Bir bilgisayar programı profesyonelleri kendi oyunlarında yenebilir mi? Cevabı açıkça, evet. OpenAI’nın ürettiği yapay zeka, Dota 2 şampiyonlarını kendi oyunlarında yenmeyi başardı.
Tesla’nın CEO’su ünlü iş adamı Elon Musk’ın sahibi olduğu OpenAI adındaki yapay zeka şirketinin geliştirdiği program Dota 2 oyuncularını adeta bezdirdi. Şirketin geliştirdiği yapay zeka, The International 2018‘in dünya şampiyonu OG‘nin oyuncularını yenmeyi başardı.
Yapay zekalar ve ünlü Dota 2 oyuncuları, California, San Francisco’da bir araya geldi. Lakin ne fanların, ne izleyicilerin ne de analizlerin beklediği gerçekleşti. Yapay zekadan oluşan takım son dünya şampiyonlarını kendi oyunlarından resmen soğuttu.
Yapay zekanın handikapları
OG’den beş oyuncunun ve OpenAI’den beş yapay zekanın karşılaştığı mücadele “best of three” formatında oynandı. Nihayetinde üç maçın sonunda bu oyunun kimin daha iyi oynadığı belli oldu. Evet, ne yazık ki söz konusu firmanın ürettiği firmalar bizim çocukları sildi süpürdü.
Dota 2’nin birçok değişkene sahip olması ve botların “takviyeli öğrenmesi”* (reinforcement learning) sebebiyle oyundaki karakter sayısı takım başına 17 ile sınırlandırıldı. Bu da turnuvaya yapay zekaların hâlâ oyun için birçok handikaba sahip olduğunun göstergesi olarak yansıdı.
Yapay zekanın seçimleri ve oyuncuların davranışları arasında bir fark yok
Dota 2 oyuncusu ve yapay zeka uzmanı Mike Cook, kavranması güç mücadelenin analizi maç sırasında canlı bir şekilde Twitter üzerinden analiz etti. Uzmanın görüşüne göre, yapay zeka botların seçimleriyle, insan oyuncuların seçimleri arasında temel olarak “doğru kararlar” açısından bir fark yoktu.
Interesting to watch some of these teamfights, how humans and bots initiate differently, and how the bots respond (or don’t). In an earlier fight there, Cap actually made a great initiation onto one of the bots, and there was *some* followup from his allies. #openaifive
— mike cook (@mtrc) 13 Nisan 2019
Espor ve Dota 2 dünyasından haberleri güncel olarak takip etmek için 5Mid ile kalın!