom, orijinal oyunda olduğu gibi Resident Evil 4 yeniden yapımıyla da başarılı oldu.

Leon S. Kennedy, Resident Evil 4’ün kalbidir ve yeniden yapım için de aynısı geçerlidir, bu nedenle eğer bu oyunda doğru bir şekilde yeniden yapılmamışsa, ne anlamı var? Kratos veya Master Chief gibi, Leon sadece bir kahraman değil, ve Resident Evil’in yüzü olarak kabul edilen karakter, görünüşüne sahip, ama esprileri ve tehlike karşısındaki kaygısız tavrıyla akılda kalır.

Resident Evil 4 daha karanlık ve ciddi olsa da, Leon’un saçma sapan, kolayca sevilen liderliği devam eder. Bir kez daha oyunda belirleyici kontrolü sağlar. Yeniden yapımın, Leon’un “bingo” satırları ve dramatik çizgisiyle tamamlanan Leon’un gerçeğe uygun temsili, yeniden yapım ekibinin yeni bir izleyici kitlesi için oyun ve Leon’dan ne gerektiğini gerçekten anladığını gösteriyor.

Ancak, güncellenmiş görünümüne ek olarak, Leon’un bu sefer yeni numaraları var. Eğilebilmesi, dar vuruşlardan kurtulmasına ve güçlü tekme ve suplex’lerle dolu daha sinematik hareket setinin geri kalanıyla uyumlu bir şey yaratmasına izin verir. Parrying, crouch ile aynı seviyede, yani isterseniz yeni oyunu orijinal gibi oynayabileceğiniz bir şeydir. Ancak parrying daha eğlenceli bir deneyim için çok daha önemlidir. Bir testereyi parry etmek biraz saçma mı? Kesinlikle, ancak yeniden yapımın kendini çok ciddiye almadığı şeylere sahip olması önemlidir.

Hareketlilik ve Savunma Çeşitliliği

En dikkat çekici yükseltmesi ateş ederken hareket etmesidir. Ancak daha yeni Resident Evil oyunlarını oynadıysanız, bu çok yeni gelmeyecektir. Bununla birlikte, bu küçük ekstra hareketin neredeyse tüm oyunun ritmini yükseltmesi ilginç. Sıradan karşılaşmalarda sadece zombi kalabalıklarını bastırmaya çalıştığınızda bunu anlamak biraz daha zor olsa da, yeni yaratıklar olan brutes, Garradorlar ve Regenerators gibi tek-tek karşılaşmalarda gerilim dokunulur derecede hissediliyor. Capcom, oyunculara daha fazla hareketlilik ve savunma seçeneği verdi ve bu taktikleri kullanmaya zorlamak için bu tür düşmanların tehdidini artırdı. Bu zaten hayranların favorisi olan yaratıklar, bu nedenle bu yeniden yapım için daha da parlak (karanlık mı demeliydim?) hale geliyorlar – sadece bunları tekrar oynamak için bir kayıt dosyası ayırmak utanç verici değildir.

Ancak, Resident Evil 4 yeniden yapımında yapılan her şeyin bir ek olarak nitelendirilemeyeceğini söylemek doğru değil. Bazı şeyler – birkaç durumda büyük şeyler, burada sürpriz bozan yapmayacağız – tamamen oyundan çıkarıldı. Bunların yerine, anlatı parçalarını daha hızlı bir şekilde birleştirmek için işe yarayan daha keskin yollar var ve çoğunlukla iyi çalışıyorlar. Resident Evil 4 yeniden yapımı, set parçaları ve önemli anların o kadar sadık bir şekilde yeniden yaratıldığı bir déjàvu gibi genel olarak, bazen neyin yeni olduğunu neyin olmadığını ikinci kez düşünürsünüz. Yeniden yapımın çıkarılan az sayıda bölümü, eksiklikleri kabul etmek zor olacak şekilde iyi bir şekilde düzeltildi.

Ancak, oyunun tamamen çıkarılamayacağı bir bölümü var. Bu nedenle adada kalan bölüm, birkaç vurgu haricinde hala yeniden yapımın en zayıf bölümü olarak kalıyor. Köyü ve kaleyi ziyaret ettikten sonra oraya gitmek hala şok edici bir geçiş yapar. Özellikle Krauser’ın hikayesine derinlik katmaya çalışmalarına rağmen orijinaline kıyasla burada daha az etkileyici ve daha anlamsız hissediyor. Onun seslendirme ve Ada ve Tüccar için diyalogu bu yeniden yapım için özlem olabilir. Ancak Ramón Salazar gibi karakterlerin bu alanda çok daha iyi olması, eksiklikleri daha da belirgin hale getiriyor.

Ashley

Yeni özellikler ve çıkarılmalar bir yana, Ashley’i koruması için görevlendirilen karakteri unutmak neredeyse imkansızdır. Tehlikeden uzak tuttuğunuz Ashley mekaniği neredeyse tamamen kaldırılmış durumda – bu sefer Ashley’nin konumuna daha bilinçli bir şekilde dikkat etmeniz gerekiyor. Onu yakın ya da uzak tutmak için yeni bir mekanik eklenmiş. Doğrusu, bu özelliğin pek fark yarattığı söylenemez. Ashley arkada kalıyor ve doğal olarak zombilerin arkasına geçmemeye çalışıyorsunuz. Bu yüzden ne kadar yakın veya uzak olduğu pek önemli değil. En azından onun sizinle birlikte tehlike altında olduğunu bilmek, heyecanı biraz arttırıyor, bu yüzden değişiklik bu açıdan etkili. Ashley, yeniden yapımın orijinalinden daha az sık Leon’a yardım istiyor, bu da onun sürekli yardım çağırmasıyla ilgili en yaygın meme’lerden birini ortadan kaldırıyor.

Yeniden yapımın birkaç bölümü daha iyi işlenebilirdi. Bir Resident Evil oyununun başarısının temel bir parçası yeniden oynanabilirliktir. Resident Evil 4 bundan istisna değildir. Bu nedenle, jeneriklerin hemen ardından, elinizdeki yeni zorlukları inceleyip bir sonraki oynanışı planlama eğiliminde olmanız umut verici bir işarettir. Kostümler, yeni silahlar ve hem kendinizin belirlediği hem de oyundan sunulan zorluklar, Resident Evil’in arcade-y hissini güçlendiren ve oyuncuya başka bir oynanış için bahane sağlayan teşviklerdir, ancak onlar yok olsa bile, Resident Evil 4 yeniden yapımı yeterince sunuyor ve sayısız oynanışı haklı çıkarıyor.

Score: 4.5/5

Resident Evil 4’ün yeniden yapımı 24 Mart’ta PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S ve PC platformları için piyasaya çıkıyor. İnceleme kopyası yayıncı tarafından sağlanmış ve PlayStation 5’te oynanmıştır.

Işın Kılıçlarınızı Hazırlayın! STAR WARS Jedi: Fallen Order Büyük İndirimde!

administrator
Damla Tural, "Gökyüzü Savaşçıları Beyaz'ın Yükselişi" adlı eserin yazarıdır ve espor, anime ve oyun dünyasına olan ilgisiyle bilinir. Yazar, sıkça bu alanlardaki gelişmeleri takip eder ve bu konularda haber yazmaktan büyük keyif alır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir