League of Legends

Karma’nın W yeteneği güncelleniyor

WIKIMIA DIGITAL ARTS

Kızgın Buhurdanlık metasından bu yana destek rolünde tercih edilmeyen Karma, önümüzdeki yamalarda büyük bir değişiklik geçirecek. Şampiyonun W yeteneğine yeni bir özellik getirilirken diğer yetenekleri de güçlenecek. 

Geliştirici bloğunda bir açıklama yapan Riot Games, kıyıda köşede kalmış şampiyon hakkındaki düşüncelerini açıkladı. Şu anda Karma’nın en büyük problemlerinden biri fazlasıyla sıradan olması. Diğer tüm şampiyonların kendisine has bir özelliği olmasına rağmen şampiyonun bu tarzda bir yeteneği bulunmuyor. Bu değişiklik ile Karma’ya kimlik katılmak isteniyor. Bir diğer problem olarak ise şampiyonu dengeli bir halde tutmanın zorluğu. Sıradan bir oyuncu için yeterli olabilecek istatistikler profesyonel arenada çok daha etkin bir şekilde kullanılıyor. Son olarak ise şampiyonun ultisi olan Mantra’nın istenilen esnekliği yaratamaması. Destek Karma oyuncularının Mantra-W yeteneğini neredeyse hiç kullanmaması, oyunun ilerleyen safhalarında Mantra-Q ya da E dışında yetenek harcanmaması buna örnek gösterilebilir.

Değişikliklerin en büyüğü şampiyona “karakter” katacak olan W yeteneğinde gerçekleşti. Ionia insanlarının ruhani lideri olan Karma’nın hikayesinde şampiyonun insanların gerçek potansiyelini ortaya çıkarabildiğinden bahsediliyor. Bu temadan yola çıkarak W yeteneğini güncelleyen Riot Games, yeni haliyle Karma’nın daha aktif bir şekilde oynanabilmesini istiyor. Buna göre Karma artık takım arkadaşlarına W yeteneğini kullanabilecek. Bu yetenek şampiyonların yeteneklerinin bekleme sürelerini kısaltacak ve Mantra ile kullanıldığında bekleme süresindeki azalma miktarı çok daha artacak. Aynı zamanda Mantra-yeni W ile takım arkadaşları mana kazanabilecek. Riot aynı zamanda Karma’nın takım arkadaşlarının bekleme sürelerini de görmesini sağlayabilecek bir arayüz üzerinde çalışıyor. Bununla oyuncular hangi şampiyona W kullanması gerektiğini daha kolay karar verebilecek.

Bu değişiklikler ile beraber Riot, sıradan oyuncularla profesyonel oyuncuların kullanımını ayrıştırmak adına Karma’daki değişiklikleri ikiye ayırıyor.

1- Karma’nın gücünün büyük bir kısmı Mantra kullanımında yatıyor. Profesyonel oyuncular Mantra’nın bekleme süresini azaltma konusunda çok iyi bir iş yapıyor. Pasifini değiştirmeyi planlayan Riot Games, bekleme süresini Büyü Hırsızı’nın Marifeti’ne benzer bir şekilde değiştirmeyi planlıyor. Yani sürekli olarak otomatik atak yapmak şampiyonun R’sinin bekleme süresini direkt olarak azaltmayacak. Oyuncuların belirli bir süre beklemek zorunda kalması aynı zamanda tekrar pozisyon almalarına ya da totem koymalarına kolaylık sağlayacak.

2- Şampiyonu profesyonel arenada popülerleştiren şeylerden birisi de Mantra-E yeteneğinin tüm takıma hareket hızı verebiliyor oluşuydu. Bunun çok güçlü olduğunu düşünen Riot, kalkan ve hareket hızı mekaniğini değiştiriyor.

Öne çıkan diğer değişiklikler şu şekilde:

–     Mantra-Q: Yeteneğin başlangıçtaki hasarı çok daha fazla olacak, patlama hasarı ise düşürülecek. Bu, yeteneğin oyun sonunda da aktif bir şekilde kullanılmasına yol açacak.

–     Mantra-W: Rakine kullanıldığında artık hem kayıp can miktarı ve direkt olarak AP miktarı ile büyüyecek.

–     Mantra-E: Kalkan ve hareket hızı oranı çok daha hızlı olacak fakat yakındaki takım arkadaşlarının sayısına göre bu oran bölünecek. Dolayısıyla kombinasyon 2v2 ve 3v3 senaryolarında da efektif olacak.

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir